Onderhoudsbeurt waarom ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Onderhoudsbeurt waarom ?

Berichtdoor Edward » 01 Dec 2013, 00:31

Net een set van 3 jaar en 60.000 kilometer oud gewisseld voor verse en die zijn nog niet eens halverwege het profiel. :shock: :shock:

Dus wie nog een setje ouwe muds wil hebben, ik heb 6 285ers liggen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 01 Dec 2013, 00:35

jep!

past dat in een bgt? :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 01 Dec 2013, 00:59

Edward schreef:Net een set van 3 jaar en 60.000 kilometer oud gewisseld voor verse en die zijn nog niet eens halverwege het profiel. :shock: :shock:

Waarom heb je dan gewisseld?

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Dec 2013, 01:03

maXcomX schreef:
Edward schreef:Net een set van 3 jaar en 60.000 kilometer oud gewisseld voor verse en die zijn nog niet eens halverwege het profiel. :shock: :shock:

Waarom heb je dan gewisseld?

Speelauto van een maat van me. Die wil frisse nieuwe banden voor in het terrein, hij rijdt ze nooit verder op. :) Maar op de weg zijn ze nog goed voor een dikke 50.000 kilometer.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Dec 2013, 01:15

maXcomX schreef:
Roger B. schreef:tuurlijk want 3 jaar en 75000km is erg oud voor een band natuurlijk :lol: :lol: :lol: :lol:

Als je een beetje chauffeur bent wel. Op die stand is een normale band aan z'n tax, en dat is wel te zien dacht ik. :P

jij ziet niks want het gaat niet om de band die Rob liet zien :lol: :lol: :lol: :lol: , maar over de banden die nu onder mijn DSE uit gekomen zijn... 3 jaar, niet OUD dus, maar na kleine 75000km wel opgereden.........achter 4mm over, egaal versleten, voor 2mm en op de rand van het profiel "onder de auto" versleten tot op het canvas (en dat is ECHT gevolg van te veel uitspoor zoals te zien was bij het uitlijnen)
gone

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 01 Dec 2013, 01:23

De foto die ik zie is een scheur boven in de wang, onder het loopprofiel.
Dat heeft weinig met de sporing van doen.
En drie jaar is voor een aantal bandenmerken... errug oud. Zeker als ze uit de regio Azië komen.
Die douwen meer roet in het rubber (als het al rubber is) waardoor de band heel hard is, minder slijt maar qua grip en winterprestaties zijn ze slechter dan de goedkoopste made in EU zomerband.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Dec 2013, 01:28

goodyear wrangler AT staat made in USA op.... zat er op, komt er nooit weer op ;-)

zomerbanden worden hankook op de 18"huricane velgen denk ik en dan meer wegband dan de wranglers en winterbanden Nokian op de originele 16"velgen.

onbekende troep voor weinig hoef ik niet als enig contact met de weg :roll: :mrgreen:

mbt mijn interpretatie van de foto van rob...
volgens mij eindigd het profiel bij die "l"vormen op de kop, dus dat kaalgesleten is niet in de wang maar op de rand van het profiel (zoals ik het zie) en dan kan het gevolg van sporing zijn.... het is geen droogtescheur, echt slijtage voor zover ik zie op de foto.. toch?
gone

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 01 Dec 2013, 01:48

Nee, die scheur zit net onder de rand van het loopvlak. Ik denk dat die de stoeprand oid een paar keer teveel fors heeft geraakt.
Nou, het was weer een leuk debat, volgende keer weer een rondje? :D Welterusten en tot gauw.

robind

Berichtdoor robind » 03 Dec 2013, 22:30

en om dit soort ellende (gedeeltelijk) te voorkomen is het maar goed dat er een apk plicht is in ons land.... dit soort wil je niet op de weg hebben.

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 04 Dec 2013, 00:08

APK is een momentopname en zeker niet zaligmakend.
Een gat in je wangen rijden kan binnen een dag na de APK, als je het niet ziet, dan kun je er max 2 jaar mee doorrijden. Onderhoud aan je auto moet je zelf doen of uitbesteden als je er geen kaas van gegeten hebt. Ik vindt zo wie zo dat de APK een soort schijnveiligheid oproept, omdat veel mensen ervan uitgaan dat als de APK klopt je gewoon weer verder kan tuffen. Eigenlijk moet de Wet er zo uitzien dat je verplicht wordt je auto volgens de fabrikant opgegeven intervals te laten controleren. Dan kan die hele APK afgeschaft worden.

Terug naar “Kroeg”