Waar is iedereen!?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: Waar is iedereen!?

Berichtdoor Dragon » 11 Sep 2013, 17:36

ErwinD90 "Ik heb regelmatig de stamtafel afgestoft zonder al te veel resultaat. Zo gaat dat nu eenmaal. Mijns inziens is het een logisch gevolg van de opkomst van andere platforms waar mensen elkaar informeel kunnen 'ontmoeten'"

Dat vind ik dus jammer :?

SanderTD4 "wel leuk om vanavond weer eens wat te schrijven op het Forum."

Dat zou je vaker moeten doen :)

Chrsitiaan "Jullie club heeft grofweg 10x meer leden dan XROVER ... op het Vlaamse forum verschijnt er echter elke dag een veelvoud van het aantal posts dat hier verschijnt"

Daar ga ik dan ook maar eens kijken :roll:

Natuurlijk hebben jullie gelijk dat de afdeling techniek heel belangrijk is.
Daar heb ik al veel aan gehad en kennis op gedaan.
Maar een beetje leuk kletsen in de kroeg mis ik hier wel.
Kennelijk hebben ze in België leukere kroegen en veel beter bier natuurlijk :lol: :lol:

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 11 Sep 2013, 17:52

Ik lees ook dagelijks wel even op het forum. Maar reageer eigenlijk ook enkel als ik ook echt een nuttig antwoord kan geven...

Zit ook nog op heel veel andere forums dus als ik overal moet reageren dan heb ik daar een dag taak aan :mrgreen:
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 11 Sep 2013, 18:01

Dragon schreef:Kennelijk hebben ze in België leukere kroegen en veel beter bier natuurlijk :lol: :lol:

Kijk da's nu een goed voorbeeld !
Wij hebben de beste bieren ter wereld maar krijgen dat nergens anders dan in Belgistan zelf verkocht. (de laatste jaren is dat gelukkig wel wat veranderd)
Jullie bieren zijn niet te zuipen, maar je vindt ze wel op elke hoek van de straat in gans de wereld.
Wie kan het dan het beste uitleggen ? :lol:

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 11 Sep 2013, 18:34

De Belgen zijn waarschijnlijk te druk met bier drinken zodat ze geen tijd meer over hebben om het aan de rest van de wereld te verkopen. Daarentegen is ons bier zo onsmakelijk dat we het zelf liever niet drinken en het dus aan de rest van de wereld slijten. :D

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 11 Sep 2013, 18:41

Chrsitiaan schreef:Jullie bieren zijn niet te zuipen,.........

Da's niet helemaal waar maar meeste van onze bieren lijken op Jupiler, en da's inderdaad niet te zuipen :lol:

Gelukkig hebben jullie nog een ruim aanbod voortreffelijke bieren en zijn die hier ook goed verkrijgbaar.
Maar mocht je eens in de gelegenheid zijn.. Grolsch heeft het Kanon en dat doet toch niet echt onder voor een stevig lekker Belgisch biertje.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 11 Sep 2013, 19:03

Thuis.....Land-Rover loos.....

Maar ik lees nog steeds regelmatig de berichten door, en reageer zo af en toe. Maar ik leef dus nog steeds :mrgreen:

Bas.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 20:18

Erwin Lokhorst schreef:
Chrsitiaan schreef:Jullie bieren zijn niet te zuipen,.........

Da's niet helemaal waar maar meeste van onze bieren lijken op Jupiler, en da's inderdaad niet te zuipen :lol:

Gelukkig hebben jullie nog een ruim aanbod voortreffelijke bieren en zijn die hier ook goed verkrijgbaar.
Maar mocht je eens in de gelegenheid zijn.. Grolsch heeft het Kanon en dat doet toch niet echt onder voor een stevig lekker Belgisch biertje.

Tja, Grolsch verkoopt zijn "Kanon" buitenslands als "Amsterdam Navigator" - maar daar wordt het niet beter (of slechter) van (wel goedkoper).
Ik vind het prima "lichtgewicht" bier, dwz: je koopt één halve liter en op je bestemming mix je het brouwsel 2:1 met lokaal getapt fris en koud water ... heb je toch een soort bier-ervaring en eentje met wat smaak.

Qua Belgisch bier: Doe mij maar een Saison Regal, Super des Fagnes (blonde) of Gauloise (ook blonde), en als het wat frivoler mag zijn een Super des Fagnes - Griottes -- kan je leuk zeggen: Doe mij maar een glaasje Super. D'r komt overigens ook leuk "Belgsich" bier uit Frankrijk: La Goudale of 3 Monts (wat ze toch minstens in Driebergen zouden moeten verkopen).

Groeten MarcS

Dragon

Berichtdoor Dragon » 11 Sep 2013, 20:40

arjan_de_jong "Ik lees ook dagelijks wel even op het forum. Maar reageer eigenlijk ook enkel als ik ook echt een nuttig antwoord kan geven..."

Misschien zijn minder nuttige reacties ook wel leuk!
"Ik hou van mijn landrover omdat....."

Chrtitiaan "Jullie bieren zijn niet te zuipen, maar je vindt ze wel op elke hoek van de straat in gans de wereld"

Dat is wel het bier wat ik uilenzijk vind, begint met een H en eindigt op N, bah :?

Erwin Lokhorst "Da's niet helemaal waar maar meeste van onze bieren lijken op Jupiler"

Echt niet! Jupiler is 1 van de betere bieren :!:
Goede afdronk en de schuimkraag blijft goed in het glas hangen....

bas88pickup
"Maar ik lees nog steeds regelmatig de berichten door, en reageer zo af en toe. Maar ik leef dus nog steeds :mrgreen:

Ben blij dat je nog leeft, kan je dat dan ook vaker kenbaar maken? :roll:

Er moet iets opgang komen hier wat het forum wat meer sju geeft, het is saai hier, maar dat is alleen maar mijn mening.
Is er nog iemand die een leuk topic kan openen in de trant van....zwaaien!
Er moet toch ergens onder die 2000 leden een creatieveling rondlopen die iets verzint :lol:

@MarcS, als je bier gaat verdunnen met water....? Uuuh? ;)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 11 Sep 2013, 20:56

Erwin Lokhorst schreef:
Grolsch heeft het Kanon en dat doet toch niet echt onder voor een stevig lekker Belgisch biertje.

Erwin, je maakte me nieuwsgierig.
Even googlen leverde deze quote op (mooi stukje proza overigens):

Getverderrie nog aan toe zeg. Net als je denkt dat Gordon's Finest Platinum (*) alcoliekersbier bij uitstek is, krijg je dit in je glas.

*ik moet die Chrome nog altijd eens proberen en dat "moet" mag je rustig letterlijk nemen)

Het hele plaatje klopt: het "stijlvolle" zwarte halveliterblik, de vermelding van het absurde alcoholpercentage (dat groter op het blik staat dan de naam van de brouwer en zelfs dan die van't bier) en vermelding in de zin van "vol karakter en smaak en stuff en shit". Bier met zoveel ballen dat het de knieën niet meer tegen elkaar krijgt.

Allebei schenken ze loom en lui en diep-pilsgeel uit, met amper schuim of carbonatie. In eerste instanta ruiken ze nog aangenaam, beetje bloemig zowaar, maar nog geen twee seconden na blootstellen aan de lucht krijg je een kopstoot booze en medicinale ooit-eens-mouterigheid-geweest die je onmiddellijk de lust ontneemt er je lippen aan te zetten.
Doe je dat toch, dan moet je al behoorlijk dakloos of anderzijds berooid zijn om te willen doorzetten. Studenten die aan een dringend drankzucht onderhevig zijn hebben hier misschien nog wel lol aan, zij het dan in de zin van "kijk wat de Jos durft drinken". Booze, met een toets van booze, met achteraan op de tong wat booze en dit alles gehuld in mondverdovende allesverpletternde booze. Drie slokken en je bent in de wind, en ik kan me voorstellen dat je na vijf slokken gaat geloven dat het bier is.

De smaak (want jawel, het smaakt ook ergens naar, ook al heeft geen van beide me hoegenaamd gesmaakt) was zoet. Zelfs ijksoud waren beide ongenietbaar vies en onplezierig. Alsof je CK One gaat drinken om toch maar zat te worden, maar dan zonder dat je er androgyn van uit je bek gaat ruiken.

Waarom kan ik zulke blikken ook niet gewoon laten staan waar ze thuishoren, op het bovenste rek van de Albert Heijn, vér buiten het bereik van vrouwen, kinderen en, wel goed dan, iedereen?

En dat bier moet het opnemen tegen onze belgische bierjes? :mrgreen:
Grolsch houdt het beter bij pisbiertjes denk ik. Voor zover ik me herinner van de bezoeken met m'n ouders aan vrienden in Eindhoven, intussen meer dan 20 jaar geleden, maken zij goeie pils.
Een La Trappe, de zesde en enige Nederlandse Trappist vindt ik ook best genietbaar.

Paul Verrips

Berichtdoor Paul Verrips » 11 Sep 2013, 21:00

Het forum is voor mijn gevoel veranderd in de afgelopen 6 jaar dat ik bezoeker ben, er lijkt minder activiteit in het algemeen te zijn, daarnaast: als mensen minder plezier beleven aan hun hobby of onderdelen daarvan, verlies je die tijdelijk of permanent.

Maar er komen altijd weer anderen voor terug.
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

Terug naar “Kroeg”