Tot ziens
Re: Tot ziens
Prima! Vooral doen, breng ze maar massaal naar de sloop! Dan haal ik (en anderen) ze daar wel weer op en exporteer ze wel. De markt in andere landen heeft namelijk geen enkele last van een belastingmaatregeltje hier.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Prima! Vooral doen, breng ze maar massaal naar de sloop! Dan haal ik (en anderen) ze daar wel weer op en exporteer ze wel. De markt in andere landen heeft namelijk geen enkele last van een belastingmaatregeltje hier.![]()
En onderdelen worden dus ook tweedehands een stuk goedkoper!!!!
Ik zoek nog het 1 en ander voor de serie III (en heb geen haast)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... U-KMsc45lM
Er is iig geen enkele noodzaak om de hobby op te geven!

Er is iig geen enkele noodzaak om de hobby op te geven!
Edward van Vugt
Edward schreef:Prima! Vooral doen, breng ze maar massaal naar de sloop! Dan haal ik (en anderen) ze daar wel weer op en exporteer ze wel. De markt in andere landen heeft namelijk geen enkele last van een belastingmaatregeltje hier.![]()
Hou me even op de hoogte! Wij zijn op zoek naar een rollende met een fatsoenlijke body, 109 of ambu is prima. Wordt hoog tijd dat we weer een reclamebord in de wei hebben staan
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
R1200C schreef:Edward schreef:Prima! Vooral doen, breng ze maar massaal naar de sloop! Dan haal ik (en anderen) ze daar wel weer op en exporteer ze wel. De markt in andere landen heeft namelijk geen enkele last van een belastingmaatregeltje hier.![]()
Hou me even op de hoogte! Wij zijn op zoek naar een rollende met een fatsoenlijke body, 109 of ambu is prima. Wordt hoog tijd dat we weer een reclamebord in de wei hebben staan
Paul Stroink heeft een heule gave Ambulance staan voor weinig. Weliswaar een 110, maar toch errug leuk!!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... ousPage=lr
Zelf heb ik een stuk of wat Series staan, waarvan er iig 1 een hondehok wordt voor Luna.
Edward van Vugt
Edward schreef:Zelf heb ik een stuk of wat Series staan, waarvan er iig 1 een hondehok wordt voor Luna.![]()
Alsof Luna in een hondehok zal willen gaan liggen..... Tenzij je het op de meest onhandige plek neerzet, daar wil ze wel liggen......
Freelander II
er ging iets mis...
Laatst gewijzigd door maXcomX op 14 Dec 2013, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
The Iron Nurse schreef:Roger B. schreef:of je gewoon afvragen of het niet duurder is om het ding stil te zetten dan om er mee door te rijden....
als stilstand je stallingskosten en extra onderdelen/uurloon kost vanwege wat ie allemaal te lijden heeft.... kun je beter gewoon ervan genieten
En bij een Land Rover ambulance uit 1979 (diesel) van ruim 2600 kg en misschien 1000 km op jaar basis? Dan ga ik voor €632,- per kwartaal echt niet doorrijden. En dat is voor vele Land Rover eigenaren met een belastingvrije diesel momenteel ”dikke bagger shit”. Dus genieten van je hobby staat op een lag pitje. Mocht de 1e Kamer in ons nadeel akkoord geven, dan verdwijnen er een aantal prachtige 109 ambu's van de wegen en gaan ze richting sloop. Want de prijzen zijn drastisch gedaald.
Je kunt je nog gaan afvragen om de diesel er uit halen en een benzineblok terug te plaatsen. In ons geval met een origineel voertuig doe je dat niet. Van de ruim 530 die er hebben rondgereden zijn er slechts een enkele origineel overgebleven. Dus hieraan ombouwen is gelijk aan Van Goghs zonnebloemen rood maken... Ook vanuit de FEHAC zijn deze voertuigen erkend als rijdend erfgoed.
Dus voor iedere Land Rover eigenaar met een bak van jonger dan 40 jaar liggen de (on)kosten verschillend van elkaar. Voor ons is echter de lol met de ambu er van af en gaat The Iron Nurse in diepe winterslaap als alles doorgaat. Gelukkig staat ”Gonzo The Third” (LR 88) nog op stal en gaan we deze weer klaar maken. Want deze kost ons dan slechts €120,- per jaar.
Maar al met al is het een kromme situatie... Vrienden met een DAF van ruim 15500 kg, 1985, (uiteraard diesel) gaan slechts een schijntje betalen. Naar ik meen ook €120,- per jaar! Toch maar overstappen op een ”groter merk”...![]()
Succes iedereen met zijn/haar LR (young) timer.
Gilbert
The Iron Nurse, ex-KL ambulance
http://www.theironnurse.blogspot.com (ondertussen ook al een oldtimer aan het worden
Jaha, en erfgoed zijn ze! Op miraculeuze wijze zijn deze voertuigen bij defensie terechtgekomen en in nieuwstaat volgens NATO normen weer afgekeurd als ambulance.
Het zou idd erg jammer zijn dat deze door politiek aangekochte auto zou verdwijnen, ze moeten rijden zodat iedere nitwit in Den Haag kan zien hoe glorieus hun aankoop beleid is, tot in lengte van dagen. Het was in die tijd de JSF onder de Land Rovers.
Eigenlijk moeten de houders van deze voertuigen geld toe krijgen, en dat is nu eens niet cynisch bedoeld.
Edward schreef:R1200C schreef:Edward schreef:Prima! Vooral doen, breng ze maar massaal naar de sloop! Dan haal ik (en anderen) ze daar wel weer op en exporteer ze wel. De markt in andere landen heeft namelijk geen enkele last van een belastingmaatregeltje hier.![]()
Paul Stroink heeft een heule gave Ambulance staan voor weinig. Weliswaar een 110, maar toch errug leuk!!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... ousPage=lr
Zelf heb ik een stuk of wat Series staan, waarvan er iig 1 een hondehok wordt voor Luna.![]()
Das wel een errug leuke! Maar veelste duur om als reclame ding langs het hek te zetten. Vorige reclame vlaggen werden gesloopt door uitgaansjeugd en hoewel ik het niet verwacht wil ik zo'n mooie niet bloot stellen aan dat stelletje imbecielen...
Kei veel groeten,
Joost
Joost