Personal touch voor mijn nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Personal touch voor mijn nieuwe Defender

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2013, 22:06

HarVel schreef:Is er niet een of andere Natura 2000 regel ofzo waardoor we onze auto's als beschermd natuurgebied kunnen laten subsidieren wellicht? Als ik zie welke flora en fauna onze auto's bevolken maken we grote kans hierop. Is dat gedoe rondom de MRB ook gelijk opgelost :D. Moet ik alleen mijn eigen spiderman (or woman) weer reanimeren, want voor dode spinnen zal ik geen bonuspunten in de beoordeling krijgen gok ik zo.

Qua Bonus/Malus hier nog een ander minpuntje:

MCS_5967_2.jpg

We gaan de Natura 2000 status denkelijk niet halen.

Groeten MarcS

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 22 Okt 2013, 11:59

mosjes in de raamgeleider bij een Series, later kleine plantjes. In de zomer wel op tijd water geven

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2013, 22:32

Godenavond HarVel,

Ik heb even nagevraagd:
    Ja het lijkt me zelfs geen spin maar een hooiwagen - niet alleen vanwege de lange poten, maar ook lijkt nog net het ocularium voor op de kop zichtbaar, waar je hooiwagens bijv. altijd direct kunt herkennen (heuveltje met de twee ogen).
    Maar dan kun je weer niet zeggen welke hooiwagen op deze manier - diverse kandidaten - Phalangium opilio, Opilio canestrinii etc.

Een hooiwagen dus (ofwel "Daddy Longlegs") ....

MCS_7756.jpg

Zoiets dus maar dan anders

Groeten MarcS

HarVel

Berichtdoor HarVel » 27 Okt 2013, 20:26

Ja ho even, dat is natuurlijk allesbehalve een ruige spinnensoort, zo'n hooiwagen. Ik ga morgen een afspraak maken bij de tectyleerder dat ik op zijn minst een oer-Hollandse kruisspin oid als vervanging hiervan wil. Ik kan natuurlijk mijn Defender niet direct vanaf dag 0 opzadelen met een minderwaardigheidscomplex omdat ie geen officieel erkende LRS spin aan boord heeft. Wordt vervolgd :mrgreen:
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Okt 2013, 21:10

HarVel schreef:Ja ho even, dat is natuurlijk allesbehalve een ruige spinnensoort, zo'n hooiwagen. Ik ga morgen een afspraak maken bij de tectyleerder dat ik op zijn minst een oer-Hollandse kruisspin oid als vervanging hiervan wil. Ik kan natuurlijk mijn Defender niet direct vanaf dag 0 opzadelen met een minderwaardigheidscomplex omdat ie geen officieel erkende LRS spin aan boord heeft. Wordt vervolgd :mrgreen:

Als je nu perse een Spider wilt dan zit je wellicht bij het verkeerde merk ?

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Okt 2013, 21:16

300tdi's hadden ook een spider aan boord.... is dat bij de td4 ook nog of zit daar een ander soort startblokkering in?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Okt 2013, 21:51

Roger B. schreef:300tdi's hadden ook een spider aan boord.... is dat bij de td4 ook nog of zit daar een ander soort startblokkering in?

Ach ze zitten ook vol met bugs, dus een spin in het web doet meer goed dan kwaad.
De spiders die problemen gaven zaten naar ik meen met name in de 300Tdi.

Ik dacht meer aan ..
    Afbeelding 10.jpg

Groeten MarcS

HarVel

Berichtdoor HarVel » 27 Okt 2013, 22:12

Het enige probleem wat mijn spider oplevert is dat het geen echte spider is. Alle andere spiders heb ik (nog) geen weet van. En MarcS, die spider van jou is niks voor mij. Al was het enkel omdat ik dan moet sturen met mijn voeten tegen de wielen (zeepkist stijl) ivm ernstig beperkte beenruimte voor iemand van mijn postuur ;).
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 28 Okt 2013, 07:41

Bekijk het van de andere kant. een hooiwagen past best goed gezien dat hij met zijn lange poten makkelijker over dingen heen kan stappen.. net een land rover dus :P
iig voldoende grondspeling :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2013, 09:52

HarVel schreef:Het enige probleem wat mijn spider oplevert is dat het geen echte spider is. Alle andere spiders heb ik (nog) geen weet van. En MarcS, die spider van jou is niks voor mij. Al was het enkel omdat ik dan moet sturen met mijn voeten tegen de wielen (zeepkist stijl) ivm ernstig beperkte beenruimte voor iemand van mijn postuur ;).

Ik ken je postuur niet, maar "Daddy Longlegs" is duidelijk niet gelukkig gehuisvest in "mijn" spidertje (als ik zulke auto's langs zie komen denk ik ook altijd "Ahh ... een dakloze auto -- geen straatkrant, maar een straatklant"), duidelijk mag zijn dat er ook minder lullige spiders zijn.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”