dissel blijft de zelfde lengte. we korten hem van achteraf in. de aanhanger heeft alleen een zwaardere as niet meer niet minder en kan zonder kenteken vervoerd worden. het is ook een ongeremde enkelasser.
op de dissel plaats ik een gas fles met een vaste leiding die in een dubbele bodem komt te liggen of door het chasis. de water voorziening komt daar naast te staan. de bedrading van de feest verlichting ( knipper licht, rem licht en gewoon licht) gaan ook op deze wijze. beschadig ik nooit de draden en gas en water leiding die naar achteren lopen.
nu is het een kwestie van onderdelen bij elkaar gaan sprokkelen.
wie heeft er tips voor te bouwen tenttrailer
-
Dennis Crusio
Re: wie heeft er tips voor te bouwen tenttrailer
Hey Dennis als opgeschoten met dit project....
Ik ben erg nieuwsgierig omdat ik ook weer iets nieuws wil bouwen.
Ik lees veel dat je beter gewoon een aanhanger moet kopen maar ik wil ook
dat die past bij de Defender en dezelfde velgen heeft....waarom???
tja het waarom is simpel.....omdat ik t wil en omdat t kan.
verder heb ik geen argumenten nodig ook al ga ik er toch nooit mee off-roaden.
Is het rijden van een Defender dan wel logisch doen we toch ook gewoon.
en nu moet een trailertje opeens gestroomlijnd en een perfecte wegligging hebben.
gewoon sleuren dat ding. Ik zou er gewoon "leeg" mee rond rijden omdat t leuk is.
zo ver wat ik begrijp van de regels geen kenteken dan nooit totaal zwaarder dan 750Kg.
Wat is dan nu handig? as stompen of een hele as met veren en alles.
Ik zie wel die afgezaagde body's en kan me best voor stellen zo'n defender achterkant mee te trekken. ik hoef geen tent dus dat scheelt zeker die storm van 165 kg huh??? lijkt mij niet juist.
Legertent US3 (30 personen) weeg 150kg....dus die 165 kilo is zeker een korrelzout van 100 kilo haha
ook dat gas en water op de dissel klinkt goed...ik ben benieuwd naar foto's en of de vorderingen.
gr mark
Ik ben erg nieuwsgierig omdat ik ook weer iets nieuws wil bouwen.
Ik lees veel dat je beter gewoon een aanhanger moet kopen maar ik wil ook
dat die past bij de Defender en dezelfde velgen heeft....waarom???
tja het waarom is simpel.....omdat ik t wil en omdat t kan.
verder heb ik geen argumenten nodig ook al ga ik er toch nooit mee off-roaden.
Is het rijden van een Defender dan wel logisch doen we toch ook gewoon.
en nu moet een trailertje opeens gestroomlijnd en een perfecte wegligging hebben.
gewoon sleuren dat ding. Ik zou er gewoon "leeg" mee rond rijden omdat t leuk is.
zo ver wat ik begrijp van de regels geen kenteken dan nooit totaal zwaarder dan 750Kg.
Wat is dan nu handig? as stompen of een hele as met veren en alles.
Ik zie wel die afgezaagde body's en kan me best voor stellen zo'n defender achterkant mee te trekken. ik hoef geen tent dus dat scheelt zeker die storm van 165 kg huh??? lijkt mij niet juist.
Legertent US3 (30 personen) weeg 150kg....dus die 165 kilo is zeker een korrelzout van 100 kilo haha
ook dat gas en water op de dissel klinkt goed...ik ben benieuwd naar foto's en of de vorderingen.
gr mark
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
-
Dennis Crusio
hoi mark, ik ben nu materiaal aan het verzamelen en ga starten in maart! ik maak dan foto,s en de vorderingen plaats ik dan. in mei juni wil ik hem toch wel zo goed als klaar hebben 
Mark / Dennis,
hoe jullie het aanpakken moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar de 165kg tent gewicht komt van degene die de tent in NL verkoopt, dus dat zal er niet zo veel naast zitten.
Daarbij, water tanks; elke liter is een kilo, dus dat telt ook lekker door.
Persoonlijk zit ik liever safe voor wat betreft de gewichten en zorg gewoon voor een kenteken.
Je kunt natuurlijk ook de grens op zoeken wat er mogelijk/toegestaan is.....
IIG; success en ben benieuwd naar jullie resultaten. (met een beetje geluk is die van mij eind februari klaar)
hoe jullie het aanpakken moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar de 165kg tent gewicht komt van degene die de tent in NL verkoopt, dus dat zal er niet zo veel naast zitten.
Daarbij, water tanks; elke liter is een kilo, dus dat telt ook lekker door.
Persoonlijk zit ik liever safe voor wat betreft de gewichten en zorg gewoon voor een kenteken.
Je kunt natuurlijk ook de grens op zoeken wat er mogelijk/toegestaan is.....
IIG; success en ben benieuwd naar jullie resultaten. (met een beetje geluk is die van mij eind februari klaar)
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer