Roger B. schreef:ja marc...maar jij gaat niet verder dan greenlanen...als je je auto af en toe goed uit laat in een modderpoel dan zijn die ruitjes ineens niet zo prettig meer.....daarnaast lijkt het me ook makkelijk krassen en dus dof worden....
Uhhh ... als je ej auto een modder-dompelbad geeft dan is het denkbaar dat die koplamp-uitsparingen van binnenuit vollopen, dan heb je een klein extra probleempje -- maar dan heb je meer schoon te maken. Als je gewoon door diepere bagger gaat dan heb je winst, want dan blijft de modder gewoon netjes buitenop die Lexan-plaatjes hangen (of hij druipt er al af). In het laatste geval hoef je dus alleen maar even de ruitjes te wissen.
En krassen/dof worden: Ja dat lijkt jou een probleem (maar je vindt ze sowieso niks). Ik kan uit de "harde" ervaring melden dat ik nu na 10 jaar erover denk om maar eens een nieuw setje te maken -- is overigens zo gedaan; het meeste werk was indertijd het komen tot het "patroontje", nu is het gewoon een kwestie van kopiëren en vastschroeven. Anyway, kijk naar de materiaal-eigenschappen: Lexan krast, dat is niet anders, maar het krast dus niet meer of minder als heldere kunststof lampunits, die zijn ook van lexan (=polycarbonaat).
D'r zijn overigens tegen duur geld autentieke LandRover ruitjes te koop, naar verluid van iets plexiglas-achtigs. Als dat klopt, en het is geen polycarbonaat, dan krast het ook en is het bovendien nog minder bestand tegen UV-straling en bovendien nogal breekbaar. De enige winst die een authentiek ruitje geeft is een volmaakt overbodige opdruk met wat stoere lijntjes en een LandRover logootje.
Groeten MarcS