verhogen defender 110
Re: verhogen defender 110
Euhh,ja eigenlijk wel..
ik moet even met edward overleggen wat de mogelijkheden zijn om zijn 285 set over te nemen.
hij komt morgen oa mijn 120/180 set overnemen als in ophalen(grote brommer bandmaten).
ik kreeg medelijden met die jongen omdat z'n neef in het brabandse zijn eigen motor maar niet aan de praat krijgt.
mag die de komende maanden op wat spul van mij rondtoeren .
maakt die eindelijk eens indruk op ingrid!

ik moet even met edward overleggen wat de mogelijkheden zijn om zijn 285 set over te nemen.
hij komt morgen oa mijn 120/180 set overnemen als in ophalen(grote brommer bandmaten).
ik kreeg medelijden met die jongen omdat z'n neef in het brabandse zijn eigen motor maar niet aan de praat krijgt.
mag die de komende maanden op wat spul van mij rondtoeren .
maakt die eindelijk eens indruk op ingrid!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: verhogen defender 110
tim schreef:... , ivm de ombouw 110 - 130 wordt het toch anders, lees een standaard 130 had/heeft een binnen en een buitenveer aan de achterzijde.
Ik moet even met edward in overleg of we dat ook gaan toepassen op de toekomstig verlengde 110, .....
Ik denk dat ik wel weet wat Edward adviseert mbt die binnen-veer. Als je wisselende ladingen verwacht dan zou ik een setje lucht-hulpveren overwegen.
Je wilt immers "comfort" zowel bij een lege als een volle auto. De standaard veer zonder binnen-veer is al stug genoeg (men leze: aan de stugge kant) bij een geheel lege auto.
Groeten MarcS
Re: verhogen defender 110
De standaard set-up van de 130 is eigenlijk gewoon de beste en als ik niet zo'n achterlijk frontgewicht op de neus had hangen zaten daar ook nog de standaard veren onder. Onder een 130 heb je niet echt last van de hulpveren tenzij je als een achterlijke over drempels e.d. heen vlamt. (wat ik dus doe)
Voor Floris gaan we voor standaard veren met 2" spacers en 2" langere shocks van Koni.
Voor Floris gaan we voor standaard veren met 2" spacers en 2" langere shocks van Koni.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re: verhogen defender 110
Ok jongens nu zijn we lang genoeg warm gehouden met verhalen over veren en grijs kenteken. Ik wil doorgezaagde chassis zien!
Groet
Groet
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re: verhogen defender 110
Dat mag, maar door omstandigheden gaan we eerst aan de slag met alle delen netjes maken, schilderen en aanpassen. Zowel Floris als ik hebben het druk en dus is de klus verder naar het eind van het jaar geschoven......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: verhogen defender 110
zo kan ie nog ff zien hoe zijn auto in Fürstenau als 110 presteerd, om dat begin volgend jaar nog een keer te doen maar dan als 130 
gone
-
robvanvuuren
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 03 Feb 2013, 11:44
Re: verhogen defender 110
geweldig mannen hoe de reacties binnenkomen en het onderwerp wat mij vraag betrof, aan het veranderen is
. Door de term looks is er wat ruis op de lijn gekomen, wat ik gewoon wil is de auto wat verhogen.
Ik begrijp uit de verhalen dat er wat onenigheid is over het veercomfort, en dat lijkt mij zo vreemd dat dit verandert? er wijzigd namelijk niets aan de veren.
De toename van meer overhellen en de hoogte begrijp ik
.
Als ik de wagen alleen maar hoger wil hebben, en geen extra veerweg, verzwaarde veren, ed. wil hebben dan begrijp ik dat "veerverhogers" een goede oplossing is
laatste vraag > zijn er nog montagetips?
Ik begrijp uit de verhalen dat er wat onenigheid is over het veercomfort, en dat lijkt mij zo vreemd dat dit verandert? er wijzigd namelijk niets aan de veren.
De toename van meer overhellen en de hoogte begrijp ik
Als ik de wagen alleen maar hoger wil hebben, en geen extra veerweg, verzwaarde veren, ed. wil hebben dan begrijp ik dat "veerverhogers" een goede oplossing is
laatste vraag > zijn er nog montagetips?
Re: verhogen defender 110
Ja, als je 2" spacers onder de veren set monteer dan 2" lagere turrets en rear schockmounts of 2" langere schocks.
En zet de boel op tijd in de kruipolie, als alles droog in elkaar gezet is kunnen die schokbrekers best vast zitten.
En zet de boel op tijd in de kruipolie, als alles droog in elkaar gezet is kunnen die schokbrekers best vast zitten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: verhogen defender 110
Het kan een prima oplossing zijn. Ik rijd zelf ook met 3.5 cm zelfgemaakte veerverhoger op de achteras. Dat is niets anders dan een paar vierkante plaatjes op elkaar gestapeld met 2 gaten erin.
Twee opmerkingen:
- veercomfort kan in bepaalde situaties bij dezelfde dempers slechter worden omdat door de demper de negatieve veerweg beperkt wordt. Op vlakke wegen zal dat geen verschil opleveren. Maar op slechtere wegen en op drempels zal het een effect hebben. Het nadeel van veerverhogers zit hem niet alleen in het hogere zwaartepunt. Een oplossing hiervoor is zojuist aangedragen door Edward, maar let op dat het past in combinatie met de standaard bumpstops. De dempers mogen ingaand niet als bumpstop gaan werken.
- "de lengte van de ingeveerde veer min de som van de dikte van de windingen" moet groter zijn dan de afstand tussen de as en de bumpstop!!
Het mag niet mogelijk zijn dat alle windingen op elkaar komen te liggen. De bumpstop moet als het ware zijn werk blijven doen. Als je een achterveer hebt met veel windingen kan dit in combinatie met een 2'' spacer een probleem zijn. En het zal een mooie klap geven in het geval van volledig inveren.
Twee opmerkingen:
- veercomfort kan in bepaalde situaties bij dezelfde dempers slechter worden omdat door de demper de negatieve veerweg beperkt wordt. Op vlakke wegen zal dat geen verschil opleveren. Maar op slechtere wegen en op drempels zal het een effect hebben. Het nadeel van veerverhogers zit hem niet alleen in het hogere zwaartepunt. Een oplossing hiervoor is zojuist aangedragen door Edward, maar let op dat het past in combinatie met de standaard bumpstops. De dempers mogen ingaand niet als bumpstop gaan werken.
- "de lengte van de ingeveerde veer min de som van de dikte van de windingen" moet groter zijn dan de afstand tussen de as en de bumpstop!!
Laatst gewijzigd door JoostKenya op 30 Sep 2013, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten