Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Lucas van Lierop
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Lucas van Lierop » 10 Dec 2013, 09:35

Die ziet er zo uit (vind ik)

Bron: http://www.eastcoastrover.com/BeachRunner4.html

Afbeelding
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2013, 09:45

Ik snap die lange voorportieren niet? Wat is daar het nut van? Ik zou juist meer beenruimte willen voor de passagiers. Verder is het je wellicht opgevallen dat ik een HCPU heb, het bied alleen maar nadelen om daar een smallbody van te maken. ;)

Die treeplanken heb ik al set van kromgereden en een V8 hoort in een Cobra oid. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Lucas van Lierop
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Lucas van Lierop » 10 Dec 2013, 09:57

Ik weet dat het voor jou niet praktisch is maar als het is wel een auto met een hoge funfactor. Zeker met die klote winter in aantocht tour ik liever in zoiets op het strand (want daar issie voor).
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2013, 10:15

Nah, op het strand kom ik alleen met een crosser of een VW buggy. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Coen83 » 10 Dec 2013, 12:01

Edward schreef:Het is weer zover. :oops: :oops:

Een klein klusje aan de 130, het plaatsen van een servo in de koppeling leiding, is weer eens hopeloos uit de hand gelopen.

Nu staat de 130 er bij zonder neus, zonder laadbak, seatbase, stoelen, achterbank, zonder vloeren , propshafts, downpipe en zowat alle accessoirebekabeling.

Het interieur krijgt een vlakke vloer omdat ik het beu ben om steeds tegen die seatbase aan te schoppen. De tunnel wordt aangepast en alle electra wordt verplaatst naar onder de cubbybox. De downpipe wordt vervangen door een exemplaar zonder kat om wat meer sound te krijgen. Er komt weer een dakconsole terug en een cubby.

De tussenbak krijgt nieuwe pakkingen en keerringen want de lekt harder dan een ouwe Serie. Alle brackets waar de cabine op staat gaan naar de straler en de poedercoater want die zijn allemaal al roestig. (hok is net 5 jaar oud) :shock: :shock:

Maarrrr: is het wijs om de uitlaat in te tapen om wat warmte uit het motorcompartiment te houden.
Vandaag weer de discussie gehad met een maat over het gebruik van chassis als massa versus kabels. Wat is nou het beste en wat is de argumentatie?
Bekabeling door het chassis of er langs?
Wat gebruiken jullie om een chassis dat nog goed in de lak staat te conserveren?



Wauw ed, I'm impressed. Je hebt zowaar foto's geplaatst!

Vraagje: waar ga je je stoelen op plaatsen als je je seatbase verwijderd?
Of ga je geveerde stoelen terugplaatsen (dat is iets waar ik ook eens aan gedacht heb) en daarmee de loze ruimte opvullen?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2013, 12:28

Nee, geen geveerde stoelen. Ben zeer tevreden met m'n origineel Land Rover Recaro's. De stoel staat aan de kant van de bak op een smalle seatbase over de bak heen, ofwel een tunnel. Aan de andere kant op een dunne poot zodat de ruimte eronder helemaal vrij is.

De accu's verhuizen naar de laadbak. Daar heb ik lekker de ruimte om ze royaal op te stellen en alle elektra erbij te plaatsen zonder dat ik in zo'n klein bakkie zit te rommelen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor maXcomX » 12 Dec 2013, 01:39

Ik vindt deze wel wat hebben:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco 109
Berichten: 530
Lid geworden op: 17 Aug 2008, 16:25
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Marco 109 » 13 Dec 2013, 08:56

De enige vraag waar ik iets zinnigs over kan zeggen uit je startpost is die over het chassis.
Ik zou 1 of andere was (of in elk geval iets " vets") gebruiken als het zoals je zegt goed in de lak zit.
En voor de binnenkant heb je ooit al eens iets goedwerkends gevonden (die Navy iets of zo toch).
Maar gezien jou gebruik van de wagen kan ik me niet voorstellen dat er aan de onderkant nog veel lak aanwezig is.....

En verder, is er nog een Land Rover forum te vinden dat niet in een politieke discussie losbarst???????? Ik word een beetje moe van dat geleuter
Laatst gewijzigd door Marco 109 op 13 Dec 2013, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Gebruikersavatar
Roger72
Berichten: 186
Lid geworden op: 06 Sep 2012, 21:37

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Roger72 » 13 Dec 2013, 09:47

Defensie-Amarok gezwam verwijderd in in de kroeg gedumpt in dit topic

gelieve zinlose politieke praat in de kroeg en niet in techniek te houden (liever nog niet op het forum te spuien)
Ik ben moderator-af.

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Ron63 » 13 Dec 2013, 10:46

Ik heb het goedje dat Ray (sedox) gebruikt heeft gekocht, wil dit vernevelen in de balken, buiten zijde kwasten en daarna nog de een of andere bescherming doen.
Nog even bedenken wat.

Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten