Extra koppelingsbekrachtiging
Re: Extra koppelingsbekrachtiging
tsja dan blijft er maar 1 ding over.......automaat inbouwen......
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
robb schreef:tsja dan blijft er maar 1 ding over.......automaat inbouwen......
Absoluut niet waar. Bovendien is de automaat gewoon te zwak voor zwaar trekwerk. Dat is juist de reden dat ik een Def met handbak gekocht heb. Bovendien kost een conversie naar automaat een kleine 5000 euri en dat levert dan een minder auto op..... Slechte deal.
Er zijn ook systemen op de markt die van de standaard bak een halfautomaat maken met behoud van de bestaande koppeling. Dat kost een kleine 2000 euri. Veel geld maar aanzienlijk goedkoper dan een automaat en bovendien blijft dan de trekkracht van de auto behouden.
Zou ik een automaat willen dan stap ik wel in onze Discovery en zet de 130 op MP.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Dag Edward,
Waarom kijk je niet gewoon waar het klem loopt met zo'n RedBooster, dwz het enige wat kan "klemmen" is de spatbordrand en dat is slechts mecano-blik. Desnoods heb je een extra bultje nodig in de hoek voor het schutbord.
Natuurlijk moet je eigenlijk wel even weten hoeveel pedaaldruk je dan overhoudt en of je die pedaaldruk blijvend zonder al te veel ongemak kan blijven leveren. Alternatief is eens rondvragen in het auto-aanpas-circuit, voor de ernstiger invaliden bestaan er de gekste dingen t/m een geheel pedaalloze bediening.
Groeten MarcS
PS Als ik je hoor over je schouder ben je wellicht beroerder uit, of ... heb ik geluk gehad met een chirurg die zei "Ahh ... dat gaan we gewoon niet opereren want dan heb u even verbetering en daarna bent u alsnog slechter af" dat vond ik wel en zekere "geruststelling" dwz. een chirurg die niet wil opereren, had ie gezegd "Ahh dat gaan we opereren !" dan had ik denkelijk een second opinion gewild. Het vervolg: "We sturen u naar een fysiotherapeut, die leert u beter bewegen." nam ik wat optimistisch op: dwz, ik weet wel hoe ik moet bewegen, maar het is ook een kwestie van "er mee leven". Ik heb nu dus drie schouders, aan de zere kant twee, gelukkig is het ongemak links en ben ik ultra rechts.
Waarom kijk je niet gewoon waar het klem loopt met zo'n RedBooster, dwz het enige wat kan "klemmen" is de spatbordrand en dat is slechts mecano-blik. Desnoods heb je een extra bultje nodig in de hoek voor het schutbord.
Natuurlijk moet je eigenlijk wel even weten hoeveel pedaaldruk je dan overhoudt en of je die pedaaldruk blijvend zonder al te veel ongemak kan blijven leveren. Alternatief is eens rondvragen in het auto-aanpas-circuit, voor de ernstiger invaliden bestaan er de gekste dingen t/m een geheel pedaalloze bediening.
Groeten MarcS
PS Als ik je hoor over je schouder ben je wellicht beroerder uit, of ... heb ik geluk gehad met een chirurg die zei "Ahh ... dat gaan we gewoon niet opereren want dan heb u even verbetering en daarna bent u alsnog slechter af" dat vond ik wel en zekere "geruststelling" dwz. een chirurg die niet wil opereren, had ie gezegd "Ahh dat gaan we opereren !" dan had ik denkelijk een second opinion gewild. Het vervolg: "We sturen u naar een fysiotherapeut, die leert u beter bewegen." nam ik wat optimistisch op: dwz, ik weet wel hoe ik moet bewegen, maar het is ook een kwestie van "er mee leven". Ik heb nu dus drie schouders, aan de zere kant twee, gelukkig is het ongemak links en ben ik ultra rechts.
- ikke jelle
en als je je voet vervangt voor een lucht cilinder met de bediening op de schakelpook
dat is eenvoudig te maken met behoud van de originele bediening
en zo ontzie je je voet volledig
dat is eenvoudig te maken met behoud van de originele bediening
en zo ontzie je je voet volledig
groet jelle
Afijn, Ed kwam die dame dus halen, die D(u)uc, en ik zeg nog tegen 'm "weet dat het een grillige dame is, alles gaat nukkig, dus ook het schakelen.
Onder de 3000 rpm wil ze niet komen, dus veel schakelen, en ja dat gaat zwaar.
Die Bandit van jou, ook al is het de 1200 cc uitvoering, is in vergelijking een opgevoerde spartamet.
Geloof me Ed, het is een grote jongensfiets".
Maar nee hoor, mij en beetje weghohnen, en zie hier....
Noueuhe, dan moet ie maar op de blaren zitten!

Onder de 3000 rpm wil ze niet komen, dus veel schakelen, en ja dat gaat zwaar.
Die Bandit van jou, ook al is het de 1200 cc uitvoering, is in vergelijking een opgevoerde spartamet.
Geloof me Ed, het is een grote jongensfiets".
Maar nee hoor, mij en beetje weghohnen, en zie hier....
Noueuhe, dan moet ie maar op de blaren zitten!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
stonden die brommers van jou op die kar toen ie hem op zijn poot liet vallen dan? of mis ik een causaal verband?

gone
Nee roger, alle gekheid en dan iets met een stokkie..
Ik begreep van Ed vanmiddag door de telefoon dat het inderdaad nog steeds de nasleep is van die ellende met de kar en de draaibank.
Vervelende situatie voor Edward, daar temeer het veel tijd en geduld zal vergen om de boel weer enigzins behapbaar te krijgen.
Ik begreep van Ed vanmiddag door de telefoon dat het inderdaad nog steeds de nasleep is van die ellende met de kar en de draaibank.
Vervelende situatie voor Edward, daar temeer het veel tijd en geduld zal vergen om de boel weer enigzins behapbaar te krijgen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Landmarcs schreef: over een bekrachtigde koppeling op basis van onderdelen uit een of andere Engelse "luxe-wagen"
Groeten MarcS
Ed, geloof het of niet, maar ik heb eens een artikel en bijbehorende foto's gezien waarbij een hoofdremcilinder/bekrachtiger van de rem van/uit een MGB is gebruikt in een Defender.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Landmarcs schreef: over een bekrachtigde koppeling op basis van onderdelen uit een of andere Engelse "luxe-wagen"
Groeten MarcS
Ed, geloof het of niet, maar ik heb eens een artikel en bijbehorende foto's gezien waarbij een hoofdremcilinder/bekrachtiger van de rem van/uit een MGB is gebruikt in een Defender.
Ah, dat komt goed uit! Hier staat nog zo'n ding, sloop ik em daar er wel uit.
Kun je dat artikel even opzoeken? Wellicht heb ik er meer onderdelen uit nodig.
Edward van Vugt
-
Roger B.
probleem is de ruimte, de koppelingscilinder ligt nogal verstopt onder de wing. Die engelsen kunnen daar veel meer omdat ie daar tussen rembooster en de motor ligt en veeeel meer ruimte heeft.
gone