carburateur serie 3
-
Roger B.
Re: carburateur serie 3
och... de T5 2,5 TDI 5cil haalde net de 1:10 niet..... de T4 tdi ook rond 1:10 dus vind het wel meevallen, is alleen zoals altijd meer verbruik dan de dealer je wil laten geloven
gone
- Nicogroennl
maXcomX schreef:Ik denk dat je het meeste kan besparen, door een houten blok onder je gaspedaal te spijkeren of je pedaal niet door de bodem heen te trappen. Maar... Ik zal wel zien wat ie volgende week presteert, anders gaat de Zenith er weer op.
Loopt een T5 1:12,5? Jee, mijn vorige T4 met 2 liter benzine met carburateur liep 1:10 / 1:11
Dat is dan dus ook niet bepaald een vooruitgang?
Ben wel benieuwd, wil de mijne begin volgend jaar vervangen. Is natuurlijk wel fijn als het ook wat oplevert.
Bij Paddock kost de complete set 95 £ ex vat.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Ik had hem voor 92 Euro incl. BTW.
Volgens mij bij ReGa in Ede.
Overigens vindt ik de prijzen bij Paddock aan de redelijk hoge kant en heb ik sterk het vermoeden dat ze de zelfde producten verkopen als BP, althans vanwaar het geproduceerd wordt.
Overigens vindt ik de prijzen bij Paddock aan de redelijk hoge kant en heb ik sterk het vermoeden dat ze de zelfde producten verkopen als BP, althans vanwaar het geproduceerd wordt.
- Nicogroennl
Bij rega kan ik de 34ich niet vinden. Wel de erc2886w maar geen idee of dat dezelfde is. Deze kost bijna 200 €. Bij BP zie ik ook de 34ich niet, overigens zie ik daar ook geen prijzen, is een groothandel?
1*
1*
En waarom zou je de 34ich nemen? Die is nooit ontworpen voor de 2.25 motor.
Die krijg je op een LR nooit goed afgesteld op het stationaire toerental, CO en de vullingsgraad die je motor tegemoet kan zien is zo erbarmelijk, dat je waarschijnlijk meer ergernis dan plezier van deze carburateur hebt.
De erc2886w is daarom een beter alternatief en wel geschikt als vervanger voor je Zenith en bovendien nog goedkoper ook.
Ik zal morgen eens kijken, maar 200 Euro is te duur. ReGa levert overigens onderdelen van BP.
Die krijg je op een LR nooit goed afgesteld op het stationaire toerental, CO en de vullingsgraad die je motor tegemoet kan zien is zo erbarmelijk, dat je waarschijnlijk meer ergernis dan plezier van deze carburateur hebt.
De erc2886w is daarom een beter alternatief en wel geschikt als vervanger voor je Zenith en bovendien nog goedkoper ook.
Ik zal morgen eens kijken, maar 200 Euro is te duur. ReGa levert overigens onderdelen van BP.
- ikke jelle
beetje off topic
ik had pas een onderdeel snel nodig dus toen reed ik naar rega(lees elke nederlandse winkel ]) en van de spullen die duur in de winkel lagen schrok ik best er zijn dingen die 4x over de kop gaan ik zelf heb al best veel besteld maar zag nog niks dat hier in nl duidelijk goedkoper was dan in england
kan je direct bestellen bij bp ?
ontopic
gympen inplaats van kisten geeft een beter resultaat met het rechtervoetje
in combie met de juiste carb
ik had pas een onderdeel snel nodig dus toen reed ik naar rega(lees elke nederlandse winkel ]) en van de spullen die duur in de winkel lagen schrok ik best er zijn dingen die 4x over de kop gaan ik zelf heb al best veel besteld maar zag nog niks dat hier in nl duidelijk goedkoper was dan in england
kan je direct bestellen bij bp ?
ontopic
gympen inplaats van kisten geeft een beter resultaat met het rechtervoetje
in combie met de juiste carb
groet jelle
- Nicogroennl
RobStewart schreef:Nicogroennl schreef:Kan ik zo'n ombouw makkelijk zelf doen?
fitted them to all of my Series III's, would highly recommend it these are the fitting instructions/manual
Rob
Nou, hierom bijvoorbeeld?
Ik weet het ook niet zo precies hoor, was bij de dealer in Weesp en die zocht deze voor me op bij Paddock. Die moet je hebben zei hij, niets aan doen zo monteren en dan loopt hij goed...
1*
1*
OK, ik ben nog even de werkplaats ingedoken.
Die ik in het schap heb liggen komt volgens de info bij Bearmach vandaan onder nummer ERC3304W / BR 2238W.
Dit is de 34ICH (complete kit) en kun je krijgen bij BudgetParts voor 180,29 Euro incl. BTW.
Bij 4x4 kost ie £134.71 incl. VAT, maar dan moet ie nog verzonden worden.
Schijnbaar had ReGa deze ook (April 2013), maar dat was een actie... vandaar
Die ik in het schap heb liggen komt volgens de info bij Bearmach vandaan onder nummer ERC3304W / BR 2238W.
Dit is de 34ICH (complete kit) en kun je krijgen bij BudgetParts voor 180,29 Euro incl. BTW.
Bij 4x4 kost ie £134.71 incl. VAT, maar dan moet ie nog verzonden worden.
Schijnbaar had ReGa deze ook (April 2013), maar dat was een actie... vandaar
- Nicogroennl
Dan is 95 £ bij paddock niet verkeerd 
1*
1*
ikke jelle schreef:kan je direct bestellen bij bp ?
Nee het is een soort groothandel, ze doen zaken met oa hier in NL: ReGa, Vis en Budget.
Eigenlijk een domme constructie om niet regelrecht aan de klant te leveren, nu betaal je eigenlijk 50% te veel. Bij Jaguar hebben ze dat beter bekeken, daar kun je wel rechtstreeks bestellen.