Ruitenwisser Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Ruitenwisser Defender

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2013, 13:43

Roger schreef:120€ voor de motor compleet en het gehele wissermechanisme lijkt me niet duur.

En inderdaad is het een mechaniek dat slijt dus,.....

't Is in ieder geval geen exotisch bedrag. Soms helpt het om alles te olien en roestzooi uit de motor te schudden ... dwz dat hielp bij een oude Renault R25, dwz ipv tergend langzaam en zeer luidruchtig werd het langzaam en iets minder luidruchtig. Verschil is wel dat je met die Renault ook 150 km/u kon rijden en dan blies de voorruit droog. Maar voor zo'n bescheiden bedrag zou ik liever nieuw monteren als je toch alles al los hebt.

MarcS

deltawhiskey

Berichtdoor deltawhiskey » 11 Nov 2013, 14:57

Beste Roger,

Ik heb onlangs hetzelfde gehad (post viewtopic.php?f=14&t=4782)
Bij mij was het uiteindelijk de as van de ruitenwisser. Deze was volledig vastgeroest, daardoor was mijn motor doorgebrand. Hoe wij er achter gekomen zijn is door de motor los te maken van de ruitenwisser aandrijver (die wokkel). 1 ruitenwisser viel omlaag en de ander bleef in zijn stand staan. (in mijn geval bestuurders zijde)

Alles los gehaald, asje volledig doorgespoeld met olie en weer voorzien van vet. Toen weer terug geplaatst, nieuwe motor erin gezet en nu loopt alles weer als een zonnetje. Al met al 4 uurtjes sleutelen (en reinigen) en € 90,- voor de motor.

Succes. Groeten Doede

overlander

Berichtdoor overlander » 11 Nov 2013, 15:17

Ik heb vorig jaar ook ruitenwisser motor + 'aandrijving' vervangen.

4 uur is zeker haalbaar.

een tip; zorg dat je de juiste ruitenwissermotor besteld en geleverd krijgt (bij mij dus niet, kwam er te laat achter toen ik aandrijflijn al had verknipt..)

Groet

Roger

Berichtdoor Roger » 11 Nov 2013, 16:35

In mijn geval was het inderdaad ook de as aan de bestuurderszijde de redelijk vastgeroest zat.

Heb zaakje redelijk roestvrij kunnen maken en met vaseline gesmeerd.

Ben benieuwd hoe lang het houdt.

Maar zal de hele lijn maar eens vervangen denk ik. Het wordt allemaal een beetje moe zag ik.

:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”