V8 benzine in series 3 88 inch
-
marcel vonk
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03 Jul 2007, 20:45
- Contact:
Re: V8 benzine in series 3 88 inch
86 inch serie 1 (for sale!!)
Re: V8 benzine in series 3 88 inch
haha
. duidelijk.
Roger, wat ik bedoelde was niet dat de voorkant van een 109 en 88 anders zijn, maar meer dat de V8 pas gekomen is in de Stage1. en als ik zo kijk naar mijn 4 cilinder blok en de ruimte er om heen, dan zal het idd krap worden om daar een V8 in te leggen. maar omdat ik niet weet of de voorkant van het chassis van die stage1 het zelfde is als de series wist ik ook niet direct of dat een belemering zou worden. plus bij de series zit je je stuurinriching in de pad voor een grotere radiator omdat die op de stuurstang zou rusten. (vandaar dat wij de oude series radiator gehouden hebben, maar das bij een V8 niet aan te raden).
persoonlijk vraag ik me af of je zover wilt gaan met de aanpassingen. leuk om te doen, maar als er dingen kapot gaan is het veel werk om vervangende onderdelen te krijgen. plus je moet zoveel aan gaan passen dat het nog de vraag is of de RDW het met je eens is dat het nog een oldtimer is.. en volgens mij was dat de reden van de aanpassing om mee te beginnen of niet?
Roger, wat ik bedoelde was niet dat de voorkant van een 109 en 88 anders zijn, maar meer dat de V8 pas gekomen is in de Stage1. en als ik zo kijk naar mijn 4 cilinder blok en de ruimte er om heen, dan zal het idd krap worden om daar een V8 in te leggen. maar omdat ik niet weet of de voorkant van het chassis van die stage1 het zelfde is als de series wist ik ook niet direct of dat een belemering zou worden. plus bij de series zit je je stuurinriching in de pad voor een grotere radiator omdat die op de stuurstang zou rusten. (vandaar dat wij de oude series radiator gehouden hebben, maar das bij een V8 niet aan te raden).
persoonlijk vraag ik me af of je zover wilt gaan met de aanpassingen. leuk om te doen, maar als er dingen kapot gaan is het veel werk om vervangende onderdelen te krijgen. plus je moet zoveel aan gaan passen dat het nog de vraag is of de RDW het met je eens is dat het nog een oldtimer is.. en volgens mij was dat de reden van de aanpassing om mee te beginnen of niet?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: V8 benzine in series 3 88 inch
Dat denk ik dus ook.
Hij zal toch uiteindelijk bij de RDW belanden, en als meer dan de helft van de auto verbouwd is dan wordt het volgens mij een "retro" uitvoering en dus geen oldtimer meer.
Maar als ie toch jonger is dan 40 jaar, dan zou ik me daar niet meer bezorgd over maken.
Hij zal toch uiteindelijk bij de RDW belanden, en als meer dan de helft van de auto verbouwd is dan wordt het volgens mij een "retro" uitvoering en dus geen oldtimer meer.
Maar als ie toch jonger is dan 40 jaar, dan zou ik me daar niet meer bezorgd over maken.
-
defender_de_gekste
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31
-
defender_de_gekste
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31
Re: V8 benzine in series 3 88 inch
http://oldtimerfarm.be/nl/collectiewagen-te-koop/1099/land-rover-serie-2a-v8-.php#.UrLdSvTuJz4
Staat er hier ene te koop, met veel detail foto's dus kan je een beetje afkijken.
Staat er hier ene te koop, met veel detail foto's dus kan je een beetje afkijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten
