aanrijding

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: aanrijding

Berichtdoor Edward » 08 Sep 2013, 21:31

Ik weet niet of je wagen bij een dealert in onderhoud is, maar anders moet je hen even bellen dan heb je iig een reële taxatie wat je wagen bij hen op zou leveren.

Ik pak dan meestal de waarde die de wagen bij inruil op zou leveren, die is meestal nog wat hoger. Dan heb je een hoog startbod want op koehandel komt het hoe dan ook neer!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Sep 2013, 10:27

Een gegalvaniseerd Marsland chassis wordt door de RDW goedgekeurd als vervangingschassis voor Land Rover.

Vraag eens een offerte voor een chassiswissel inclusief gegalvaniseerd chassis bij een aantal bedrijven. Gezien je locatie, probeer Autobedrijf Stout in Rotterdam eens, die hebben ervaring met chassiswissels.

Met een paar gedetailleerde foto's is er vast wel enigszins een prijsindicatie te maken lijkt me.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Sep 2013, 10:38

Dat door de rdw goed bevonden was toch met name vanwege oldtimerstatus? Daar heeft ie de eerste 35 weinig mee te maken....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2013, 10:55

Dixo schreef:Een gegalvaniseerd Marsland chassis wordt door de RDW goedgekeurd als vervangingschassis voor Land Rover.

Vraag eens een offerte voor een chassiswissel inclusief gegalvaniseerd chassis bij een aantal bedrijven. Gezien je locatie, probeer Autobedrijf Stout in Rotterdam eens, die hebben ervaring met chassiswissels.

Met een paar gedetailleerde foto's is er vast wel enigszins een prijsindicatie te maken lijkt me.

Voor een Puma levert Land Rover zelf nog gewoon af fabriek een nieuw chassis. Beetje afhankelijk van de keurmeester maar ik heb al meegemaakt dat alleen een af fabriek geleverd chassis met factuur voldeed.

Voor de oudere modellen is een chassis af Land Rover niet meer leverbaar en dus mag je daar uitwijken naar andere merken.

Eerst héél goed navragen en zwart op wit zien te krijgen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2013, 12:55

Edward schreef:
Dixo schreef:Een gegalvaniseerd Marsland chassis wordt door de RDW goedgekeurd als vervangingschassis voor Land Rover.

Voor een Puma levert Land Rover zelf nog gewoon af fabriek een nieuw chassis. Beetje afhankelijk van de keurmeester maar ik heb al meegemaakt dat alleen een af fabriek geleverd chassis met factuur voldeed.

Voor de oudere modellen is een chassis af Land Rover niet meer leverbaar en dus mag je daar uitwijken naar andere merken.

Eerst héél goed navragen en zwart op wit zien te krijgen. ;)

Heel goed navragen en op papier krijgen is in deze materie altijd verstandig (eigenlijk gewoon een noodzaak).

Echter, ivm EU regels mag de RDW de "alleen origineel" niet (meer) stellen -- dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat soms toch doen.
Dus vragen en bij een afwijzing, of eigenlijk op het moment dat je ziet aankomen dat het op een afwijzing uit lijkt te draaien, met beleid de EU-regels - vrije markt etc. - aansnijden. Sowieso is het eigenlijk onhoudbaar dat Marsland wel als vervanger voor oudere chassis zou mogen en niet voor de Puma omdat Marsland uitgaat van dezelfde GKN chassis als meneer LandRover zelf. Naast de mogelijkheid van galvaniseren heb je bij Marsland ook nog de mogelijkheid andere wensen (bijv. HD/militaire outriggers, of rear-X-member versterkingen te bestellen).

MCS_9153.jpg
Origineel LandRover GKN chassis onder een nieuwe Puma

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Sep 2013, 13:00

@ Edward: Uiteraard alles eerst bij de RDW bespreken.

En als ze echt moeilijk doen zou je ook nog een fabrieksnieuw Genuine Parts exemplaar in waterverf kunnen laten komen. En die weer van die waterverf laten ontdoen alvorens je 'm laat zwemmen in't zink. Als de auto toch uit elkaar gaat voor een nieuw chassis zou het erg zonde zijn om die niet beter te behandelen dan wat men af-fabriek doet.

Landmarcs schreef:Naast de mogelijkheid van galvaniseren heb je bij Marsland ook nog de mogelijkheid andere wensen (bijv. HD/militaire outriggers, of rear-X-member versterkingen te bestellen).

Je kunt 'm van Marsland zelfs in blank metaal laten komen en zelf met je wijzigingen aan de slag :) Is er laatst nog eentje in Nederland zo blanco geleverd, die wordt nog wat langer dan een 130.

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 09 Sep 2013, 15:35

Is al veel gezegd maar toch: Ik heb afgelopen jaren mijn chassis van 100 -> 123 inch verleng en een extra kruis + diverse ophangpunten toegevoegd. RDW vond het netjes gedaan en dus geen probleem.
Ergo: lassen is geen punt.

Groet
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2013, 17:35

Lucas van Lierop schreef:Is al veel gezegd maar toch: Ik heb afgelopen jaren mijn chassis van 100 -> 123 inch verleng en een extra kruis + diverse ophangpunten toegevoegd. RDW vond het netjes gedaan en dus geen probleem.
Ergo: lassen is geen punt.

Precies, lassen is het punt niet. Wel is het goed om te kijken of de klap het chassis verder niet heeft vervormd ... het afscheuren van het ophangpunt is daarbij eigenlijk alleen maar "gunstig" ... dwz de vervormende krachten zijn dus beperkt tot die kracht die tot het afscheuren leidde.

Verder is er natuurlijk de "gevoelige" klap die zoiets mentaal achterlaat, als er dan twijfels zijn bij het chassis dan is dat moeilijk weg te lassen.
Als de "deskundigen" dan zeggen nieuw chassis (ook al hoeft dit niet) dan is het in ieder geval een serieus schade-bedrag (en dat koopt wellicht veel af).
Je kan dan altijd nog kijken wat wijs en leuk is. (Ik zou zelf eerder twijfelen en een second opinion willen als ze gemakzuchtig zouden zeggen "Oh dat steuntje, dat bakken we zo even aan het chassis.".)

Groeten MarcS

Vincent def td4

Berichtdoor Vincent def td4 » 10 Sep 2013, 18:13

Expert is gisteren langs geweest mocht het chassis vervangen worden dan is hij total los.
Er komt ook een land rover expert langs om te kijken of oude chassis nog te repareren is.

tot dan maar afwachten weer

gr Vincent

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2013, 19:28

Omdat chassiswissel plus verdere schade meer kost dan verv.waarde,?
of houden ze de veel te lage dagwaarde aan?
of vinden ze datie dan op technische gronden totalloss is.?
gone

Terug naar “Techniek”