aanrijding

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: aanrijding

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2013, 20:53

Roger B. schreef:Omdat chassiswissel plus verdere schade meer kost dan verv.waarde,?
of houden ze de veel te lage dagwaarde aan?
of vinden ze datie dan op technische gronden totalloss is.?

Precies ... let vooral op optie twee (die veel te lage dagwaarde).

En kijk niet direct al te sip als ze toch op "TotalLoss" uitkomen.
Niet zelden is wat creativiteit een TotalLoss auto toch nog economisch en technisch verantwoord te herstellen.
Je bent niet verplicht je auto te laten herstellen door het bedrijf waar de auto nu staat.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2013, 21:36

heel erg afhankelijk van wat het wrak opbrengt.... en dat kan bij een defender in deze staat nog akelig veel zijn
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Sep 2013, 22:02

Roger B. schreef:heel erg afhankelijk van wat het wrak opbrengt.... en dat kan bij een defender in deze staat nog akelig veel zijn

Ja,Ja, maar dat is dan ook de reden waarom je de dagwaarde goed in het oog moet houden.

In theorie kan je als sluwe verzekeraar* een kapot achterlichtje al tot een TotalLossje verklaren.
Wrakwaarde - de hoogst biedende - is dan gelijk of hoger als de zuinige taxatie van de dagwaarde, dan kan er na verrekening zelfs geen achterlichtglaasje meer af, en het kost de verzekeraar niks want zij krijgen de wrakwaarde.

Of te wel: Je moet alle stappen goed volgen, alle uitkomsten netjes en uitgesplitst noteren en daarna bedenktijd nemen -- en in de tussentijd ook zelf de verschillnende (on)mogelijkheden aftasten/onderzoeken.

* Reken er maar op dat iedere verzekeraar op z'n minst lichtelijk sluw is. Om even te schetsen wat bij mij het plaatje was met een 10 jaar oude TotalLoss Td5: De eerste taxatie was nog geen € 10.000 (na twee onderhandelings-slagen werd dat € 12.000) - daar zijn ze dus zuinig. Voor het wrak echter hadden ze al wel heel vlot een TOP-prijsje gevonden (bijna € 4.000). Dus dit TotalLoss geval had de verzekeraar € 6.000 gekost als ik niet in opstand was gekomen, en ruim € 8.000 na mijn tegenwerpingen -- en uiteindelijk kostte het ze alleen het gedoe want de verzekering van de Franse tegenpartij betaalde (en dat ging eigenlijk nog heel vlot en zonder "streken"). Gelukkig had ik mijn auto bij een vriendelijke carrossier staan en heb ik daar in alle rust de meeste van "mijn eigen" extra's van de auto kunnen schroeven.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 11 Sep 2013, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 10 Sep 2013, 23:55

Veel wijsheid toegewenst. Wakker blijven en naar de mensen met ervaring... Dan kun je er nog wel eens met een betere Defender uit komen dan dat je voor de aanrijding had. Maar als je er niet kritisch bij blijft kan het wel eens vies tegenvallen...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Sep 2013, 10:12

Goedemorgen Vincent,

Mag ik vragen hoe het ermee staat, zijn er al cijfers en andere ontwikkelingen ??

Groeten MarcS

Vincent def td4

Berichtdoor Vincent def td4 » 16 Sep 2013, 20:52

ja nieuwe ontwikkelingen.

auto word gemaakt :D
er word op het chassis een nieuwe bracket gelast!
verder een nieuwe as,bumper en het nodige plaatwerk.
als het goed is zijn ze al bezig met plaatwerk en de est van de materialen zijn besteld.

dus komen goed weg,was wel ff spannend

gr Vincent

Terug naar “Techniek”