hmm .. Roger zou zomaar gelijk kunnen hebben dat defender rijders alleen maar willen blijven bij een exact gelijkvormig model van de huidige defender.
En dat snap ik ook wel, want het is wat betreft vormgeving een tamelijk tijdloos voertuig.
Op een ander forum gaat er een draadje over: "koop ik een image als ik een defender aanschaf"
Natuurlijk is dat zo en dan heeft een defender/series landrover in mijn beleving een image van harde werker die wereld ontdekkers heeft bijgestaan. Nieuwere Land Rover modellen nemen die geschiedenis wat minder mee dan de defender. Grappig is wel dat de nieuwere modellen wel weer meer zijn mee ontwikkeld met de actuele maatstaven en mogelijk zelfs vooruitstrevend zijn met de huidige reeks Range Rovers.
"If it ain't broke, don't fix it" heeft de defender nog lang op de weg kunnen houden, maar nu met de huidige inzichten is de defender dus wel 'kapot' en moet aangepast worden op een niveau dat er een, van de grond af, nieuwe Land Rover neergezet moet worden.
Waar de Range Rover begon als een spin-off van de series Land Rover, kan diezelfde Range Rover in zijn huidige incarnatie een prima platform leveren om een vernieuwde defender op te baseren.
Een nieuwe defender heeft wat mij betreft onderhuids de meest actuele stand van zaken die JLR in huis heeft wat betreft 4x4 met in de vormgeving voldoende verwijzingen naar de huidige defender om die markt te kunnen blijven aanspreken. Door de nieuwe defender weer te laten meeliften op de ontwikkelingen in de nieuwe Range Rover reeks, kan het model defender nog best een lange toekomst hebben. Echter heeft een stalen ladder chassis zijn tijd wel gehad.....
happy drawing Olli er zitten best interessante concepten tussen je werk

Fenna