Ok, dit project heeft een lange tijd op de werkbank gelegen, maar nu wil ik de bak toch echt klaar gaan maken om hem weer te plaatsen.
Ik heb gisteren nog eens gekeken naar de lekkage. ik heb de voorste output shaft weer lost gemaakt en er uitgehaald. daarbij ontdekte ik twee lekkages. De eerste was op de plek die ik al eerder aangegeven had. die lekkage komt tussen het zwarte rubber en de output shaft door. wat me hierbij opviel was dat de output niet noemenswaardig ingesleten is. je ziet wel waar het langs elkaar loopt, maar je voelt geen groef. Wel viel het me op dat het rubber wat schuin naar binnen staat. betekend dat misschien dat ik het iets te diep geklopt heb of nog niet diep genoeg?
de tweede lekkage was door de output shaft langs de moer. daar heb ik het witte foam ding netjes vervangen voor een nieuwe, maar hij had ook daar toch redelijk wat gelekt. nu zou ik dat op kunnen lossen door gewoon vloeibare pakking er bij te steken, maar is dat de oplossing of niet?
lekkage LT76 voorste output shaft
Re: lekkage LT76 voorste output shaft
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
wij monteerden bij de dealer die vilt schijfjes bij de LT230 aandrijfflens altijd met veel siliconenpakking, ik neem aan omdat ervaring geleerd had dat er zonder gebruik van vloeibare pakking vaak olie langs de as en flens lekte.
die vilten schijf werd gewoon volledig met ( wij gebruikten Kent zwarte siliconenpakking) pakking ingesmeerd voor ie over het asje geschoven werd.... ring en moer er achteraan en aandraaien.... ik hen in die tijd nooit lekkage tussen flens en as gezien...... dus ja...dat werkt blijkbaar
die vilten schijf werd gewoon volledig met ( wij gebruikten Kent zwarte siliconenpakking) pakking ingesmeerd voor ie over het asje geschoven werd.... ring en moer er achteraan en aandraaien.... ik hen in die tijd nooit lekkage tussen flens en as gezien...... dus ja...dat werkt blijkbaar
gone
thanks, dan moet ik alleen die andere lekkage oplossen aan die diepere zwarte ring die er zit, want blijkbaar sluit die niet aan.
alleen als ik hem dieper zou moeten kloppen (even geen idee of dat nog gaat) wat kan ik dan het beste gebruiken? gezien dat hij dieper zit en ik er niet direct met de zachte hamer op kan kloppen.
alleen als ik hem dieper zou moeten kloppen (even geen idee of dat nog gaat) wat kan ik dan het beste gebruiken? gezien dat hij dieper zit en ik er niet direct met de zachte hamer op kan kloppen.
------
-
Roger B.
ik ken die ouwe bakken niet.. maar keerringen worden bij Land Rover (en andere merken ook) ingeklopt met een passende stempel........
vaak is zo'n stempel dan voorzien van een rand die bepaald hoe ver de keerring in het huis geklopt wordt
vaak is zo'n stempel dan voorzien van een rand die bepaald hoe ver de keerring in het huis geklopt wordt
gone