Mee eens hoor, maar we kunnen een gebrek aan de elektronica niet uitsluiten, en ik geef een mogelijke en veel voorkomende oorzaak van storingen aan. Het komt regelmatig voor dat een partij Elco's van mindere kwaliteit is dan was bedacht, of dat de toepassing meer vraagt van de Elco dan was bedacht. Zo'n component overlijdt dan voortijdig en dat geeft allerlei storingen, omdat de stoorsignalen niet voldoende worden weggefilterd.
Het zou in het onderhavige geval wellicht een optie zijn om de besturing als proef uit te wisselen voor een goed werkend exemplaar. Lost dat het probleem niet op, dan ligt het wellicht ergens anders aan.
Ik heb zelf vele CV besturingen gereviseerd en bood mensen aan dat ze een gereviseerde besturing mochten leen om te zien of dit de storing op zou heffen.
De beruchte HDC-fault bij een Discovery 3
-
Dutchhills
Re: De beruchte HDC-fault bij een Discovery 3
Verder een vervelend probleem, bij een lange oplopende helling, en lekker flink gas erop houden......engine fault.
Moet dan aan de kant, motor uit, want hij loopt in noodstand, engine check en weer lopen zonder probleem.
Wat zou dat kunnen zijn? Wordt olie automaat te heet?
Zou je intercooler slang kunnen zijn. Controleer die eens of er niet ergens een scheur(tje) in zit.
Wij zijn 2 jaar geleden met deze noodoplossing uit Italië teruggekomen. Werkte prima.

2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
Ik heb precies dit HDC fault probleem ervaren tijdens mijn vakantie in frankrijk van de zomer, op exact dezelfde manier als Rob Pt in 2013 heeft omschreven. Ik had op een camping iemand geholpen met starten en die startte al terwijl mijn motor nog niet liep. Ik was dus bang dat mijn accu een opdonder gekregen had en dat die de oorzaak was van de problemen. Volgens de ANWB moet het op die manier starten geen probleem zijn. Na uitlezen van mijn foutcodes (P0101, P0191-23, P0191-24, P2290 en nog enkele communicatiefout codes) heb ik in frankrijk uit voorzorg het brandstoffilter laten vervangen. Echter dit bleek al na 1 dag niet te hebben geholpen. Uiteindelijk is mijn auto voor de 2e keer in zijn bestaan op transport gegaan naar nederland.
Dealer kon ook niets vinden en heeft aan de hand van mijn verhaal toch de accu vervangen. Dit leek lange tijd goed te gaan, maar na 8 weken kwam de HDC fault weer terug. Weer allemaal communicatie foutcodes (U-codes) en een P0087 code. Wat me opviel was mijn rechter remlicht stuk was. Dit was van de zomer in frankrijk ook al het geval. Toen zijn de lampjes vervangen. Maar nu dus weer de remlichten stuk. Aan de hand van dit forum heb ik voorgesteld om nu ook d remlicht schakelaar te vervangen.
Het gaat nu enkele dagen goed, maar het vertrouwen is er uiteraard nog niet. Heeft iemand nog meer ervaringen die mij kunnen helpen bij het vinden van een oplossing?
Dealer kon ook niets vinden en heeft aan de hand van mijn verhaal toch de accu vervangen. Dit leek lange tijd goed te gaan, maar na 8 weken kwam de HDC fault weer terug. Weer allemaal communicatie foutcodes (U-codes) en een P0087 code. Wat me opviel was mijn rechter remlicht stuk was. Dit was van de zomer in frankrijk ook al het geval. Toen zijn de lampjes vervangen. Maar nu dus weer de remlichten stuk. Aan de hand van dit forum heb ik voorgesteld om nu ook d remlicht schakelaar te vervangen.
Het gaat nu enkele dagen goed, maar het vertrouwen is er uiteraard nog niet. Heeft iemand nog meer ervaringen die mij kunnen helpen bij het vinden van een oplossing?
Dag Rob, hoe is dit verhaal afgelopen?! Ik heb hetzelfde probleem. Grt, lennard
-
Roger B.
volgens mij had Rob PT zijn D3 een jaar of twee terug ingeruild op en of andere luxe BMW
gone
-
Landmarcs
Lennard1 schreef:Dag Rob, hoe is dit verhaal afgelopen?! Ik heb hetzelfde probleem. Grt, lennard
Precies, zoals Roger B. schrijft, het was een verhaal met een un-happy end.
En verder, als je een en ander doorneemt is de accu-spanning een belangrijke factor (en het is inmiddels weer "accu-tijd"), ligt het niet aan een vermoeide accu, dan is de electrickery er nog, tot en met een verkeerd en/of kapot remlicht rechts.
De Discovery 3 is een machtige en prachtige auto als ie het doet, maar er zit ook veel electrickery in en ook de nodige mecanickery, als dat dan niet doet wat het doen moet ... ... dan is het mooie er gauw af
Groeten MarcS
heeeeeeeeel gauw.
na 11 maanden en 5000€ om precies te zijn.
:Twisted:
voornaamste reden overigens totaal geen vertrouwen meer.
maar inderdaad, WAT EEN SUPER BAK als ie het doet.

na 11 maanden en 5000€ om precies te zijn.
:Twisted:
voornaamste reden overigens totaal geen vertrouwen meer.
maar inderdaad, WAT EEN SUPER BAK als ie het doet.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Heb ik ook gehad; een hele kermis ging aan, lampjes, belletjes, waarschuwingen.
Uit laten lezen en het bleek de brandstof-opvoerpomp te zijn.
Deze zit in de brandstoftank, gewisseld en loopt weer als een zonnetje.
Uit laten lezen en het bleek de brandstof-opvoerpomp te zijn.
Deze zit in de brandstoftank, gewisseld en loopt weer als een zonnetje.
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005