Dat een EGR niet bevorderlijk is voor een schoon inlaattraject is duidelijk. Dat een EGR dus altijd zorgt voor een vervuild inlaattraject allerminst. Dan zouden ALLE auto's met een EGR dat probleem moeten hebben en dat is niet zo. Er spelen dus meer factoren een rol.
Het is nooit zwart wit.......
Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
VeeTee schreef:Edward schreef:Het is nooit zwart wit.......
http://www.youtube.com/watch?v=hz8jiiBrcZs
- Bijlagen
-
- imgres.jpg (6.26 KiB) 5375 keer bekeken
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Edward schreef:VeeTee schreef:Edward schreef:Het is nooit zwart wit.......
http://www.youtube.com/watch?v=hz8jiiBrcZs
Wist ik, maar kon het niet laten dat uit te lokken
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Edward schreef:Dat een EGR niet bevorderlijk is voor een schoon inlaattraject is duidelijk. Dat een EGR dus altijd zorgt voor een vervuild inlaattraject allerminst. Dan zouden ALLE auto's met een EGR dat probleem moeten hebben en dat is niet zo. Er spelen dus meer factoren een rol.
Het is nooit zwart wit.......
Er zijn heel veel tinten grijs .. uhh ... dat was geloof ik weer een ander verhaal.
Maar verder klopt het: dit soort verhalen betreffen "nieuws" ofwel de zeldzame uitzondering op de regel.
(En in dit geval zijn het vooral "horror-stories", en is de nieuwswaarde beperkt.)
Groeten MarcS
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Pfffff 900 Toeren, man wat heb ik medelijden met dat blokje!, wat een debiel zeg...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Lucas van Lierop schreef:Pfffff 900 Toeren, man wat heb ik medelijden met dat blokje!, wat een debiel zeg...
Ach, als ik hier thuis kom aanrijden dan rolt ie makkelijk met 20 km/u in z'n 3º versnelling, bij 18 km/u dus 900 toeren gaat de electronica gas bij geven.
Echter 50 km/u in de 6º versnelling gaat niet ... het is dus ook een kwestie van hoeveel vermogen de motor moet leveren of ie nog gewoon netjes ronddraait. En het is overduidelijk, je hebt geen acceleratie vanuit die 20 km/u in z'n 3º, maar die heb ik ook niet nodig als ik thuis kom.
Groeten MarcS
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Ok maar hij reed met 900 toeren op de snelweg...
dus ik gok geen 20km/h
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Wat ik niet snap is dat ie zo zuinig mogelijk wou rijden, maar in een hoge versnelling vol gas geven is toch nooit zuiniger dan terug schakelen en relatief onbelast optrekken?
Dus wat is het nut dan behalve zo snel mogelijk het blok slopen??

Dus wat is het nut dan behalve zo snel mogelijk het blok slopen??
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Edward schreef:Wat ik niet snap is dat ie zo zuinig mogelijk wou rijden, maar in een hoge versnelling vol gas geven is toch nooit zuiniger dan terug schakelen en relatief onbelast optrekken?
Dus wat is het nut dan behalve zo snel mogelijk het blok slopen??![]()
Vraag niet naar het nut.
Vroegehh ... dacht ik ook dat je op de fiets niks had aan al die kleine verzetjes. Een beetje doortrappen en je kwam ook boven.
Vroegehh ... trapte ik dan ook regelmatig tandjes van de ketting-wielen.
Tegenwoordig weet ik dat het niet alleen niet goed is voor je knieën (ik heb overigens geen last gekregen van dat zware trappen), maar veel belangrijker: je trapt minder vermogen weg (dus nog afgezien van de grotere verliezen in het mechaniek), met wat training blijk je licht en vlot trappend meer vermogen te kunnen leveren bij de zelfde vermoeienis.
Toch zie je heel veel mensen veel te zwaar trappen, en heel veel mensen houden vol dat ze zo makkelijker fietsen.
Waar het nut is van dit alles ... je zou toch maar zo kunnen gaan denken dat Darwin alsnog ongelijk krijgt.
Kennelijk is dommigheid een moeilijk uit te roeien "kwaliteit" (en daarmee ook het bewijs dat er geen sprake van "Intelligent Design" is).
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten