Ooke stuurhuis eraf gehaald, vanavond eens openhalen.
Hoe haal je het kruisje erbest af langs de kant van het stuur? heb een beitel in die gleuf geslagen maar ja kan het er niet goed aftikken omdat de bulkhead id weg zit.
Iemand een tip hiervoor?
Aangezien ik nog een goeie stang met kruisjes liggen heb, ga ik deze er ook ineens opzetten. Hoe wordt deze correct geplaatst? Hoe moeten de kruisjes tov elkaar staan. Normaal gezien maak je merktekens op het kruisje en de stuuras (gelezen ih werkplaatshandboek) om ze daarna correct te plaatsen. Maar aangezien er op de nieuwe kruisjes en het werkende stuurhuis (dat ik nog ergens heb liggen) geen merktekens staan vraag ik me af hoe ik die uitlijning goed krijg.
groeten
stuurhuis def td5 probleem
-
Roger B.
Re: stuurhuis def td5 probleem
gezien je geen airbags hebt zit je niet met een wikkelveer onder het stuur, dus hoef je niet op te letten dat je het stuurwiel niet verdraaid..
stuurhuis in de middenstand zetten (zie rob's pdf's eerder in dit topic)
stuur tijdens montage in de rechtuitstand houden.
mocht je er dan toch nog een tandje naast zitten kun je dat ook weer verhelpen door het stuurwiel even van de as te nemen.
de kruisjes gaan alleen van de as als de bout er uit is meen ik
stuurhuis in de middenstand zetten (zie rob's pdf's eerder in dit topic)
stuur tijdens montage in de rechtuitstand houden.
mocht je er dan toch nog een tandje naast zitten kun je dat ook weer verhelpen door het stuurwiel even van de as te nemen.
de kruisjes gaan alleen van de as als de bout er uit is meen ik
gone
Ja bout is eruit,aan de kant van het stuurhuis heb ik deze er vrij simpel afgekregen. aan de bulkhead zit iet precies goed klem.
Heb stuurhuis eraf gehaald, andere gemonteerd. Pitman arm is er niet afgeweest. Heb de lengte van de stuurstang afgesteld op de waarde die het handboek aangeeft.
dode punt is weg dus zover lijkt het goed.
Nu ben ik het stuurhuis aan het centraliseren. Het handboek en de pdf van rob vertellen mij dat het stuur geheel naar links gedraaid moet worden. om daarna 2 toeren terug te gaan.
Wanneer ik het stuur geheel naar links draai, raakt de pitmanarm de chassissteun van de panhardstang. hij kan dus niet verder. Dit lijkt mij niet te kloppen. Kan de pitmanarm fout op het stuurhus gemonteerd zijn?of heeft deze splaines zodat ze maar op 1 manier in elkaar passen?
Ik heb het stuur 2 toeren terug gedraaid => dus zou in het center moeten staan. ALs ik nu de stuurstang op de ball joint van de pitmanarm monteer , staan de wielen niet rechtuit maar wat naar links. Stuurstang heb ik paar keer nagemeten en staan op juiste lengte.
iemand raad?
groeten
dode punt is weg dus zover lijkt het goed.
Nu ben ik het stuurhuis aan het centraliseren. Het handboek en de pdf van rob vertellen mij dat het stuur geheel naar links gedraaid moet worden. om daarna 2 toeren terug te gaan.
Wanneer ik het stuur geheel naar links draai, raakt de pitmanarm de chassissteun van de panhardstang. hij kan dus niet verder. Dit lijkt mij niet te kloppen. Kan de pitmanarm fout op het stuurhus gemonteerd zijn?of heeft deze splaines zodat ze maar op 1 manier in elkaar passen?
Ik heb het stuur 2 toeren terug gedraaid => dus zou in het center moeten staan. ALs ik nu de stuurstang op de ball joint van de pitmanarm monteer , staan de wielen niet rechtuit maar wat naar links. Stuurstang heb ik paar keer nagemeten en staan op juiste lengte.
iemand raad?
groeten
-
Roger B.
Niet blind staren op spoorstanglengte
bij sommige stuurhuizen en pitmanarmen zijn merktekens (kerfjes) die in de middenstand recht boven elkaar staan
bij sommige stuurhuizen en pitmanarmen zijn merktekens (kerfjes) die in de middenstand recht boven elkaar staan
gone
Oke, zometeen eens zien of die kerfjes er opstaan.
De pitmanarm dat tegen de chassis steun komt, is dit wel normaal? groeten
De pitmanarm dat tegen de chassis steun komt, is dit wel normaal? groeten
- Erik Peters
Nee, niet met gemonteerde stuurstang.lrseries3 schreef:De pitmanarm dat tegen de chassis steun komt, is dit wel normaal?
Vooropgesteld dat een Td5 hetzelfde stuurhuis heeft als mijn 300 Tdi (4 bouts Adwest), dan is de rechtuitstand van het stuurhuis simpel te bepalen. Onderaan het stuurhuis (aan de achterkant) zit een verdikking met een rond gat. En aan de achterkant van de pitmanarm zit een verdikking met een U-vormige sleuf. Sleuf en gat moeten één lijn vormen, dus je moet een passende (ronde) drevel door de U in het gat kunnen steken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht