Paar vraagjes voor Sankey bezitters.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Re: Paar vraagjes voor Sankey bezitters.

Berichtdoor Luke » 17 Sep 2013, 22:28

Erwin,

De montage bracket voor bladverenpakket heb je vanaf bovenkant chassisbalk gemeten en is 26 cm tot aan center boutgat? Leidt ik dat juist af van je foto?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 18 Sep 2013, 22:14

Ja klopt. Is 26 cm.

Overigens is mijn rolmaat een duimstok van 100 cm op gedeeld in 4 stukken van 25 cm en alle langere streepjes zijn 1 cm. Hiermee kun je het toch wel een beetje inschatten? Ik moest de foto's nu eenmaal kleiner maken.
(als je op de foto's klikt worden ze weergegeven op 100%) :oops:
Als je meer maten wilt weten moet je het maar even zeggen.

Nu weet ik het niet zeker hoor, maar is de wide track niet juist veel breder dan een Def?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Luke

Berichtdoor Luke » 18 Sep 2013, 23:42

Erwin,

Volgens mij, en ik hoop dat ik verbeterd wordt als het niet zo is, heeft de narrow track de spoorbreedte van een series / 109, en de wide track die van een 90 / 110 / defender.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

TMW

Berichtdoor TMW » 24 Sep 2013, 11:47

Voor zover ik weet is de Widetrack ingevoerd met name omdat de spoorbreedt van de Defender breder is dan van de Series.
Logischerwijs (zover dat kan) zou de Widetrack de spoorbreedte van een Defender moet hebben en een Widetrack die van een Series.

Bij spoorbreedte meten wordt uitgegaan van het midden van de band. Lijkt mij dat bandbreedt dus ook van invloed is?
Discovery2
Sankey/StormTrailer

Luke

Berichtdoor Luke » 26 Dec 2013, 05:17

Kleine update, hoe onbeduidend dan ook........

Vandeweek heb ik een Defender 110 achteras kunnen scoren zonder steekassen, maar die heb ik toch niet nodig.

Wel heb ik er 2 wolf velgen bij.

Ik heb de as inmiddels gedemonteerd, waarbij het middelste deel van de as eigenlijk in een hoek gegooid zal worden.
Waar het mij om ging waren de as-stompen en de naven die heb ik dus nu.

De lengte van het originele ashuis (tussen de 2 asstompen was 1,40 mtr, en die zal ik dus ook aan gaan houden.
De remschijven gaan er tussenuit, maar dat heeft geen ivloed verder op de totale lengte van de as.
Het idee is om 2 oude steekas deksels an te blinden en er vervolgens een mooi rubbere landrover naafkapje over heen te drukken voor het zicht.

Project gaat langzaam, maar ik doe het 'erbij' en ik probeer het low budget te doen voor zover mogenlijk omdat veel zaken versturen redelijk in de papier kan lopen ivm gewicht, maar zoals gezegd, genoemde land-rover delen zijn dus wel belangrijk maar ook flink aan het gewicht, dus dat ik die hier op de kop heb kunnen tikken is een groot voordeel.
Dus we zitten in het stadium van " onderdelen voor as bij elkaar sprokkelen" wat nu eigenlijk afgerond is, zodat ik me nu met asbouw bezig kan gaan houden. in europa is het zoeken naar Sankey onderdelen al een uitdaging op zich, maar hier is het kopen van off de shelf al helemaal niet aan de orde

Bladveren van de juiste afmetingen en gewichts specs vinden hier (met bijbehorende U-bouten) wordt mijn volgende uitdaging.
Ook de bevestigingspunten van de schokbrekers wordt nog een issue.
Wie kan me iets meer vertellen over gewichts capaciteit van bladveren? Is het zo dat als het laadvermogen van de aanhanger 750 kg is dat ik dus bladveren nodig heb die elk 375 kg kunnen hebben of moet dat hoger / meer zijn? En moet ik rekening houden met het eigen gewicht van de opbouw van de aanhanger bij aankoop van bladveren?
het bladveren verhaal zal dus nu eerst opgelost moeten gaan worden voordat ik verder kan met de as, ivm de bij het verenpakket horende U-bouten. De ruimte tussen de 2 "poten" van de U zullen gaan bepalen hoe dik de "as-buis" tussen de 2 naafstompen wordt.

Verder is het bij de Wide Track dacht ik zo dat de schokbrekers naar binnen zijn gemonteerd, dus in de lengterichting van de as.
Is er iemand met een Wide Track die mij kan vertellen of de schokbrekers van af de dissel gezien voor de as zijn gemonteerd (aan de disselzijde dus) of achter de as (aan de achterzijde dus)

Ook zou ik graag te weten willen komen op hoeveel cm aan weerskanten van het centrum van de as de beide bevestigings-punten van de schokbrekers zijn gemonteerd?

Uiteraard hoor ik verder graag alle praktische tips en ideeen.

wordt vervolgd........

Luke

TMW

Berichtdoor TMW » 26 Dec 2013, 13:14

Hi,

Dempers zitten achter de as, op de dwarsbalk van het chassis:
Afbeelding

ze zitten 50cm uit elkaar en 25cm naar binnen.
Ruimte tussen de lengtedragers is 100cm, dus exact op een kwart naar binnen zetten.

Naast de as, heeft de widetrack ook een redelijk stevige stabilisator stang:
Afbeelding
wellicht iets om rekening mee te houden.

Qua veerbelasting; het laadvermogen is officieel 750kg (off road). Mijn aanhanger weegt zelf al 435kg zonder belading.
Ik heb in NL nu een kenteken en mag nu dus 750kg laden. Voor je veerpakketen zou ik wel rekening houden met meer dan 375kg per kant, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je hem gaat gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
Discovery2
Sankey/StormTrailer

Luke

Berichtdoor Luke » 26 Dec 2013, 19:57

@ Toine,

Dank je wel weer voor de info, geweldig, heb ik wat aan. :)

Mijn versie zal enigzins een aangepaste zijn...iets lichter vermoedelijk, ongeremd en met een gewone kogel koppeling. Nato koppeling / oog heb ik nog niet gezien hier en heb dus sterk mijn tweifels of ik daar een goedkeur voor kan krijgen.

Stabilisator stang is een optie, ben ik nog niet helemaal uit, ook gezien het feit dat de mijne iets lichter wordt.

in ieder geval dank weer

Luke

Luke

Berichtdoor Luke » 30 Dec 2013, 11:09

Goede morgen,

Kan iemand mij zeggen wat de asdikte is van een widetrack? (dus de buitendiameter van de as-buis)

Luke

TMW

Berichtdoor TMW » 02 Jan 2014, 17:01

Hi Luke,

As is 65mm (ten minste op het punt waar ik het gemeten heb)

Mvgrt,

Toine
Discovery2
Sankey/StormTrailer

Terug naar “Techniek”