Beste Maarten,
het is de waarheid, het is nogal voorbarig aan te nemen dat Romijn het juist heeft.
De wagen is dit jaar herhaaldelijk bij Romijn geweest voor garantie kwesties en uitlezen maar nimmer heeft men mij op de factuur gewezen. Aanmaningen zijn nooit ontvangen.
Een telefoontje VOOR afgelopen vrijdag was voldoende geweest om de situatie voor te leggen in plaats van de chantabele benadering.
Lees mijn vorige bericht, ik vraag een prijs op en men factureert het dubbele. Navraag wordt niet op teruggebeld. Overige facturen stonden niet ter discussie maar waren niet in ons bezit.
Wat zich ook niet voor het eerst voordeed.
Maar het is interessant alle reacties te lezen. Ieder beleeft het eigen wijze.
In 2002 kocht ik mijn eerste discovery, mijn bedrijfsgarage die ons wagenpark koopt en onderhoud wist me destijds te vertellen. Koop niets bij Romijn vanwege de slechte service en arrogantie. De auto is toen elders gekocht. Ik dacht dat het mee viel maar zie mijn berichten.
Als Romijn gelijk had gehad was er niets aan de hand en had je geen bericht van mij gelezen.
Groeten, Eelco
Landrover Dealer Romijn Den Haag
Re:Landrover Dealer Romijn Den Haag
Iedere zaak dient beoordeeld te worden op hoor en wederhoor. Je geeft zelf aan dat factuur 8 maanden!! ligt. En dan moeten zij jouw erop wijzen als je komt?
Dat is net zo kinderachtig als de reactie van Romijn wellicht is. Kinderachtig zielig gejammer hier waar een ondernemer geen enkel verweer tegen heeft en waar je als klant niks mee bereikt.
WEES EEN VENT EN PRAAT HET DAAR UIT!!
Alle reacties hier zijn gebaseerd op éénzijdige informatie en gaan derhalve nergens over.
Dat is net zo kinderachtig als de reactie van Romijn wellicht is. Kinderachtig zielig gejammer hier waar een ondernemer geen enkel verweer tegen heeft en waar je als klant niks mee bereikt.
WEES EEN VENT EN PRAAT HET DAAR UIT!!
Alle reacties hier zijn gebaseerd op éénzijdige informatie en gaan derhalve nergens over.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward, lees iets verder terug en je beeld is compleet.
Ik had vrijdag geen verweer en geen keuze tot uitpraten.
Dit is mijn enige mogelijkheid verweer.
Gaat een forum niet altijd over eenzijdige belevingen?
Dus dit forum gaat derhalve nergens over?
Dat kan de bedoeling niet zijn.
Ik had vrijdag geen verweer en geen keuze tot uitpraten.
Dit is mijn enige mogelijkheid verweer.
Gaat een forum niet altijd over eenzijdige belevingen?
Dus dit forum gaat derhalve nergens over?
Dat kan de bedoeling niet zijn.
-
Roger B.
enerzijds zou ik het toejuichen, anderzijds weet ik niet of ik er gelukkig mee zou zijn..... Maar net zoals ik vrij hier op het forum kan lezen en reageren kan zo'n dealer dat toch ook......
het moet hier geen plek worden om je delaer af te maken en in een welles-nietes discussie over, en met, je dealer te geraken....... maar soms denk ik, het zou wel fijn zijn als dealers zelf ook aktief waren op de fora van hun merk.....
het moet hier geen plek worden om je delaer af te maken en in een welles-nietes discussie over, en met, je dealer te geraken....... maar soms denk ik, het zou wel fijn zijn als dealers zelf ook aktief waren op de fora van hun merk.....
gone
Los van het feit of partij A of B gelijk heeft lees ik een aantal dingen:
1) een aantal openstaande facturen is niet betaald
2) er wordt na een telefonisch verzoek tot informatie niet teruggebeld
3) op het moment dat de auto wordt gebracht wordt deze vastgehouden tot er betaald is
Als semi-ondernemer denk ik daar het volgende over:
ad 1) als je weet dat er werk voor je is uitgevoerd weet je dat je moet betalen
ad 2) dat je niet teruggebeld bent kan verschillende redenen hebben. Maar dat weerhoudt natuurlijk niemand er van zelf nog een keer te bellen
ad 3) is juridisch terecht en dus ook weinig aan af te dingen. Netjes of niet is discutabel.
Maar om nu niet de een of de ander af te zeiken zie ik een paar zaken die anders hadden gekund. Je had bijvoorbeeld bij het brengen van de auto de openstaande facturen ter sprake kunnen brengen. En je had toen je geen telefonische reactie kreeg ook een andere manier kunnen proberen. Soms is een mail of brief makkelijker en directer dan dat je iemand vraagt of die weer iemand anders terug kan laten bellen.
Dit soort zaken heeft altijd twee kanten en de kant van de meest gefrustreerde (vaak de klant) wordt overbelicht. Positieve verhalen worden zelden hier gemeld dus ontstaat veel te makkelijk een verkeerd beeld over de ondernemer die zich hier niet kan verdedigen. De enige manier waarop die zijn schade beperkt kan houden is als klanten voor hem opkomen en dan nog geldt dat 1 negatief bericht langer blijft hangen dan 100 positieve...
En wat ik veel belangrijker vind: ben je er nou uit met Romijn of niet? Zo niet praat het dan eerst daar uit...
1) een aantal openstaande facturen is niet betaald
2) er wordt na een telefonisch verzoek tot informatie niet teruggebeld
3) op het moment dat de auto wordt gebracht wordt deze vastgehouden tot er betaald is
Als semi-ondernemer denk ik daar het volgende over:
ad 1) als je weet dat er werk voor je is uitgevoerd weet je dat je moet betalen
ad 2) dat je niet teruggebeld bent kan verschillende redenen hebben. Maar dat weerhoudt natuurlijk niemand er van zelf nog een keer te bellen
ad 3) is juridisch terecht en dus ook weinig aan af te dingen. Netjes of niet is discutabel.
Maar om nu niet de een of de ander af te zeiken zie ik een paar zaken die anders hadden gekund. Je had bijvoorbeeld bij het brengen van de auto de openstaande facturen ter sprake kunnen brengen. En je had toen je geen telefonische reactie kreeg ook een andere manier kunnen proberen. Soms is een mail of brief makkelijker en directer dan dat je iemand vraagt of die weer iemand anders terug kan laten bellen.
Dit soort zaken heeft altijd twee kanten en de kant van de meest gefrustreerde (vaak de klant) wordt overbelicht. Positieve verhalen worden zelden hier gemeld dus ontstaat veel te makkelijk een verkeerd beeld over de ondernemer die zich hier niet kan verdedigen. De enige manier waarop die zijn schade beperkt kan houden is als klanten voor hem opkomen en dan nog geldt dat 1 negatief bericht langer blijft hangen dan 100 positieve...
En wat ik veel belangrijker vind: ben je er nou uit met Romijn of niet? Zo niet praat het dan eerst daar uit...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
Beste R1200C (ik ben in het gelukkige bezig van een R1200RT),
neen ik ben er niet uit. Dat heeft geen zin meer want ik werd gedwongen de facturen - op vasthouden van mijn auto - vrijdagmiddag te betalen. De laatse 2 facturen (werkzaamheden 1 maand geleden) waren niet in mijn bezit!
Met Romijn zal ik geen zaken meer doen.
neen ik ben er niet uit. Dat heeft geen zin meer want ik werd gedwongen de facturen - op vasthouden van mijn auto - vrijdagmiddag te betalen. De laatse 2 facturen (werkzaamheden 1 maand geleden) waren niet in mijn bezit!
Met Romijn zal ik geen zaken meer doen.
Dus je wilt niet weten waar het mis is gelopen? Da's jammer want nou wordt niemand er beter van.
Mijn R1200C heeft een aantal maanden bij een onafhankelijke motorzaak in reparatie gestaan. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er niet meer naar terug ga maar ik wilde wel precies weten wat er allemaal fout was gegaan voordat ik dat oordeel vormde (blijkt dat hij meer met oude(re) motoren had dat met de computer techniek, lullig voor mij maar geen reden waarom ik anderen daar weg zou moeten houden). Een vergelijkbaar geval heb ik met een (niet Land Rover) dealer gehad waar ik jaren kwam met mijn auto's. Ontevreden over de service kom ik daar niet meer, dat weten ze en daar laat ik het bij.
Ik vind dat je dit soort zaken niet op een forum moet gooien zonder dat je dit goed besproken hebt met de andere partij. Zeker niet als je zelf aangeeft dat je facturen zo lang laat liggen. Kan met goed indenken dat je niet blij bent, maar toch. Maar dat is mijn mening en meerdere mensen zijn het er over eens dat ik niet normaal ben ;)
Mijn R1200C heeft een aantal maanden bij een onafhankelijke motorzaak in reparatie gestaan. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er niet meer naar terug ga maar ik wilde wel precies weten wat er allemaal fout was gegaan voordat ik dat oordeel vormde (blijkt dat hij meer met oude(re) motoren had dat met de computer techniek, lullig voor mij maar geen reden waarom ik anderen daar weg zou moeten houden). Een vergelijkbaar geval heb ik met een (niet Land Rover) dealer gehad waar ik jaren kwam met mijn auto's. Ontevreden over de service kom ik daar niet meer, dat weten ze en daar laat ik het bij.
Ik vind dat je dit soort zaken niet op een forum moet gooien zonder dat je dit goed besproken hebt met de andere partij. Zeker niet als je zelf aangeeft dat je facturen zo lang laat liggen. Kan met goed indenken dat je niet blij bent, maar toch. Maar dat is mijn mening en meerdere mensen zijn het er over eens dat ik niet normaal ben ;)
Kei veel groeten,
Joost
Joost
Ik heb lang getwijfeld, maar toch schrijf ik het:
Waarom lid worden van een forum om alleen dit verhaal erop te gooien......
ZOnde van je tijd die je wellicht beter had kunnen gebruiken om een maand of 8 geleden een oplossing uit te werken.
Maar ja, da's mijn idee.
ZOnde van je tijd die je wellicht beter had kunnen gebruiken om een maand of 8 geleden een oplossing uit te werken.
Maar ja, da's mijn idee.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Marco 109 schrijft:
Tja, Eelco, je geeft je nu wel bloot zo.. Ik zou toch niet op deze manier gevonden willen worden door Google met naam en bedrijfsnaam en betreffend geschil.
Ik heb lang getwijfeld, maar toch schrijf ik het:
Maar ja, da's mijn idee.
Tja, Eelco, je geeft je nu wel bloot zo.. Ik zou toch niet op deze manier gevonden willen worden door Google met naam en bedrijfsnaam en betreffend geschil.
Beste Tom en Marco,
ik begon te lezen vanaf pagina 1 en zag, mijn kwestie staat niet op zichzelf.
Romijn is een klant kwijt en dit forum een verhaal rijker.
Doe er jullie voordeel mee.
ik begon te lezen vanaf pagina 1 en zag, mijn kwestie staat niet op zichzelf.
Romijn is een klant kwijt en dit forum een verhaal rijker.
Doe er jullie voordeel mee.