nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: nieuwe Defender

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2013, 22:17

Dommel schreef:De NEW MINI is goed gelukt, hoewel er rare aftreksels bij zitten. De 911 is ook mooi geëvolueerd. De New Beetle en de Fiat 500 van buiten ook, van binnen wat minder.

Tja, ik vind de auto's die je noemt net zo gelukt als de retro-bouw die een 30-er jarenhuis (of een grachtenpand) imiteert.
Het lijkt op het eerste gezicht wel wat, is wellicht beter als gewoon een niksig ontwerp, maar bij nadere beschouwing is het weinig meer dan niks.

Groeten MarcS

MCS_7109_2.jpg

tim

Berichtdoor tim » 30 Nov 2013, 22:25

Onzin marc, echt.

je hanteert de geroemde stijl van de jaren 20 en 30, maar dan een bouwkundige uitvoering van nu.
En daar kunnen ze soms verdomd in slagen.
Natuurlijk zijn er slappe aftreksels , maar net zo goed geslaagde uitvoeringen.
Maar je moet het wil met de bril van nu willen beschouwen.

Een laminaatvloer zal nimmer parket worden, maar met een objectieve bril op heb je best fatsoenlijke uitvoeringen.
Ik hou ook niet van nep, maar niet alles wat vanuit een eerdere basis komt / afgeleid is, hoeft ruk te zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Nov 2013, 22:28

precies, de pre-facelift new mini was gewoon super kwa model, zeer duidelijk de zelfde trekjes als de laatste versie van de oude mini, maar wel een moderne auto.

Afbeelding
werd
Afbeelding

de fiat 500 is het zelfde verhaal, de trekjes van de oude zijn overduidelijk herkenbaar, maar het is een totaal andere en moderne auto.

Afbeelding
werd
Afbeelding

Als je dan zegt dat die modellen totaal mislukte slappe aftreksels zijn dan ben je gewoon niet bereid iets anders te accepteren als een exacte kopie van het antieke origineel.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2013, 22:37

Floris-Tim,

Verlaat dan de A28 maar eens alhier als je weer eens van Gouwda naar NO-Nederland gaat, dan wil ik je wel eens laten zien wat het verschil is.
Vroegehh hadden we hier op de hoek overigens ook nog een beoemde verzamelaar van de echte Morris Minor (hij had o.a. een zeldzame "Van") en daarnaast ook een Fiat 500 Gardiniera (RHD).

Groeten MarcS

PS Je woont toch zelf ook liever in een bouwval met karakter als in een gladgestreken nieuwbouw huis dat zijn duurzaamheid nog maar moet bewijzen?

tim

Berichtdoor tim » 30 Nov 2013, 22:41

Exact!
2 zeer geslaagde ontwerpen van deze tijd , met alle bijbehorende voordelen van dien, als luxe, techniek enz enz.
Ik vindt persoonlijk die new mini, als de pre facelift zoals roger het specificeert , 1 van de meest geslaagde auto's van een lange tijd, net zoals bv de volvo C-30, ook een schitterend design.
Ben eerlijk genoeg dat ik niet geheel objectief naar de mini kan kijken, als voormalig eigenaar van een 850, de van uitvoering en 2 maal een 1100. :roll: :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 22:42

Ik heb een classic Mini, een van de laatste uit 2000, aantal maanden later werd productie gestopt.
Voor de LaRo had ik een 1.Gen NEW MINI en een 2.Gen NEW MINI Clubman (station), dus weet heel goed de vergelijkingen en verschillen.

Mijn conclusie is dat je 't in de perspectief van het heden moet zien.
Veiligheidseisen, marketing en segment (verdienmodel), technieken, milieu en maatstaven.
Heel leuk hoor om de classic uit de garage te rollen, maar de rit moet niet langer dan 'n half uur duren.

Jammer dat de Beetle onderhuids en vanbinnen gewoon een Golf is, hadden net iets meer afwijkende van moeten maken. Van buiten leuk gedaan.
Laatst gewijzigd door Dommel op 30 Nov 2013, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 22:43

Gisteren kon helaas niet naar OGT, maar van het voorjaar zal ik eens met de classic langskomen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

tim

Berichtdoor tim » 30 Nov 2013, 22:50

Landmarcs schreef:Floris-Tim,

Verlaat dan de A28 maar eens alhier als je weer eens van Gouwda naar NO-Nederland gaat, dan wil ik je wel eens laten zien wat het verschil is.
Vroegehh hadden we hier op de hoek overigens ook nog een beoemde verzamelaar van de echte Morris Minor (hij had o.a. een zeldzame "Van") en daarnaast ook een Fiat 500 Gardiniera (RHD).

Groeten MarcS

PS Je woont toch zelf ook liever in een bouwval met karakter als in een gladgestreken nieuwbouw huis dat zijn duurzaamheid nog maar moet bewijzen?

Marc, kom nou eens uit die roes , die we de jaren 70 noemen, echt, life goes on! :roll: :lol:

Even complimenteren: ik woon niet alleen in een bouwval, ik rij er ook nog eens 1!

Zere neus: uiteraard begrijp ik je ondertoon, en beaam dat ook volledig, laat dat duidelijk zijn.
Maar stellen dat iedere poging, want zo schets je het toch in grote lijnen, om een fraaie copy van iets uit vervlogen tijden te doen herleven op voorhand kansloos en smaakloos is, gaat echt te ver.
Ik zal nooit een laminaatvloer in m'n huis leggen, dan loop ik nog liever tot het eind der tijden op m'n draagbalken, alwaar ik om de 60 cm een sprong moet maken.
Maar dat neemt wederom niet weg dat de industrie voor de gemiddelde moderne mens die dat kan en wenst te zijn hele fatsoenlijke alternatieven kan bieden.

Its a mind set marc.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2013, 22:53

Roger B.

Zet die oude mini maar eens naar een nieuwe (dan is die nieuwe een maxi).
Zet die oude 500 maar eens naast een nieuwe (dan is die nieuwe een 1100).

En kijk naar de (relatieve) prijsstelling ... dan zal je zien dat je een meerprijs betaalt voor de looks.
Een knollen met meloenen vergelijking dus.

De oude mini of de Fiat 500 was indertijd meer zoiets als een Renault Twingo nu (ook qua prijs).

Groeten MarcS

PS Ik sta ook niet stil in het stenen tijdperk. De Defender ook niet. Ik ken het "comfort" (dwz het volmaakt ontbreken daarvan) van een Series, en ik ken het "comfort" van de moderne 110, dat is verschil genoeg. Ik hoef niet meer, en de prijs-kwaliteit-verhouding is op veel punten eigenlijk prima. Als ik een Toyauto met de prestaties van een 110 wil hebben betaal ik zoveel meer (en krijg ik bovendien een Toyauto, en die wil ik niet). De Defender heeft het zelfs gewonnen bij de toch meestal chauvinistische Fransen.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Nov 2013, 22:55

M'n classic naast de Clubman die ik had:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”