aanrijding
-
Vincent def td4
-
Vincent def td4
Re: aanrijding
komt op mij over als een erg hoog ingeschat schade bedrag, is er ook gespecificeerd hoe die 13.000 is opgebouwd?
groetjes, Fenna
groetjes, Fenna

-
Vincent def td4
wat is ongeveer de dagwaarde van deze auto?
-
Vincent def td4
weet niet precies hoe hij is opgebouwd.
maandag komt er een expert langs dus dan weet ik meer
maandag komt er een expert langs dus dan weet ik meer
Mwah, ik heb ze wel erger gemaakt. Zelfs al zou de vooras kapot zijn wat ik onwaarschijnlijk acht dan nog is het goed te repareren. Zeker geen total loss, maar dat is natuurlijk niet 100% te zeggen op basis van foto's.
Ik zou hem fijn total loss laten verklaren en dan een zo hoog mogelijke restwaarde onderhandelen met de verzekeraar en het wrak ook opkopen. Dan zou je een mooi budget moeten hebben om hem te laten repareren. Maar dan moet je wel iemand hebben om hem te kunnen repareren of het zelf kunnen.
Ik wil hem wel repareren.
Ik zou hem fijn total loss laten verklaren en dan een zo hoog mogelijke restwaarde onderhandelen met de verzekeraar en het wrak ook opkopen. Dan zou je een mooi budget moeten hebben om hem te laten repareren. Maar dan moet je wel iemand hebben om hem te kunnen repareren of het zelf kunnen.
Ik wil hem wel repareren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Vincent def td4
is het wettelijk toegestaan om aan het chassis te lassen?
heb me laten vertellen dat er vanaf fabriek niet meer aan gelast mag worden.
op de website van de anwb kun je dagwaarde berekenen.
sterkte en succes met de afwegingen en alles afhandelen
sterkte en succes met de afwegingen en alles afhandelen

Vincent def td4 schreef:is het wettelijk toegestaan om aan het chassis te lassen?
Ik heb de afgelopen 15 jaar aan ongeveer 30 à 35 4x4's gewerkt mbt laswerk. Dat ging van reparatie, aanpassingen, verlengingen en preparatie.
Voor komende weken staat er een chassiverlenging op de rol van 20 inch. In samenspraak met en onder toezicht van de Rdw......
Beantwoord dat je vraag?
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Vincent def td4 schreef:kwam volgens schade bedrijf met chassis en andere delen voor en achterkant op ruim 13000 euro
Tja ...
Ik zou zo zeggen dat je nu twee klussen hebt, althans als je er no een beetje leuk wilt uitspringen.
Klus 1: Zoek op 't internet goed naar vergelijkbare auto's, want als de verzekering ook op een financieel total-loss afstevent dan is het belangrijk dat je niet met om het even welke taxatie-waarde akkoord gaat. (Zelf heb ik tot tweemaal toe bedenktijd gevraagd en de taxateur vervolgens beargumenteerd zover gekregen dat hij zijn taxatie naar boven bijstelde -- dit scheelde uiteindelijk ± 20% tov de eerste "taxatie". Hij het laatste telefoontje zat ik met de laptop op schoot <gaspedaal.nl> en zocht bij ieder voorbeeld dat de taxateur noemde snel de concrete auto op om de plussen en vooral de minnen op te sommen. Let op, er zijn niet erg veel HardTop's in de markt - gebruik dat feit in je voordeel.)
Klus 2: De zoektocht naar een bedrijf die de reparatie voor beduidend minder als die € 13.000 kan uitvoeren. Zo uit de foto's op te maken zou dat moeten kunnen, zelfs met een nieuw chassis (zet er dan direct een gegalvaniseerd Marsland chassis onder).
En dan als laatste is er de afweging hoe een en ander uitpakt, en daarbij is er de onzekere factor mbt de restwaarde van het wrak. De verzekeraar zal opkopers vragen wat ze bieden, en als je pech hebt bieden ze veel voor het wrak. Wil je je auto dan opknappen dan moet die "restwaarde" aftrekken van de taxatiewaarde van voor het ongeval, het verschil moet de reparatie betalen, kan je uiteindelijk voor minder de reparatie rond krijgen ben je spekkoper, kost het iets meer maar heb je daarvoor een gegalvaniseerd chassis dan ben je ook niet slecht uit. Kan het echt niet uit dan moet je wellicht afzien van reparatie en de verzekeringspenningen innen (bewaar bonnetjes van huurauto, trein etc. - dien die ook in als kosten), en zoek wat nieuws uit naar je smaak. En dan nog kan je kiezen zelf het wrak te verkopen als de opkoopwaarde (te) laag uitpakt.
Groeten MarcS