Wie kan ons helpen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Landmarcs » 22 Okt 2013, 20:28

Roger B. schreef:als je garage domweg verstuivers vervangt in de hoop de juiste te vervangen kun je je ook afvragen of je garage wel de juiste weg volgt


Voor de garage is dat wel een leuke route naar een mooie liquiditeit.
In een keer een ruilblok is waarschijnljk goedkoper, maar dat verkoop je weer niet zo makkelijk aan de klant, en met stukje bij beetje kom je er ook.

Anyway, er zijn veel argumenenten tegen zo'n moderne motor met zo'n modern kastje met electrickery, maar als je dat kastje nu eenmaal hebt ... gebruik het dan ook ... met wat geluk vertelt het kastje wat er mis is (of op z'n minst in welke richting je moet zoeken.

Groeten MarcS

Coenjekel
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 Okt 2013, 21:25

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Coenjekel » 30 Okt 2013, 19:57

To All,na verwijdering van het Carter kwamen er stukjes metaal/koper te voorschijn. Delen van lagers volkomen verpulverd.
Conclusie : vernieuwen onderblok van de motor maar.......deze is nergens te krijgen.iemand een idee?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Roger B. » 30 Okt 2013, 21:01

te krijgen niet nee, zul je moeten kopen :lol: dat dat nergens zou kunnen lijkt me heeeeel erg stug... de motor ligt ook in ford transits oa

maar is er al verder gekeken dan de binnenkant van de carterpan (die nu trouwens vervangen moet worden)

de kans is dan wellicht niet groot, maar wel nog aanwezig dat je erg geluk gehad hebt en er met alleen nieuwe (drijfstang?) lagers al klaar bent... hangt er van af hoe de krukas er aan toe is en of er nog verdere scchade is
gone

axelaro88
Berichten: 136
Lid geworden op: 16 Jan 2013, 19:35

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor axelaro88 » 31 Okt 2013, 14:07

De directe relatie met de vervanging van de verstuivers ontgaat me nu wel

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Edward » 31 Okt 2013, 14:10

Lijkt me dat het blok gewoon wisselen voor een andere stukken goedkoper zal zijn dan dit blok gaan repareren? :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Dixo » 31 Okt 2013, 15:37

Ouch....

Mooi moment om er gelijk een Ford vijfcilinder in te leggen.....

;-)

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor RobStewart » 31 Okt 2013, 18:01

... so having had a look through the system then it's possible that it could be a problem with the piston cooling jets which provide inadequate oil pressure to the lower cylinder bores until the engine has warmed up.

This is the Technical Bulletin from 2008 that details it.



Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Disco2d5
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 Nov 2011, 23:27

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Disco2d5 » 31 Okt 2013, 23:51

staat daar nou "vervang de hele motor" of "vervang door een toyota"
je zou het maar hebben zeg.

(als medeleven ook helpen is)

Degibson
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 Nov 2013, 00:03

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor Degibson » 02 Nov 2013, 16:46

RobStewart schreef:... so having had a look through the system then it's possible that it could be a problem with the piston cooling jets which provide inadequate oil pressure to the lower cylinder bores until the engine has warmed up.

This is the Technical Bulletin from 2008 that details it.

SSM38792 - 2.4L Puma – Pingelen van de motor.pdf


Rob



Wat als het idd een uitgelopen pistonpen lager is? zou het dus zijn dat door een verkeerde ontbranding/sproei beeld van de verstuiver, de belasting op de zuiger groter wordt en de lager hierdoor thermisch te hoog belast wordt? Of is de oorzaak bij de sproeier/ koeler van de zuigerbodem te zoeken?
En als dit dus zo is is dat een productiefout volgens de ssm? En word dit dan vergoed? Of is het een verbeterpunt en succes ermee?! Kan me voor stellen dat het aardig in de papieren loopt!
Take the dirt home

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Wie kan ons helpen?

Berichtdoor VeeTee » 21 Nov 2013, 19:12

En Coen, nog nieuws? Al duidelijk wat er precies aan de hand is c.q. hoe is het afgelopen?

... en je hebt een PB over de windvangers (in "Gevraagd" kun je geen reply geven).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten