Wat is er mis met mijn achteras?
Re: Wat is er mis met mijn achteras?
De buitenste lagerschaal kun je oa verwijderen door er een rupsje in de lengte in te lassen, door het krimpen tijdens het afkoelen kun je deze dan bijna met je vingers eruit halen. De binnenste kan met een slijptol, maar je loopt dan het risico iets te beschadigen. Als je een slijptol gebruikt dan niet door slijpen, maar inslijpen en met een wig (staalbeitel) de schaal openen waar je ingeslepen hebt. Lukt het niet met 1 snede, dan maak je er nog een tegenover de positie van je eerste snede. Een trekker en heetstoken helpt vaak ook al.
-
Roger B.
de buitenschaal tik je er met een beiteltje of doorslag moeiteloos uit ZO vast zit ie nou ook weer niet in de naaf, nog nooit aan hoeven lassen of anderszins moeilijk doen.
De binnenschaal met kooi van de asstomp afhalen is doorgaans gewoon er af trekken met de hand, maar asl je lager meegedraaid heeft over de asstomp dan kan ie vastgelast zitten en is de kans ook redelijk aanwezig dat je de asstomp zondermeer moet vervangen. Als ie echt vast zit moet je hem mechanisch proberen te verwijderen en hopen dat de asstomp herbruikbaar is
De binnenschaal met kooi van de asstomp afhalen is doorgaans gewoon er af trekken met de hand, maar asl je lager meegedraaid heeft over de asstomp dan kan ie vastgelast zitten en is de kans ook redelijk aanwezig dat je de asstomp zondermeer moet vervangen. Als ie echt vast zit moet je hem mechanisch proberen te verwijderen en hopen dat de asstomp herbruikbaar is
gone
Behalve als er water binnengedrongen is... Dan heb je een uitdaging.