Land Rover kompas en APK

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bas88pickup

Re: Land Rover kompas en APK

Berichtdoor Bas88pickup » 26 Dec 2013, 21:35

:mrgreen:

En hier: http://www.land-rover-blog.co.uk/how-to-change-the-hydraulic-brake-light-switch-on-a-land-rover-series-2/ staat hoe je dat stellig niet bestaande onderdeel kunt vervangen :o :lol:
(is kennelijk een series2/2a dingetje, altijd leuk)

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 26 Dec 2013, 22:00

Bij het uit elkaar halen van mijn Series 1 kwam ik iets tegen waarvan ik toen geen idee had wat het was maar naar bleek een heel eenvoudig maar vernuftig bedacht dingetje voor het activeren van de remverlichting. Maar zo kan het dus ook. handig om te weten mocht er ooit nog eens een Series 2 komen!
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Dec 2013, 22:03

Bas88pickup schreef::mrgreen:

En hier: http://www.land-rover-blog.co.uk/how-to-change-the-hydraulic-brake-light-switch-on-a-land-rover-series-2/ staat hoe je dat stellig niet bestaande onderdeel kunt vervangen :o :lol:
(is kennelijk een series2/2a dingetje, altijd leuk)

Juist, op mijn beide Serie IIa zit ie ook niet. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 27 Dec 2013, 00:45

Gerard schreef:
maXcomX schreef:@ Gerard: Het gaat -nogmaals- om de remveiligheidsschakelaar, welke op het verdeelblok zit. Die is dus mechanisch. De remlichten hebben hier niets mee van doen.

Nee maXcomX, je leest niet goed, het gaat mij niet om de remveiligheidsschakelaar ...
In bericht viewtopic.php?f=14&t=5159#p41991 schrijft 'ikke jelle' dat in zijn 109 daar de remlichten zijn aangesloten op de "druk schakelaar'. Dat leek mij vreemd/ik had daar nog nooit van gehoord, dus informeerde ik of hij dat zeker wist, hoe, wat.

Hij antwoordt bevestigend met uitleg en een link naar het originele onderdeel. Dat blijkt een hydrolische remlicht schakelaar (STC1689) te zijn waarvan jij (met grote stelligheid) beweert dat het geen "hydrolische schakelaar maar mechanisch met en stiftje, balletje en veertje" is ... 8-)

Gerard

Ik lees het heel goed, maar daar ging het dus al fout: Zie start van dit topic.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 27 Dec 2013, 00:59

Nou, als ik het wel heb is het én én in dit geval. Mechanisch: een balletje en een veertje, hydrolisch geactiveerd. Toch?
;)

Defender 90", 2001

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 27 Dec 2013, 01:41

Het onderwerp gaat hier om het controle systeem, niet over de remlichtschakelaar, dat hier part nog deel van uitmaakt. Het ene is een hydraulische schakelaar, maar daar ging het niet om, het andere is een mechanische schakelaar (remveiligheidsschakelaar), waar het onderwerp over gaat. Hoe moeilijk kan het zijn? :?:

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 27 Dec 2013, 03:21

maXcomX schreef:Het onderwerp gaat hier om het controle systeem, niet over de remlichtschakelaar, dat hier part nog deel van uitmaakt. Het ene is een hydraulische schakelaar, maar daar ging het niet om, het andere is een mechanische schakelaar (remveiligheidsschakelaar), waar het onderwerp over gaat. Hoe moeilijk kan het zijn? :?:

Dat is zelfs mij duidelijk beste maXcomX, en met mij vast ook nog een hele hoop anderen. Waar het mij om ging is dat er onbedoeld twee zaken per ongeluk een beetje door elkaar gelopen zijn en dat het daar over te gaan zitten muggenziften niet de moeite waard is. Gerard kennende (en dat doe ik jammer genoeg niet echt omdat al die leuke dingen die georganiseerd worden voor een kastelein ondoenlijk zijn om bij te wonen!) reageert hij zeer waarschijnlijk toch niet en wellicht had ik dat, ondanks mijn beste bedoelingen, beter ook niet gedaan.
:!:
;)

Defender 90", 2001

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 11:17

ErwinD90 schreef:
maXcomX schreef:Het onderwerp gaat hier om het controle systeem, niet over de remlichtschakelaar, dat hier part nog deel van uitmaakt. Het ene is een hydraulische schakelaar, maar daar ging het niet om, het andere is een mechanische schakelaar (remveiligheidsschakelaar), waar het onderwerp over gaat. Hoe moeilijk kan het zijn? :?:

Dat is zelfs mij duidelijk beste maXcomX, en met mij vast ook nog een hele hoop anderen. Waar het mij om ging is dat er onbedoeld twee zaken per ongeluk een beetje door elkaar gelopen zijn en dat het daar over te gaan zitten muggenziften niet de moeite waard is. Gerard kennende (en dat doe ik jammer genoeg niet echt omdat al die leuke dingen die georganiseerd worden voor een kastelein ondoenlijk zijn om bij te wonen!) reageert hij zeer waarschijnlijk toch niet en wellicht had ik dat, ondanks mijn beste bedoelingen, beter ook niet gedaan.
:!:
;)

Precies ... en als we nu kijken waar de "verwarring" begon dat was dat een uitspraak van maXComiek in het derde berichtje:
" De militaire uitvoeringen van de 109 en LW hebben wel een dergelijk lampje en schakelaar. "

Niet alle (militaire) Series hebben dus de rembeveiliging & gescheiden remsysteem, en juist als ze die niet hebben dan hebben ze wellicht een hydraulische remlichtschakelaar.

Bij LandRovers is het nu eenmaal regel dat de regel nooit helemaal klopt, er is niets wat niet kan/bestaat etc.

Maar goed, ik ben er "vroeg" bij: De beste wensen en een vredig 2014

Groeten MarcS

PS Om de verwarring niet verder te vergroten ben ik even op mijn handen blijven zitten bij dit onderwerp, maar ik herinner me een ± 1976 Series die in ieder geval ook een verklikkerlichtje had om aan te geven dat het vacuum uitgeput raakte en dus de rembekrachtiging onbetrouwbaar werd (hoe verder bij deze auto een en ander in elkaar geknoopt zat weet ik ook niet ik was slechts kaartlezende passagier).

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 28 Dec 2013, 01:44

"De militaire uitvoeringen van de 109 en LW hebben wel een dergelijk lampje en schakelaar." En dat is correct, voor de Nederlandse versies -de Engelsen hadden van alles door elkaar net als de Belgen, maar dat is de import club- als reactie op de allereerste vraag waarmee het topic begon: En heeft dus niets te maken met een remlichtschakelaar. Zo'n discussie is lekker helder voor iemand die hier toevallig beland.

Maar goed, niemand is perfect.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 28 Dec 2013, 07:36

maXcomX schreef: Zo'n discussie is lekker helder voor iemand die hier toevallig beland.

Maar goed, niemand is perfect.

Klopt. Niemand is perfect maar 'niemand' begrijpt, na even achter de oren te hebben gekrabd, best wat er bedoeld wordt. Dus dat het 'belandt' moet zijn nemen we je niet kwalijk.
;)

P.S.: Sorry. Dat zie ik dan net weer!
:lol:

Defender 90", 2001

Terug naar “Techniek”