Extra koppelingsbekrachtiging

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor tim » 07 Nov 2013, 20:59

1-1! :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2013, 22:24

Edward schreef:Kun je dat artikel even opzoeken? Wellicht heb ik er meer onderdelen uit nodig. :D


Dag Edward,

Jij kent mijn zolder niet ... even opzoeken is niet echt een realistisch.
Die zolder is net als mijn hoofd, het is allemaal wat stoffig, maar er kan veel in, en mbt mijn hoofd is er het voordeel dat het ook weer snel paraat is.
Met wat geluk gaat het om twee of drie verhuisdozen overjarige tijdschriften ...
(Die tijdschriften zijn overigens "in de aanbieding" als iemand er iets leuks voor terug doet.)

Groeten MarcS

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2013, 22:31

Roger B. schreef:probleem is de ruimte, de koppelingscilinder ligt nogal verstopt onder de wing. Die engelsen kunnen daar veel meer omdat ie daar tussen rembooster en de motor ligt en veeeel meer ruimte heeft.


Dat wisten we al. Daarom dus al eerder de sugestie van een schoonheidspukkel naast de bultneus.
Ik zou zo zeggen: Men neme een buitenspatbord en gebruike dan het stukje met de mooie 3D-ronding, dan houd je het netjes in de familie.
O ja, d'r zal dan wel een corresponderend hoekje uit de motorkap moeten.

Die Engelsen hebben wel "veel meer" ruimte, maar alles moet nog steeds onder de motorkap.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Eric Tol
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 Apr 2006, 22:29

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Eric Tol » 07 Nov 2013, 22:59

Edward, Google eens op "clutchmate".

Groet,
Eric.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 07 Nov 2013, 23:08

Eric Tol schreef:Edward, Google eens op "clutchmate".

Groet,
Eric.



Ja dank je. Dat is de oplossing die ik al eerder aanhaalde. Heeft een maar van me in z'n Ford pick-up zitten. Werkt geweldig mooi, kost alleen wel 2 rooitjes. Die kreeg hij betaald van de verzekering van het werk, ik moet het zelf doen. Dat komt nu na een jaar in de "ziektewet" niet echt gelegen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2013, 23:14

Edward schreef:
Eric Tol schreef:Edward, Google eens op "clutchmate".


Ja dank je. Dat is de oplossing die ik al eerder aanhaalde. Heeft een maar van me in z'n Ford pick-up zitten. Werkt geweldig mooi, kost alleen wel 2 rooitjes. Die kreeg hij betaald van de verzekering van het werk, ik moet het zelf doen. Dat komt nu na een jaar in de "ziektewet" niet echt gelegen. ;)


Is dit dan niks: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... 00-eh.html

Groeten MarcS

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor tim » 07 Nov 2013, 23:54

110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Arlo130auto
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 Mei 2007, 12:40

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Arlo130auto » 08 Nov 2013, 09:31

Morgen Edward,

Ik heb een jaar of 9 geleden wel voor de automaat gekozen in mijn 130. Ik ben wel met je eens dat de aandrijflijn wel zwakker wordt in vergelijking met de handbak.

We hebben ook een 90 , waar ik een "Delphi remote vacuüm servo unit type 6 en 7 " wil plaatsen, vanwege de stevige koppelingdruk. Zo'n unit kost inkoop iets van € 200,- en die stuur je aan door de oliedruk van je normale koppeling cilinder en met het vacuümpompje van je rembekrachtiging kan je de uitgaande oliedruk bekrachtigen. Dit unit kan je overal plaatsen. Zo'n unit werd vroeger gebruikt om de Engelse auto's van rembekrachtiging te voorzien.

Bij je automaterialenzaak kunnen ze zo'n unit gewoon bestellen.

Succes, Arlo

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 08 Nov 2013, 11:04

Dank jullie wel allemaal! :D :D

Ga eerst eens aan de slag met zo'n remote servo van Lockheed, dat spreekt me meer aan dan een koppeling die door een apparaat bedient wordt. Voetje werkt tenslotte nog gewoon, is alleen een mietje geworden. :oops: :oops:

Zal hier een verslagje plaatsen als het werkt!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Extra koppelingsbekrachtiging

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2013, 20:10

Vandaag maar eens een scherm van de 130 afgetrokken om te zien waar ik de servo kwijt kan. Veel plek is er niet, want de meeste ruimte is volgebouwd met een wirwar aan leidingen.

Maar op het binnenscherm voor de remservo zou het moeten lukken. Daar zit nu de relais van de lier, maar die is simpeler ergens geplaatst dan de servo.

Er was een maatje bij, dus ik heb zowaar een foto. :D :D
Bijlagen
foto 1.JPG
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten