Nou, het duurde even maar het is gelukt hoor!
De geschakelde plus, groen-witte draad dus (Dank Martin!), heb ik uit de zekeringkast onder het dashboard naar de ruimte onder de bijrijdersstoel geleid. Er zal vast ook wel een geschakelde plus in die ruimte te vinden zijn maar omdat alles zo netjes aan elkaar zit daar heb ik dat maar gelaten voor wat het is. Bovendien kon ik er heel goed bij en dat draadje valt onder de rubber matten nauwelijks op. De draden heb ik voorzien van een soort van stekkertje (mannetje-vrouwtje, hoe die dingen echt heten weet ik niet) zodat ik, indien nodig, alles zonder gedoe los kan maken. Mocht ik nog eens wat anders willen aansluiten dan is kan dat (denk ik) wat makkelijker zo.
De twee zekeringen konden aan elkaar geschoven zo over een uitstulping naast een stel andere relais geplaatst worden en het relais zelf heb ik vooralsnog even met een tie rip vast gezet. De schakelaars heb ik in de cubbybox gemonteerd. Om de hele lengte aan bedrading netjes weg te werken maak ik later een dubbele bodem in de cubbybox. Die centimeter kan ik best wel missen gezien de enorme hoeveelheid rommel die daar uit kwam.

- Schakelaar Waeco Stoelverwarming
Op het internet las ik wat commentaar over de opwarmtijd maar die is wat mij betreft prima. Na een paar minuten voel je de elementen hun werk al doen. Stand 2 is wel heel warm maar daar zal ik wellicht anders over denken wanneer het echt koud is.
Wat een groot voordeel van deze set is is dat de elementen voor de rugleuning en de zitting los gemaakt kunnen worden. Dus als de zitting verwijderd dient te worden kan dat heel eenvoudig.
Het is geen heel ingewikkeld karwei maar het kost wel wat tijd. Je loopt zeker 500 meter rond je auto omdat je dan weer aan de ene en dan weer aan de andere kant moet zijn. En als je net als ik wat verstrooid kan zijn (gereedschap aan de andere kant in de voetenbak laten liggen bijvoorbeeld) dan wordt dat zeker meer.
Hallee!