Met onze Disco zing ik de meeste opritten in de buurt door en met die van een kennis gaat dat een stuk beschaafder en nóg sneller!
Het comfort is een stuk minder maar de wegligging is veel en veel beter!
Landmarcs schreef:Tja, als je rap over een circuit wilt ... neem dan 22 inch, of beter ook een bijpassende platte auto, als bijv. een Tesla.
De vraag was toch: Wat is er goed als All-Terrain ?
Groeten MarcS
Roger B. schreef:Landmarcs schreef:Waarom niet zoeken naar een passende 16 inch oplossing ?
omdat ie 18" velgen heeft liggen?
Roger B. schreef:mooie boekjeswijsheid weer Marc.... heb je OOIT het verschil met dezelfde auto ondervonden met een duidelijk grotere maat band? Nou ik wel, en waar je je trekkracht merkt is bij het wegrijden..... en daar merk je helemaal niks van je "de versnellingen verschuiven" - verhaal. Bij mijn handgeschakelde D2 Td5 werkte ik heel duidelijk dat ie minder trekkracht aan de weg had bij het wegrijden, voor de rest heb je geen last van de grotere wielen behalve op dooracceleren in de hogere versnelling (of je moet terugschakelen maar dan moet je ook vergelijken met terugschakelen bij kleinere maat band)
dus JA je merkt wel degelijk verschil in trekkracht.
ohja.... Land rovers van ontwerp uit (bijna) deze eeuw hebben geen opnemer voor de snelheidsmeter die je kunt wisselen
neenee.... harms vraag stamt van 2013, het topic is omhoog gehaald door een andere D2 rijder, Etjen, die ook 18" heeft liggen en gezien een opmerking van hem blijkbaar 22" onder de D2 heeft zitten.......... wat zal die de 18" dan een verademing in de zin van comfort gaan vindenEdward schreef:De vraag stamt uit 2013, die is alweer aan nieuwe banden toe........
Edward schreef:Roger B. schreef:mooie boekjeswijsheid weer Marc.... heb je OOIT het verschil met dezelfde auto ondervonden met een duidelijk grotere maat band? Nou ik wel, en waar je je trekkracht merkt is bij het wegrijden..... en daar merk je helemaal niks van je "de versnellingen verschuiven" - verhaal. Bij mijn handgeschakelde D2 Td5 werkte ik heel duidelijk dat ie minder trekkracht aan de weg had bij het wegrijden, voor de rest heb je geen last van de grotere wielen behalve op dooracceleren in de hogere versnelling (of je moet terugschakelen maar dan moet je ook vergelijken met terugschakelen bij kleinere maat band)
dus JA je merkt wel degelijk verschil in trekkracht.
ohja.... Land rovers van ontwerp uit (bijna) deze eeuw hebben geen opnemer voor de snelheidsmeter die je kunt wisselen
Een standaard Def Td5 slaat al heel graag af als je er een kar achter knoopt, zet je die op 33" of 35" is er gewoon niet mee te rijden zonder steeds naar laag te gaan........
Maar verder merk je er niks van hoor.![]()
Landmarcs schreef: Bij de Puma is de "Anti-Stall-Control" een stuk beter, het is daar bijna een "Launch-Control".
Groeten MarcS
Roger B. schreef:appels met peren vergelijken weer
die Defender Td5 had een lagere "hoog" in de tussenbak dus die D2 rijdt standaard al "met die overdrive ingeschakeld"....... en optrekken in de twee.... ja dat kan met een D2 ook... maar met ongezonde koppelingsslip en/of TERGEND langzaam.... er zijn mensen op de wereld (gelukkig in het verkeer de meesten) die WEL houden van doorrijden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten