afgesplitst uit 130 topic:oeverloze defensie-vw discussie

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
maXcomX

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor maXcomX » 13 Dec 2013, 00:54

Je kunt in een discussie beter niet de zaak pareren, door er een andere slotkoers aan te geven.
Over het onderwerp over de VW en onderhoud heb je nog steeds niet een sluitend argument geformuleerd :mrgreen:
Of geef je het op? :roll:

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 13 Dec 2013, 07:58

Om het onderwerp van de VW's even af te ronden, ze worden aangekocht om te functioneren als vredesvoertuigen. Zullen alleen voor oefeningen gebruikt gaan worden. Onderhoud door dealers hoeft dan niet in Mali te gebeuren.

On topic: Mooiste 130 is voor mij de verlengde station uitvoering.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

axelaro88

Re: afgesplitst uit 130 topic:oeverloze defensie-vw discussi

Berichtdoor axelaro88 » 13 Dec 2013, 16:13

Dat ding heeft zijn naam tenminste al mee. De meeste MB staan ook op gewone wegbanden.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Dec 2013, 16:47

axelaro88 schreef:Dat ding heeft zijn naam tenminste al mee. De meeste MB staan ook op gewone wegbanden.

Z'n naam mee? A Marok = naar (maar niet verder dan) Marokko ?

Groeten MarcS

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 14 Dec 2013, 01:52

marcenvon schreef:Om het onderwerp van de VW's even af te ronden, ze worden aangekocht om te functioneren als vredesvoertuigen. Zullen alleen voor oefeningen gebruikt gaan worden. Onderhoud door dealers hoeft dan niet in Mali te gebeuren.

Marc

Zo.. En daar sla je de plank mis, want als je goed gelezen had, dan worden alle Defenders en Mercedessen voor dit prul vervangen. Er zijn geen andere voertuigen uit deze categorie die op missie gaan.

Maar om op de vraag terug te komen: De mooiste 130 is een originele, niet verprutste, 130 af fabriek. De rest is leuk voor de kroeg.. waar we nu meer aanbeland zijn zie ik net ;)

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 14 Dec 2013, 08:47

maXcomX schreef:
marcenvon schreef:Om het onderwerp van de VW's even af te ronden, ze worden aangekocht om te functioneren als vredesvoertuigen. Zullen alleen voor oefeningen gebruikt gaan worden. Onderhoud door dealers hoeft dan niet in Mali te gebeuren.

Marc

Zo.. En daar sla je de plank mis, want als je goed gelezen had, dan worden alle Defenders en Mercedessen voor dit prul vervangen. Er zijn geen andere voertuigen uit deze categorie die op missie gaan.

Maar om op de vraag terug te komen: De mooiste 130 is een originele, niet verprutste, 130 af fabriek. De rest is leuk voor de kroeg.. waar we nu meer aanbeland zijn zie ik net ;)

Ik sla geen enkele plank mis, ik heb mijn info namelijk niet uit de krant, maar van iemand bij DMO (Defensie Materieel Organisatie) :lol:

Marc
110CS TD5 uit 2002

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 14 Dec 2013, 11:17

maXcomX schreef:
Landmarcs schreef:
maXcomX schreef:Ik vindt deze wel wat hebben:
Afbeelding

Tja, hij heb wel wat, hij heb zelfs heel veel ... attributen, ik weet alleen niet of je 'm makkelijk bij de buurtsuper in het parkeervak krijgt.

Met de juiste bemanning wordt het natuurlijk wel wat, maakt een ieder geheel "vrijwillig" ruimte.
(Ik lees evenwel dat "onze jongens" het in de toekomst met een VW Amok moeten doen http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... r_Defensie .)

Maar goed, Edward zou 'm toch uit elkaar halen en de seatbase wijzigen. Hier hebben ze het ruimte-probleem voor de 2e zitrij heel anders aangepakt.

Groeten MarcS

Ja die VW... Ik snap niet wat ze bij Defensie bezielt.
Ik zie de monteurs van Pon (volgens mij heeft een importeur geen monteurs in dienst, dus zullen wel ingehuurde krachten van sub-dealers worden) al naar Mali gaan :mrgreen:
Zijn we terug bij af, voor WWII waren alle monteurs bij Defensie ook burgers.
Dan moeten er weer aparte militairen worden opgeleid om die gasten te beschermen als ze aan het repareren gaan.
Als ik het zo lees dan wordt de auto minimaal aangepast...ohh jee de boordcomputer is kapot midden in de jungle (als die daar overigens voor getest is.

Kortom: Een dom idee.

En jij denk dt er in moderne gevechts voortuigen geen computers zitten? In de CV90 zitten ze ook, net als in de Fennek enz. Wij kijken er met de roze bril naar. Ook de Puma heeft een computer(s). Denk niet dat de VW een slecht product is alleen wij zien ze liever in Land Rover rijden. Denk dat je beter eenmilitair kunt vragen wat HIJ wil. Zij moeten tenslotte naar oa Mali niet wij.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 14 Dec 2013, 12:04

Ik zou maar een keer Googlen op Pon, met name de Holding. Een heel groot deel van VW dealer-organisatie is al sinds jaar en dag in handen van Pon.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 14 Dec 2013, 16:53

De LaRo's die de mariniers gebruiken zijn net als de G's van de landmacht elektronisch flink uitgekleed. Het zijn ook geen gevechtsvoertuigen, maar transportvoertuigen.

Marc
110CS TD5 uit 2002

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 16 Dec 2013, 01:04

JanTD5 schreef:
En jij denk dt er in moderne gevechts voortuigen geen computers zitten? In de CV90 zitten ze ook, net als in de Fennek enz. Wij kijken er met de roze bril naar. Ook de Puma heeft een computer(s). Denk niet dat de VW een slecht product is alleen wij zien ze liever in Land Rover rijden. Denk dat je beter eenmilitair kunt vragen wat HIJ wil. Zij moeten tenslotte naar oa Mali niet wij.

Groeten Jan

Haha, ja, Ik ben net de dienst uit...
Dus mij hoef je niet te vragen hoe een voertuig er bij Defensie uitgerust moet zijn.
De voertuigen die jij noemt zijn van oorsprong geen civiele voertuigen maar speciaal voor het leger ontworpen, en dat geldt zeker voor de electronica: Die is oa. atoombom bestendig, en dat kan je niet zeggen van deze -civiele- VW.
De enige reden om dit ding aan te schaffen was: We besparen op de opleidings- en logistieke kosten.
Wat het ding kan, is schijnbaar bijzaak.
Bij VW maken ze goede transporters.. alhoewel de kwaliteit dezer dagen ook afneemt.
Maar terrein-auto's bouwen is zeker niet hun specialiteit.

Terug naar “Kroeg”