
Het regent in mij auto
Re: Het regent in mij auto
Ik heb het dak geisoleerd met zelfklevend 10 mm gesloten celschuim. Werkt geweldig, makkelijk te verwerken en niet duur... (geen aandelen)


Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Het regent in mij auto
Dat ziet er ook mooi uit, alleen ben ik een beetje beducht met plakken (ivm warmte, dan laten sommige lijmsoorten makkelijk los. Dat euvel ondervond ik bij mijn Jaguar, die staan bekend om hun 'zwevende' of beter gezegd hangende hemels.
Re: Het regent in mij auto
Het materiaal is speciaal voor voertuigisolatie bedoeld, dus de lijm zal daar wel op afgestemd zijn. Het voelt in ieder geval heel goed aan, het zit er heel stevig op. Nu enige maanden geleden, dus we zien volgende zomer wel hoe het zich houdt.
Er zit nog de normale hemel overheen natuurlijk, ik heb wat uitgebreidere beschrijving met meer foto's op een ander forum geplaatst: http://www.defender2.net/forum/topic22765.html
Er zit nog de normale hemel overheen natuurlijk, ik heb wat uitgebreidere beschrijving met meer foto's op een ander forum geplaatst: http://www.defender2.net/forum/topic22765.html
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Het regent in mij auto
tja hemelbekledingen in auto's zijn ook bedoeld voor in die auto... en toch laat het stof los en gaat dan hangen (niet alleen bij JAG, de P38 kan der ook wat van.
gone
Re: Het regent in mij auto
Ach, als het wéér 17 jaar meegaat, ben ik heel tevreden.
Beetje optimistischer Roger!
Beetje optimistischer Roger!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Het regent in mij auto
Ik ga me er eens goed in verdiepen. Ik denk dat bij mijn Series het geen probleem moet zijn om een voorgespannen hemel te plaatsen. Dat wordt wel passen en meten, maar dan hoef ik niets te plakken. Wel fijn als je een rechte constructie hebt, met goot waar je voldoende ruimte hebt om een voorgespannen hemel te plaatsen.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Het regent in mij auto
Kan me goed voorstellen dat de hemel van een defender er zondermeer in past.....dakschaal van s3 schijnt ook op defender te passen
gone
Re: Het regent in mij auto
maXcomX schreef:Ik ga me er eens goed in verdiepen. Ik denk dat bij mijn Series het geen probleem moet zijn om een voorgespannen hemel te plaatsen. Dat wordt wel passen en meten, maar dan hoef ik niets te plakken. Wel fijn als je een rechte constructie hebt, met goot waar je voldoende ruimte hebt om een voorgespannen hemel te plaatsen.
Niet goedkoop, maar dan heb je wel wat: LaSalle Trim.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Het regent in mij auto
maXcomX schreef:Dat ziet er ook mooi uit, alleen ben ik een beetje beducht met plakken (ivm warmte, dan laten sommige lijmsoorten makkelijk los. Dat euvel ondervond ik bij mijn Jaguar, die staan bekend om hun 'zwevende' of beter gezegd hangende hemels.
Gewoon plakken met met passende verdunner verdunde "heldere" rubberlijm.
Ik had op advies van een kennis die al jaren eerder auto's isoleerde Frencken rubberlijm (typenr zou ik moeten opzoeken) genomen en dat zat heel lang zonder klachten. Een laag belletjes plastic en daaroverheel dun tapijt met een dunne rubberfoam-rug (die deels in de lijm oploste). Dus twee verlijmingen en bovendien onder ongunstige omstandigheden (zwaartekracht, "binnenbocht" (de dakronding) en dus de zeer wisselende (micro) klimatologische omstandigheden. Je kon zelfs met klittenband wat aan het tapijt "plakken" zonder dat je het tapijt maar zo los trok (dat deed ik dan wel voorzichtig, dat los-trekken).
Is overigens wel een wat ongemakkelijk klusje: het plafond zonder al teveel morsen inkwasten terwijl je in de lijmdampen zit, en daarna het tapijt (dat dan toch net iets rekt, en ook slapper wordt en dus eigenlijk meer handen vraagt als er ruimte is.
Je ziet ... ik moet bij mijn huidige auto nog steeds opnieuw aan de slag.
Groeten MarcS
Re: Het regent in mij auto
maXcomX schreef:Wat het safarie dak aangaat: De buitenste heb ik er maar afgelaten, zo vaak schijnt de zon hier ook weer niet, nog los van de rotzooi die ertussen belandt die er niet meer tussen uit te peuteren is.
Huh? Maar dan zitten die ventilatiegaten toch onbeschermd? Lekt het daar dan niet langs? Ik weet niet waar jij rondrijdt maar ik heb nooit echt problemen gehad met rommel op en tussen het safaridak. In ieder geval niet iets dat niet met een tuinslang op te lossen was. En eerlijk gezegd deden die dingen in de zomer prima dienst.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten