hoe zit dat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RaRo74
Berichten: 340
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 12:09

Re: hoe zit dat

Berichtdoor RaRo74 » 09 Dec 2013, 22:42

http://www.rrc4x4.nl/index.php?option=c ... 2&Itemid=4

Historisch voertuig

Bij restauratie van een historisch voertuig (oldtimer) staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. Kan een van de hoofdonderdelen niet meer worden hersteld en gebruikt u hoofdonderdelen van soortgelijke voertuigen, dan is het mogelijk om de oorspronkelijke identiteit (en kenteken) van uw voertuig te behouden. Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:

het oude chassisraam of frame, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar, als een origineel exemplaar niet meer wordt gemaakt en niet meer verkrijgbaar is en;
een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelfdragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2013, 22:47

Kennis van me heeft een RRC met een Td5 blok, nieuw chassis en een soft dash in een twee deurs body.

Dat ding is helemaal legaal. Chassis is in overleg met de Rdw gewisseld omdat de oude echt slecht was. Toen is meteen de Td5 erin gehangen. Dat maakt dus 1/3 niet origineel.

Originele body is helemaal gerestaureerd en aangepast voor de soft dash. (wat een KUT klus is dat zeg!!!) Hele mooie wagen geworden, maar vergis je niet in het prijskaartje!!!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: hoe zit dat

Berichtdoor maXcomX » 10 Dec 2013, 00:07

Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Je weet niet wat er aan gerotzooid is, je loopt altijd te hannesen met de vraag of je de juiste onderdelen hebt -als je moet repareren- De meeste die ik gezien heb zijn door of amateurs vernageld of door 'snelle Henkies' die uit schroot nog een slaatje willen slaan.
Schaf gewoon een zo origineel mogelijke auto aan, het bespaart je een hoop ellende.
Misschien zijn ze iets duurder, maar uiteindelijk bespaar je, als je zelf aan het restaureren gaat.
Persoonlijk vindt ik het een verkrachting om bijvoorbeeld een origineel blok te vervangen voor een Nintendo blok.

Gebruikersavatar
dennis83
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 Okt 2012, 15:50
Locatie: Breda

Re: hoe zit dat

Berichtdoor dennis83 » 10 Dec 2013, 11:51

Roger B. schreef:eind 90's heb ik in de werkplaats enkele RRC uit "1972, dus belastingvrij" gezien die gewoon voques uit 92 waren.... 5 deurs, 3,9EFI, luchtvering en al..... jajaja... en dat chassis was ECHT van die 72er...NOT


Ik geloof dat je dat aan het chassis kan zien, heb begrepen dat bij het 72 chassis één van de crossmembers vierkant/rechthoekkig is en bij de latere bouwjaren is deze rond. Zo zie ik bij mijn chassis ook dat er enkele aanpassingen met bevestigingsgaten zijn gemaakt om het te laten passen.
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Roger B. » 10 Dec 2013, 14:34

Luchtvering ook andere "veerpoten" en t zag er niet uit alsof er geslepen en gelast was
gone

Ben119
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 Dec 2013, 19:41
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: hoe zit dat

Berichtdoor Ben119 » 12 Dec 2013, 23:06

maXcomX schreef:Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Je weet niet wat er aan gerotzooid is, je loopt altijd te hannesen met de vraag of je de juiste onderdelen hebt -als je moet repareren- De meeste die ik gezien heb zijn door of amateurs vernageld of door 'snelle Henkies' die uit schroot nog een slaatje willen slaan.
Schaf gewoon een zo origineel mogelijke auto aan, het bespaart je een hoop ellende.
Misschien zijn ze iets duurder, maar uiteindelijk bespaar je, als je zelf aan het restaureren gaat.
Persoonlijk vindt ik het een verkrachting om bijvoorbeeld een origineel blok te vervangen voor een Nintendo blok.


Heb inmiddels ook besloten om voor een zo origineel mogelijke RRC te gaan.
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI

maXcomX
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 Aug 2013, 22:27

Re: hoe zit dat

Berichtdoor maXcomX » 13 Dec 2013, 00:01

Ben119 schreef:
maXcomX schreef:Ik zou zo'n verhicel nooit aanschaffen.
Je weet niet wat er aan gerotzooid is, je loopt altijd te hannesen met de vraag of je de juiste onderdelen hebt -als je moet repareren- De meeste die ik gezien heb zijn door of amateurs vernageld of door 'snelle Henkies' die uit schroot nog een slaatje willen slaan.
Schaf gewoon een zo origineel mogelijke auto aan, het bespaart je een hoop ellende.
Misschien zijn ze iets duurder, maar uiteindelijk bespaar je, als je zelf aan het restaureren gaat.
Persoonlijk vindt ik het een verkrachting om bijvoorbeeld een origineel blok te vervangen voor een Nintendo blok.


Heb inmiddels ook besloten om voor een zo origineel mogelijke RRC te gaan.


Wijze keuze, waar je geen spijt van krijgt! :D


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten