Is dat nu wel slim...?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Is dat nu wel slim...?

Berichtdoor Landmarcs » 17 Okt 2013, 21:06

Zo'n NAS-bumper is dacht ik een eenvoudig klusje, iets wat ik ook nog wel kan behappen met mijn HEMA-doppenset.

En wellicht is er zelf wel vraag naar een tweedehands NAS-bumper (ik ben het met je eens: niet mooi, maar dat vind ik ook van de treeplanken).

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 18 Okt 2013, 00:33

Die auto in Utrecht zit een sticker van Classic-Defenders.nl achterop, misschien daar eens vragen of ze wat meer weten te vertellen? Kilometerstand ach, staat en onderhoud. En 285k is ook niet echt een kilometerstand waar ze aan geklierd hebben lijkt me, dan zal er wel een ton of anderhalf minder opstaan.

Kan de auto met NAS-bumper zo snel even niet vinden, maar die zit op de achterbalk gebout. Die is belangrijker qua staat, want die zit op het chassis gelast. En als je die netjes wil laten vervangen zit er best wat arbeidsloon aan. Trekhaak in de weg, tank in de weg, stabilisatorstang, draadboom door't chassis, etc :)

Qua onderdelen is het niet zo prijzig, maar je bent wel even bezig.

KiloSjon

Berichtdoor KiloSjon » 18 Okt 2013, 08:55

2Meter schreef:Hmmm....
Valt weer vet tegen, deze is al verkocht. Net even gebeld.
Ze hadden 'm zelf geimporteerd uit Duitsland en gaven dat aan als tip, zou veel schelen.
Ik even zoeken in Duitsland maar daar staan ook niet gek veel stations te koop en het is een groot land (even kijken voor een auto 400 km van huis is ook weer zo wat). Verder vind ik ze daar tot nu toe zeker niet goedkoper dan die paar die ik in Nederland heb gevonden.

Sorry... Ik was je dus net voor, ik ga 'm maandag halen.

De achterbalk was inderdaad niet super meer, de achterdeur slecht, de twee linkerdeuren aan de onderkant doorgeroest, maar hij reed supergoed, was verder hard en aandrijflijn e.d. heeft weinig te lijden gehad. Blok was 40K geleden vervangen voor een gereviseerd exemplaar (zonder olie gereden) en ik was al een tijd op zoek (en heb zelf een paar keer naast de pot gepist) dus was er snel uit. Dan heb ik nog wat budget voor het geval er iets tegen zit en kan ik de auto rustig naar mijn zin gaan "personaliseren" ;-)

Heb nu wel een goede Disco2 TD5 te koop... ;-)

Gr,

Mark
-----

'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)

Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com

2Meter

Berichtdoor 2Meter » 18 Okt 2013, 09:27

KiloSjon schreef:
Sorry... Ik was je dus net voor, ik ga 'm maandag halen.

De achterbalk was inderdaad niet super meer, de achterdeur slecht, de twee linkerdeuren aan de onderkant doorgeroest, maar hij reed supergoed, was verder hard en aandrijflijn e.d. heeft weinig te lijden gehad. Blok was 40K geleden vervangen voor een gereviseerd exemplaar (zonder olie gereden) en ik was al een tijd op zoek (en heb zelf een paar keer naast de pot gepist) dus was er snel uit. Dan heb ik nog wat budget voor het geval er iets tegen zit en kan ik de auto rustig naar mijn zin gaan "personaliseren" ;-)

Heb nu wel een goede Disco2 TD5 te koop... ;-)

Gr,

Mark

KiloSjon?
Toch niet dezelfde KiloSjon als van Motor-Forum?

Anyway, de dame aan de telefoon vertelde me uitgebreid over het importeren, de gereviseerde motor etc.
Voor die prijs denk ik dat je inderdaad wel een paar deurtjes kunt investeren als dat aan de orde is.
Hoe ernstig is nu zo'n aangetastte achterbalk; ik neem aan dat die met wat laswerk vervangbaar is anders zouden er waarschijnlijk heel wat minder Defenders rondrijden? Vast een kwestie van veel werk om de boel uit te bouwen en daarna weer in te bouwen?

• Edit: Oja, en een discovery is niet zo zeer het type waar ik naar op zoek ben, sorry... ;)

KiloSjon

Berichtdoor KiloSjon » 18 Okt 2013, 09:49

(Offtopic) wel dezelfde KiloSjon... ;-) heb net mn guzzi V11 LeMans verkocht...
-----

'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)

Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com

2Meter

Berichtdoor 2Meter » 18 Okt 2013, 09:50

Dixo schreef:Die auto in Utrecht zit een sticker van Classic-Defenders.nl achterop, misschien daar eens vragen of ze wat meer weten te vertellen? Kilometerstand ach, staat en onderhoud. En 285k is ook niet echt een kilometerstand waar ze aan geklierd hebben lijkt me, dan zal er wel een ton of anderhalf minder opstaan.

Tenzij dit exemplaar eigenlijk al meer dan 500.000 heeft gelopen en men 285 realistischer vond staan bij de cosmetische staat van de auto. Maar het is natuurlijk zo dat de handelaar niet de berijder is geweest dus het zegt niet per definitie iets als een auto bij een ietwat vaag bedrijf staat.
En ik wil ze ook nergens van beschuldigen maar las nogal vage verhalen over deze tent waaronder dus één persoon die daar een auto had ingeruild en daar enkele weken later de inruiler met een beduidend lagere stand te koop zag staan...
Wie spreekt de waarheid? We'll never know.
Wel een goeie om het eens na te vragen bij Classic Defenders, dat zijn van die dingen die mij als onervaren groentje niet opvallen natuurlijk.
Kan de auto met NAS-bumper zo snel even niet vinden, maar die zit op de achterbalk gebout. Die is belangrijker qua staat, want die zit op het chassis gelast. En als je die netjes wil laten vervangen zit er best wat arbeidsloon aan. Trekhaak in de weg, tank in de weg, stabilisatorstang, draadboom door't chassis, etc :)

Qua onderdelen is het niet zo prijzig, maar je bent wel even bezig.

Die ex-marine staat op http://www.terhorst4x4.nl/occasions/lan ... occasions/ maar kan niet rechtstreeks naar de auto linken. Er staat een prijs van 12 en nog wat in het overzicht en als je dan de details bekijkt blijkt dat ze er 15,5 ofzo voor vragen, beetje vaag. Weinig km en vrij jong inderdaad.
Met mijn rookie ogen zie ik wel potentieel in deze wagen; je kunt 'm zo veel mogelijk "navy" houden en daar wellicht nog iets meer de nadruk op leggen of met een paar lm velgen, andere treeplanken + bumper en het verwijderen van die beschermdingetjes bij de lampen een heel andere look geven (een look die ik zelf mooier vind, maar ieder zijn smaak).
Valt me wel op dat 'ie 2 verschillende achterbanden heeft. Kan me voorstellen dat dat bij weggebruik het comfort en geluidsniveau niet ten goede komt.

Zelf vind ik vooral de overweging lastig om 15k uit te geven aan een auto waar je nog geld in wil steken.
Als de basis een auto van 10k of iets meer is dan is dat wat makkelijker. Ik moet natuurlijk zien te voorkomen dat ik in mijn enthousiasme steeds verder van mijn originele plan af raak een aan het einde van de rit met een schitterende wagen zit die me het dubbele heeft gekost van wat ik voor ogen had.

Los daarvan is het zo te zien wel interessant om een sbij Ter Horst te gaan kijken in het kader van eductie op het vlak van Defenders :D
Er staan er toch een paar onafhankelijk van of die onder de streep nu wel of niet interessant zijn.

2Meter

Berichtdoor 2Meter » 18 Okt 2013, 09:53

KiloSjon schreef:(Offtopic) wel dezelfde KiloSjon... ;-) heb net mn guzzi V11 LeMans verkocht...

2Meter was ooit op MF beter bekend als 2 Meter Ellende. Ja, die met die "mooie" avatar....

Ben al enkele jaren nauwelijks actief op MF (en helaas ook nauwelijks op de motor :oops: )

Dixo

Berichtdoor Dixo » 18 Okt 2013, 10:34

2Meter schreef:Die ex-marine staat op http://www.terhorst4x4.nl/occasions/lan ... occasions/ maar kan niet rechtstreeks naar de auto linken. Er staat een prijs van 12 en nog wat in het overzicht en als je dan de details bekijkt blijkt dat ze er 15,5 ofzo voor vragen, beetje vaag. Weinig km en vrij jong inderdaad.

Als ex-defensie voertuig komen er nog kosten bij om op civiel kenteken te zetten. Wellicht dat als je dat zelf gaat doen dat je nog wat dichter bij de vraagprijs kunnen komen, dan kun je de kosten die zij ervoor rekenen wegstrepen. BPM berekenen en de keuringskosten van de RDW erbij.

2Meter schreef:Met mijn rookie ogen zie ik wel potentieel in deze wagen; je kunt 'm zo veel mogelijk "navy" houden en daar wellicht nog iets meer de nadruk op leggen of met een paar lm velgen, andere treeplanken + bumper en het verwijderen van die beschermdingetjes bij de lampen een heel andere look geven (een look die ik zelf mooier vind, maar ieder zijn smaak).
Valt me wel op dat 'ie 2 verschillende achterbanden heeft. Kan me voorstellen dat dat bij weggebruik het comfort en geluidsniveau niet ten goede komt.

Ter Horst lijkt vaak de keuze te maken weinig aan een auto te doen voor verkoop en 'm gewoon zoals de auto binnen komt te verkopen. Een paar cosmetische dingen zul je dan zelf moeten doen. Lamproosters eraf, frisse koplampomlijstingen en grilletje of zelfs die twee even opnieuw in het zwart zetten en het smoelt al heel anders. Het Michelin XPC reservewiel is hetzelfde als de 3 banden die al op de auto liggen, kan de Michelin XZL weer achterop. Grote kans dat het allemaal 7.50/16 is, dus qua maatvoering doet het er niet toe.

2Meter schreef:Zelf vind ik vooral de overweging lastig om 15k uit te geven aan een auto waar je nog geld in wil steken.
Als de basis een auto van 10k of iets meer is dan is dat wat makkelijker. Ik moet natuurlijk zien te voorkomen dat ik in mijn enthousiasme steeds verder van mijn originele plan af raak een aan het einde van de rit met een schitterende wagen zit die me het dubbele heeft gekost van wat ik voor ogen had.

Los daarvan is het zo te zien wel interessant om een sbij Ter Horst te gaan kijken in het kader van eductie op het vlak van Defenders :D
Er staan er toch een paar onafhankelijk van of die onder de streep nu wel of niet interessant zijn.

Vaak hoor ik dat men geen garantie geeft, waardoor sommige mensen wel eens nare reparaties na aankoop hebben gekregen. Maar ja, dat heb je als je een auto particulier koopt natuurlijk ook. Even doorspreken van tevoren hoe het daarmee zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Okt 2013, 11:33

2Meter schreef:Die ex-marine staat op http://www.terhorst4x4.nl/occasions/lan ... occasions/ maar kan niet rechtstreeks naar de auto linken. Er staat een prijs van 12 en nog wat in het overzicht en als je dan de details bekijkt blijkt dat ze er 15,5 ofzo voor vragen, beetje vaag. Weinig km en vrij jong inderdaad.
Met mijn rookie ogen zie ik wel potentieel in deze wagen; je kunt 'm zo veel mogelijk "navy" houden en daar wellicht nog iets meer de nadruk op leggen of met een paar lm velgen, andere treeplanken + bumper en het verwijderen van die beschermdingetjes bij de lampen een heel andere look geven (een look die ik zelf mooier vind, maar ieder zijn smaak).

Tja, in mijn ogen in ieder geval de mooiste kleur (maar ik ben bevooroordeeld, ik had een Caledonian Blue HardTop - dus nog meer blauw - bij vrienden wel genoemd de "arrestanten-" of "politie-wagen"). Op de foto hieronder zie je als extra's twee bumperettes (die ook de kwetsbare hoeken achter beschermen), en "rocksliders" in plaats van de nogal "flimsy" aluminium onderrand (ook handig zonder "rocks" maar gewoon tegen een paaltje en/of verkeer van links en rechts).

P1070880_2.jpg

Het enige wat ik jammer vind (dwz: ik zou het jammer vinden als ik de koop zou overwegen): geen ABS/ETC. Verder is basic niet direct bezwaarlijk. De barbeque-rekjes voor de koplampen zijn er zo af (en er zijn, gek genoeg, altijd kopers voor), de NAS-bumper ook, of de achterbalk deugt is een kwestie van even wat beter eronder kijken. En de Michelin XPC zijn prima banden voor op de weg en "tout-chemin", en ook prima bij regen en sneeuw -- ik heb er meer dan 200.000 km mee gereden (verschillende banden) -- 't is geen echte terreinband, en ook geen super-race-band maar hij past bij de auto.

Groeten MarcS

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 18 Okt 2013, 15:15

2meter schreef: Er staat een prijs van 12 en nog wat in het overzicht en als je dan de details bekijkt blijkt dat ze er 15,5 ofzo voor vragen, beetje vaag.

Lijkt mij niet zo vaag.
Ik denk dat de prijs van € 12.950 is voor de auto zonder civiel kenteken en vervolgens worden er 2 prijzen genoemd voor resp. geel en grijs kenteken.

Twee verschillende achterbanden is in ieder geval niet toegestaan want de banden op één as dienen gelijk te zijn !

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Terug naar “Techniek”