Natuurlijk kun je de Defender aan de huidige veiligheidseisen laten voldoen, dat lukt met de G tenslotte ook. Die heeft airbags en weet ik wat nog meer. Maar half Defender minnend klantenvolk jankt akl alles bij elkaar om de Puma met z'n dashboard en bult op de kap..........
Bovendien kost een G ook anderhalve ton, dus of ze nou een nieuwe maken die duur wordt of een ouwe willen verkopen waar zoveel boetebelasting opzit dat een 110 een ton moet kosten!!!! Ik zie het verschil niet.
Wat ze ook doen, het hele internet wordt toch volgejankt door lui die de Td5 nog steeds verkocht zouden willen zien worden. merendeel van dat volk heeft nog nooit en zal nooit een nieuwe Def kopen dus terecht dat JLR zich richt op een publiek dat z'n producten wel wil kopen bij de dealert zodat ze kunnen blijven bestaan......
disco pick up
Re: disco pick up
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: disco pick up
Edward schreef:Bovendien kost een G ook anderhalve ton, dus of ze nou een nieuwe maken die duur wordt of een ouwe willen verkopen waar zoveel boetebelasting opzit dat een 110 een ton moet kosten!!!! Ik zie het verschil niet.
Dit verhaal gaat op voor Nederland, maar niet 1 op 1 voor de rest van de wereld. Bij een nieuw ontwikkelde Defender zullen de boetekosten voor emissie-eisen lager worden, maar door de hogere ontwikkelingskosten zal de prijs in Nederland dus niet veel veranderen. In het buitenland (lees: de grootste afzetmarkten van de Defender) zal de prijs onevenredig veel stijgen en is het de vraag of de klant daar bereid is om zulke bedragen neer te leggen. Hoezeer het me ook spijt dat hij zal verdwijnen, kan ik me de afweging van JLR heel goed voorstellen.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re: disco pick up
Edward schreef:Merendeel van dat volk heeft nog nooit en zal nooit een nieuwe Def kopen dus terecht dat JLR zich richt op een publiek dat z'n producten wel wil kopen bij de dealert zodat ze kunnen blijven bestaan......
Precies. En als de claim van 75% nog steeds rondrijdend spul klopt kunnen we nog jááárenlang vooruit!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Re: disco pick up
Roger B. schreef:...maar Defenderrijders lijken in het verleden te willen blijven hangen, ........ Open staan voor vernieuwing en verbetering kan er bij hun blijkbaar niet in....

Zouden Range Rover rijders dat misschien dan ook hebben ..........
Roger B schreef: Landrover heeft een slechte naam, vooral ontstaan in de tijd van de series...... maar de realiteit is dat ze eigenlijk verdomd mooie, technisch hoogstaande en inventieve auto's maken, ook de kwaliteit is doorgaans lang niet zo slecht als men altijd roept
Roger B schreef:....dat de defender zo ongeveer de slechtst presterende Land Rover is (on- EN offroad) wil er net zo goed niet in
Erg verwarrend allemaal tenminste .............. voor mij dan hè ....
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: disco pick up
Edward schreef:Wat ze ook doen, het hele internet wordt toch volgejankt door lui die de Td5 nog steeds verkocht zouden willen zien worden. merendeel van dat volk heeft nog nooit en zal nooit een nieuwe Def kopen dus terecht dat JLR zich richt op een publiek dat z'n producten wel wil kopen bij de dealert zodat ze kunnen blijven bestaan......
Dat geldt dan niet voor "ons" .... ik meen althans meermaals gelezen te hebben dat ook jij, Edward, een zwak hebt voor de Td5.
Verder denk ik dat meneer JLR het leuk vindt zo nu en dan een Defender te kunnen verkopen via de dealer, gewoon voor het imago, maar niet voor de centen.
Ik denk - maar ik ken z'n portemonnaie verder niet - dat meneer JLR vooral verdient aan leveringen aan bijv. het Franse leger (hoeveel ze er inmiddels hebben heb ik niet kunnen achterhalen, maar ze vervangen inmiddels grote hoeveelheden van de oude Peugeot P4 - de Franse versie van de "G"). Zie bijv. ook: http://www.defense.gouv.fr/terre/actu-t ... e-de-terre
Groeten MarcS
Re: disco pick up
Die grote afzetmarkt die jij bedoelt is al jaren off limits voor de Defender........ In alle overzichten van verkoopcijfers worden de Range Rovers, Discovery's en Freelanders genoemd, maar noooooit de Defender. Dat komt omdat zie die nauwelijks verkopen; minder dan 50.000 per jaar. Dat is dus gewoon helemaal niks!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: disco pick up
Rob Pt schreef:Erg verwarrend allemaal tenminste .............. voor mij dan hè ....
Rob
Nog veel verwarrender voor ons, kunne jullie niet offline tegen elkaar gaan huilen?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten