JoostKenya schreef:Edward schreef:De kilometerteller klopt nu exact en heeft niet meer die domme afwijking van te weinig aangeven.
Als de teller nu met die 285 bandjes precies goed aangeeft, dan gaf die zelfde teller hiervoor met 750x16 juist teveel aan!
Dat verklaart voor een deel de afname van 1:9 naar 1:8. Ik geloof er namelijk niets van dat iemand voor prive doeleinden dit allemaal netje met GPS gaat meten of de tellerreading gaat corrigeren.
Goed punt Eric Tol
Klopt, ik zeg het verkeerd: hij geeft standaard iets teveel aan.
En wie zegt dat ik dat voor privé doeleinden zou doen? Je zegt hier dus dat ik een leugenaar ben die niet op deze manier het verbruik controleert? Dank je wel, heel respectvol.
Voor sommige klussen rij ik vaak achtereenvolgend naar hetzelfde adres, dat is dan een mooie gelegenheid om eens een keer het verbruik te monitoren over een vaste route met dezelfde omstandigheden. Dan kan ik ook mooi vergelijken tussen mét en zonder aanhanger.......
Maar dat is natuurlijk allemaal gelogen, wat jij wil Joost.
Het zal hier algemeen bekend zijn dat ik dat hok zakelijk rijdt en dus wil ook graag weten wat het ding me kost en dat bij tijd en wijle eens afzetten tegen een moderne bestelbus of andere wagen. Kostprijs van goederen is hier namelijk erg belangrijk en steeds belangrijker aan het worden. Het is m'n hobby, maar het moet wel binnen de perken blijven...