nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: nieuwe Defender

Berichtdoor tim » 30 Nov 2013, 22:55

Dommel schreef:Gisteren kon helaas niet naar OGT, maar van het voorjaar zal ik eens met de classic langskomen.

Wilt u doen?!

wederom, beaam volledig je zienswijze.
Dingen komen, dingen gaan.
het is de kunst om daar een geslaagde herinterpretatie aan te geven, wat met bv zo'n mini heel heel geslaagd is geweest.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2013, 23:00

het probleem dat ik bij de defender liefhebbers vaak zie is dat alles wat anders is dan zoals ie nu is niet goed is, ze lijken alleen exact hetzelfde terug te willen. Als je er niet open voor wil staan zul je het ontwerp nevernooit goed gaan vinden.
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 23:03

Landmarcs schreef:Roger B.

Zet die oude mini maar eens naar een nieuwe (dan is die nieuwe een maxi).
Zet die oude 500 maar eens naast een nieuwe (dan is die nieuwe een 1100).

En kijk naar de (relatieve) prijsstelling ... dan zal je zien dat je een meerprijs betaalt voor de looks.
Een knollen met meloenen vergelijking dus.

Over die afmeting hoor je iedereen, maar de nieuwe is niet weggezet als A-segmenter. Moet een verdienmodel in zitten en de afmeting van de classic kan echt niet. Als ik achter een vrachtwagen zit blijf ik er ver achter zitten, ik schuif er zo onderdoor. De deuren zijn zo dun, daar passen geen airbags in. Ja, in mijn laatste serie zitten dwarsbalken in de deuren:... platte plaatjes staal.

Tja, auto is in aanschaf duur maar dit zie je ook terug bij inruil. Ik was blij dat prijs hoog was; rijdt er ook geen petjesvolk of plebs in. Niet om arrogant te doen, maar dat geeft de auto een hogere marktwaarde. Op jaarbasis waren de MINI's dus helemaal niet zo duur.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 23:08

Roger B. schreef:het probleem dat ik bij de defender liefhebbers vaak zie is dat alles wat anders is dan zoals ie nu is niet goed is, ze lijken alleen exact hetzelfde terug te willen.

Zouden zij ook proberen telefoonnummers te draaien op een smartphone? :D
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2013, 23:10

Landmarcs schreef:Roger B.

Zet die oude mini maar eens naar een nieuwe (dan is die nieuwe een maxi).
Zet die oude 500 maar eens naast een nieuwe (dan is die nieuwe een 1100).

En kijk naar de (relatieve) prijsstelling ... dan zal je zien dat je een meerprijs betaalt voor de looks.
Een knollen met meloenen vergelijking dus.

De oude mini of de Fiat 500 was indertijd meer zoiets als een Renault Twingo nu (ook qua prijs).

Groeten MarcS

tuurlijk marc,

en een golf van nu is ook net zo duur als een golf uit eind jaren 70 zeker en van het zelfde formaat.

niemand die het over prijs of afmetingen heeft, de defenderfanaat wil nieteens dat ie er überhaupt anders uit gaat zien dan 99% hetzelfde, ongeacht prijs of formaat, daar gaat het om.

verder zoals Dommel zegt, de mini classic kan gewoon echt niet meer in deze tijd, niet kwa formaat, niet kwa (rij)comfort en zeer zeker niet kwa (volledig gebrek aan elke vorm van) veiligheid. voor de 500 geldt dat exact zo.

@Dommel vast een app voor ;-)
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 23:16

En toch rijdt iedere Golf geëvolueerd hetzelfde! Telkens weer een stukje beter, maar je merkt toch telkens dat je in een Golf zit.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Nov 2013, 23:30

Het is helemaal niet relevant wat MarcS en andere Defender rijders van het nieuwe model gaan vinden. Daar zit de markt niet, dat laten de verkoopcijfers duidelijk zien. :shock: :shock:

Die hele groep is compleet oninteressant voor Land Rover. Die houden van een model gebouwd door Rover op basis van een Amerikaans voorbeeld en de opvolgers daarvan die niet wezenlijk verschillen. Een Evoque is gebouwd door Land Rover naar eigen ontwerp en ervaring, welke is nou meer een ECHTE Land Rover????? :roll: :roll:

Toen de Freelander, Evoque, RRsport kwamen hadden de zogenaamde liefhebbers alleen maar kritiek. Nu drijft het hele bedrijf op die modellen. Zelfde bij Porsche toen ze de Cayenne introduceerden.

Het gaat om de markt en wat die vraagt. De mensen die geen verandering willen zoals Marc kunnen gewoon het huidige model blijven rijden. Net als Series die nog steeds gerestaureerd en wel te koop zijn.

Ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe model en hoop dat er niet te vaak weer uitstel komt, want de Disco is tegen die tijd echt wel aan z'n kilometers. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 23:47

Het schijnt dat JLR het Land Rover merk op drie zuilen gaat voortzetten:
Defender-reeks, Discovery-reeks en Range Rover reeks.
De volgende Freelander wordt dan een kleine Discovery en meerdere versies Defender. Range Rover heeft al drie modellen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Olli

Berichtdoor Olli » 05 Dec 2013, 14:17

zojuist een paar concepten van de vorkant gepost: http://defender15.blogspot.nl/

wat vinden jullie

Gr
Olli

Johnny

Berichtdoor Johnny » 05 Dec 2013, 16:03

Tjah,.. Heeft wel wat weg van een iveco of een disco..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Terug naar “Kroeg”