Aanschaf aanhangwagen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dommel

Re: Aanschaf aanhangwagen

Berichtdoor Dommel » 29 Nov 2013, 11:32

Nog een reden om een enkelasser te overwegen was dat 't hier in Nijmegen soms te krap is om combinatie te parkeren. Soms parkeervakken uitklaar: aanhangwagen op andere plaats dan auto.
Dan moet je aan de dissel trekken en duwen om plek te zetten, dat gaat met een dubbel weer moeilijker. Ik ben daarbij niet een hele grote kerel...

Disselgewicht op trekhaak is geen probleem, ondanks het miezerige image die jullie erop loslaten: het is een Land Rover! :D

Te weinig op dissel hebben ken ik, alsof de auto gaat lopen dansen...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

piet_g

Berichtdoor piet_g » 29 Nov 2013, 11:40

:D. het is idd een land rover, maar ook heb ik rare dingen voelen doen met een aanhanger er achter ;)

die momenten dat je zo moet parkeren. zit er dan veel gewicht in de aanhanger. want ik heb altijd geleerd met het neuswiel de aanhanger op zijn achterste wiel te draaien om hem met de hand te verplaatsen, of neuswiel in en voet op de dissel.. dan gaat hij bijna net zo gemakkelijk om als een enkel asser. (en ik ben er me er van bewust dat langere aanhangers dan nog steeds een uitdaging zijn :))
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2013, 12:44

Parkeren heb ik ook met de 130 en een bijna 7 meter lange kar erachter nooit problemen mee. Zelfs bij Floris kwam ik hem gewoon kwijt. :mrgreen: :mrgreen:

Of dat allemaal sociaal aanvaardbaar of zelfs legaal is kan ik niet beoordelen, ben en blijf een boer. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Nov 2013, 14:27

piet_g schreef::D. het is idd een land rover, maar ook heb ik rare dingen voelen doen met een aanhanger er achter ;)

die momenten dat je zo moet parkeren. zit er dan veel gewicht in de aanhanger. want ik heb altijd geleerd met het neuswiel de aanhanger op zijn achterste wiel te draaien om hem met de hand te verplaatsen, of neuswiel in en voet op de dissel.. dan gaat hij bijna net zo gemakkelijk om als een enkel asser. (en ik ben er me er van bewust dat langere aanhangers dan nog steeds een uitdaging zijn :))

je gaat dat ding toch niet afkoppelen om te parkeren? gewoon met de auto op zijn plek rijden en als ie daar moet blijven staan,dan afkoppelen..... met een schamel iets meer uitdaging, moet ik nog wat in oefenen
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 29 Nov 2013, 15:21

[zucht] Kreeg 't pa ook niet uitgelegd, ook zo'n boer, tot hij eens kar had neergezet in een parkeervak en er vervolgens zo'n stadsidioot de auto te dicht op de dissel had geparkeerd.

Ik rij 'm er meestal ook aangekoppeld en wel erin, maar doorgaans zijn er niet twee plekken achter elkaar. Als ze er zijn laat ik 'm er natuurlijk achter!

Maar nu weet ik nog steeds niks over Humbaur...! :mrgreen:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Nov 2013, 15:34

kan je niks over humbaur vertellen... maar ik zet mijn kar niet in perkeervakken zonder dat de auto er voor blijft staan... dus kom dat probleem nooit tegen
gone

B@rt

Berichtdoor B@rt » 29 Nov 2013, 16:34

ik rij zelf ook vaker met aanhanger dan met de wagen alleen, heb hierbij ook een humbaur versleten maar vond hem tegenvallen. was een zware aanhanger en ondanks de kilo's extra staal niet zo degelijk als de henra aanhangwagens die we nu hebben. verder ook nog in het bezit van een peijnappel schamelwagen, waar ik ook heel erg over te spreken ben! t is in het begin ff oefenen met terugzetten, maar als je de mogelijkheden er voor hebt zeker het overwegen waard. je hebt geen last meer van een dissel die dan weer vol op de trekhaak duwt en het volgende moment weer probeert om je wagen op te tillen. en het volgt prachtig op de weg, aanzienlijk minder last als er spoorvorming in de weg is en stukken minder gevoelig met hoe je het gewicht hebt verdeeld. (en nee, heb geen aandelen in het bedrijf) schamelwagen van mij is ook 2,2 x 6 meter ex dissel, maar ben er nog altijd overal mee weg kunnen komen en kunnen draaien.
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 29 Nov 2013, 19:47

Zelf heb ik een Brian James trailer (tandemasser), ben ik zeer tevreden over.
Kan kiepen, heeft standaard 2 oprijplaten aan boord, zijschotten kunnen makkelijk klappen of verwijderd worden, alles thermisch verzinkt, en uitermate stevig.

Geert
Light Weight 1979 2.25D

Dommel

Berichtdoor Dommel » 03 Dec 2013, 18:08

Totaal geen interesse in, maar waarom bestaat dit: -ongeremde dubbelasser-? Mag toch maar maximaal 750kg laden, enkelasserers van gerenomeerde merken mogen nog meer laden.

Aanschaf van zo'n goedkoop ongeremde enkelassertje kan ik nog bij inkomen, maar van zo'n dubbelasser niet.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2013, 18:17

Dommel schreef:Totaal geen interesse in, maar waarom bestaat dit: -ongeremde dubbelasser-? Mag toch maar maximaal 750kg laden, enkelasserers van gerenomeerde merken mogen nog meer laden.

Aanschaf van zo'n goedkoop ongeremde enkelassertje kan ik nog bij inkomen, maar van zo'n dubbelasser niet.

Da's een heule goeie vraag. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”