klaar voor een rondje Afrika

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Thimba

Re: klaar voor een rondje Afrika

Berichtdoor Thimba » 21 Mei 2014, 20:29

Afbeelding

De gidsen gebaren links en rechts, maar vooral: langzaam, zeer langzaam!De remmen piepen terwijl we heel langzaam naar beneden onze weg vinden. Ik rem iets te veel en de motor slaat af. Geen probleem. Starten, en in 1st low gear verder naar beneden. Ik hoor Steven's "Oh my God!" en "Madness!". Later vertelt hij me dat hij en Stergios elk moment van de auto zouden springen als het te gevaarlijk zou worden!

Meer op: http://www.geehurkmans.com/Thimba

Willem_G

Berichtdoor Willem_G » 24 Mei 2014, 08:34

Prachtige inspirerende aflevering weer Gee.
Otlichnaya poyezdka! Willem

Thimba

Berichtdoor Thimba » 24 Mei 2014, 16:23

Dank je Willem!

Groetjes uit Namibia,

Gee

Dommel

Berichtdoor Dommel » 28 Mei 2014, 16:56

Leuk om je avonturen te lezen, mede dat Thimba hierin ook een grote rol speelt.
Een van mijn honden vindt het gehobbel van offroaden ook niet zo tof.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Thimba

Berichtdoor Thimba » 28 Mei 2014, 17:14

Dommel schreef:Leuk om je avonturen te lezen, mede dat Thimba hierin ook een grote rol speelt.
Een van mijn honden vindt het gehobbel van offroaden ook niet zo tof.

Hi,

Dank je.
Ik denk dat geen enkele hond dit echt leuk vindt.
Maar er staat veel tegenover. Een Belgische overlander (ook met hond) zei tegen me: "Je hond wil maar een ding: de hele tijd bij je zijn!" En ik denk dat Thimba daarom iedere keer toch weer (soms met een beetje aarzeling) de auto in springt voor een volgende etappe.
Nog een paar dagen en dan komt een van mijn dochters voor een maand meereizen door Namibia. Daarna mijn vrouw, ook voor een maand voor Namibia en Botswana. Ben dus voorlopig niet meer alleen -:)

Cheers uit Windhoek, Namibia,

Gee (en Thimba)

Thimba

Namibia: een fotografische update

Berichtdoor Thimba » 14 Jun 2014, 14:09

Afbeelding
In de buurt vanSpitzkoppe

Na de avonturen in West en Centraal Afrika voelt Namibia als een echte vakantie. Ik heb Mees twee weken geleden opgehaald van Windhoek Airport, en we bushcampen, verblijven op comfortabele en ook zeer eenvoudige campsites, eten Gemsbok en Zebra steak, en spotten giraffen, zebra's, warthogs, bavianen, kudu, springbok,gemsbok, en zelfs een bruine hyena. Allemaal in het wild, want we kunnen met Thimba niet een park in. Maar om deze dieren "gewoon" in het wild langs de weg te zien is zeker zo spannend!
We hebben een prachtige route in het noorden gereden, tot aan de Kunene rivier, aan de grens met Angola, en staan nu op Oppi Koppi Campsite in Kamanjab, gerund door een Nederlands-Belgisch stel. En als overlanders kamperen we zelfs gratis!
Namibia is een visueel genot, een feest voor de ogen. Het blauw van de lucht, de zeer afwisselende landschappen, de fotogenieke mensen. Dus ik laat de foto's het verhaal maar vertellen.

Meer op: www.geehurkmans.com?Thimba

Thimba

Fotografische update: auto's en dieren

Berichtdoor Thimba » 30 Jun 2014, 21:02

Moose is dood, maar Solitaire leeft van het toerisme. Het karakter van het oude - middle of nowhere - benzinestation, wordt misschien het best bewaard door de autowrakken.

Afbeelding

Meer foto's op: [url]www.geehurkmans.com/Thimba[/url]

Thimba

Verder naar Zuid-Afrika

Berichtdoor Thimba » 14 Aug 2014, 17:25

Afbeelding

Als je het 'echte' Afrika (wat dat ook moge zijn) wil ervaren, ga dan niet naar Namibia. Als je de 'big five' wil zien, heb je misschien geluk in het ietwat overgewaardeerde Etosha National Park, maar veel Oost Afrikaanse landen bieden betere kansen. Als je sterke verhalen voor onder de kerstboom wil verzamelen over hoe het is om dagenlang te rijden op wegen die op een maanlandschap lijken, of militairen met AK-47s bij een checkpoint en een beperkte woordenschat ("Give me money!"), dan is Namibia niet je eerste keus.

Thimba

Illegaal in Zambia

Berichtdoor Thimba » 11 Sep 2014, 20:07

Afbeelding
De sardientjes van de dag worden binnengehaald - Lake Malawi

Met zweetpareltjes op mijn voorhoofd word ik midden in de nacht wakker. Ik droomde dat ik in Zambia was zonder visum! Och nou ja, een droom. Maar 's morgens controleer ik toch maar even mijn paspoort. Geen visum. Ik controleer mijn tweede paspoort: zelfde resultaat, geen visum. Ik ben illegaal in een Afrikaans land. De dag ervoor ben ik de grens van Botswana met Zambia overgestoken, een kleine veerboot, ruimte voor een vrachtauto en een 4x4.

ppw

Berichtdoor ppw » 11 Sep 2014, 21:23

Gee, kijk met veel plezier naar je blog en verlekker me aan je foto's !!!
het is dat ik er geen tijd voor heb( slap excuus) maar ben zeer jaloers! ;)
oooiiiit ga ik je achterna!
maar totdan... DANK! :D
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Reizen”