ik hou van mijn landrover, omdat.....

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dragon

Re: ik hou van mijn landrover, omdat.....

Berichtdoor Dragon » 02 Sep 2013, 18:10

Whitehorse schreef:een hond! Nou je het zegt, zie ik hem ook! (Of is het haar?) Vrouw, mooi of niet , had ik al gespot :lol:

De bijzondere mooie vrouw die deze auto wel iets voor mij vond, helemaal terecht!
De teef (hond) die het liefst achter mij in de auto ligt. "waar gaan we nu weer heen baas" YES gaan!
Dat maakt de Def tot een verbinding tussen ons allen, niet zomaar een ding van ijzer of aluminium!
Iets wat ons dichter tot elkaar brengt en je krijgt er ook nog eens het gevoel bij, dat anderen die zo'n auto hebben dat ook hebben...
Alles bij elkaar is dat mijn Land Rover Defender beleving :D
Misschien niet helemaal realistisch, maar ik zie het graag zo.
Zwaaien maar! vooral zwaaien naar elkaar :lol: :lol:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Sep 2013, 18:29

Tja ...

Het beste "argument" is wellicht wel het feit dat het kopen van om het even welke auto onverstandig is en .... als je dat dat toch doet doe dat dan goed, ik bedoel daarmee doe het dan echt goed onverstandig en alleen op de emotionele gronden (want welk verstandig mens koopt een mecanodoos waar af-fabriek al onderdelen aan ontbreken).

Om te beginnen ben ik denkelijk al aangestoken door het LandRover-virus bij het kijken naar "Bij luipaard op schoot" http://beeldengeluidwiki.nl/index.php/L ... _op_schoot . Nee dus niet Daktari, dat was later en een zwak aftreksel, van begin tot eind geënsceneerd, nee dus de echte authentieke Afrika-natuurserie met David Attenborough-achtige commentaren (als je nu zou kijken zouteloos en onverteerbaar http://www.youtube.com/watch?v=fau2AGqHFJQ ).

Verder heb ik wel wat met de verklaring die Jan de Bouvier ooit gaf toen hij de aankoop van een nieuwe Porsche beargumenteerde: "Een tijdloos design". Het argument was prima, de aankoop natuurlijk niet. Als het om tijdloos en voor iedereen herkenbaar gaat is de LandRover Defender qua design onverslaanbaar (ook al is er bij de huidige Defender natuurlijk onderhuids weinig "origineels" meer aanwezig, het "design" is sinds de Series II nog gewoon daar).

En misschien onderbewust (of gewoon een gelijksoortig gedachtengoed): Een LandRover (waarbij ik bij de modernen natuurlijk alleen aan de Defenders denk) heeft een hoog "Nijntje" niveau. Nee dus niet de fluffy kleuter/peuter aantrekking, maar de Dick Bruna reductie tot het essentiële (Dick Bruna is echt rijk en bekend geworden met Nijntje, maar zijn Havank-pocket-omslagen zijn misschien wel de echte "blijvers", de echte kunstwerkjes).
Leuk detail: Dick Bruna reed in ieder geval begin jaren 70 in een LandRover.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Sep 2013, 18:36

Ach....
het is wel een beetje waar...die opmerking die ik in verschillende versies al voorbij hoorde komen over een defender....

..' dat is toch zo'n oude van vroeger?'...

tja...en eigenlijk geldt dat zelfs voor een gloedjenieuwe
gone

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 02 Sep 2013, 18:41

@Dragon: mijn sympathie heb je 100% hoor! D'r zijn meer mensen "Misschien niet helemaal realistisch, maar ik zie het graag zo." Ikke wel! En mijn buitengemeen mooie vrouw vond het ook goed, en dan moet je weten dat ik al 4 oude Volvo's heb......... :lol:
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Sep 2013, 18:43

Roger B. schreef:Ach....
het is wel een beetje waar...die opmerking die ik in verschillende versies al voorbij hoorde komen over een defender....

..' dat is toch zo'n oude van vroeger?'...

tja...en eigenlijk geldt dat zelfs voor een gloedjenieuwe

Jaahh, het zou gewoon eerlijk zijn als een Defender vanaf nieuw al belastingvrij was, als we even afzien van de Series I, dan is ie toch nog steeds ouder als de meeste leden hier, en valt dus met zijn 57 jaar ruimschoots in het APK-vrije en belastingvrije wereldje.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Sep 2013, 18:45

Nee marc...zo werkt da nie...eerste toelating is leidend.... niet de datum dat de tekeningen klaar waren...nee ook niet de datum dat ie de fabriek uit rolde (ja rolde....want grote kans dat rijden af fabriek al parttime optie is)
gone

Dragon

Berichtdoor Dragon » 02 Sep 2013, 18:54

Whitehorse schreef:@Dragon: mijn sympathie heb je 100% hoor! D'r zijn meer mensen "Misschien niet helemaal realistisch, maar ik zie het graag zo." Ikke wel! En mijn buitengemeen mooie vrouw vond het ook goed, en dan moet je weten dat ik al 4 oude Volvo's heb......... :lol:

gelukkig ben ik niet de enige gek :? :lol:

@ MarcS, We willen allemaal van A naar B!
het liefst zo leuk mogelijk, dat is een keuze!
Ik kan natuurlijk mijn Def inruilen voor een Toyota Auris....bla, bah!

Er is geen excuus, alleen maar een keuze.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Sep 2013, 19:18

Landmarcs schreef:Tja ...

Verder heb ik wel wat met de verklaring die Jan de Bouvier ooit gaf toen hij de aankoop van een nieuwe Porsche beargumenteerde: "Een tijdloos design". Het argument was prima, de aankoop natuurlijk niet.

Maat van me heeft laatst 3 Porsches verkocht. Die zijn alledrie voor meer weggegaan dan ze hem pakweg 20 25 jaar geleden gekost hebben. Probeer dat een met een Defender. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Sep 2013, 20:54

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Tja ...

Verder heb ik wel wat met de verklaring die Jan de Bouvier ooit gaf toen hij de aankoop van een nieuwe Porsche beargumenteerde: "Een tijdloos design". Het argument was prima, de aankoop natuurlijk niet.

Maat van me heeft laatst 3 Porsches verkocht. Die zijn alle drie voor meer weggegaan dan ze hem pakweg 20 25 jaar geleden gekost hebben. Probeer dat een met een Defender. :lol: :lol:

Mmmmaaar dat argument noemde Jan de Bouvier nu net weer niet, en hij kocht er ook geen drie. In drie auto's kan je ook niet rijden, ik althans heb genoeg aan één ('k heb wel meer fietsen maar dat is ook al geen belegging, meer een sleutelvoorraad) -- of moet je van Porsches er ook meer exemplaren hebben om er minstens één te kunnen rijden.

Bovendien, als ik mijn aandeeltjes van pakweg 20-25 jaar geleden verkoop dan verdien ik nu ook leuk, zelfs met de huidige zwakke beurs denk ik dat die aandeeltjes nu meer winst geven als die Porsches. Gelukkig zit ik niet te rekenen met wat ik 20-25 jaar geleden kocht en wat het me nu zou kunnen opbrengen. Ik woon in een huis dat ik nu niet kan betalen, dwz. gelukkig hoef ik het niet meer te betalen want het is al betaald, maar voor de prijzen van nu, zelfs de gekelderde, krijg ik nu geen financiering rond. De afgelopen 20 jaar ging het kennelijk goed genoeg met mij en nog beter met de huizenprijzen, maar daar had ik (en niemand) 20 jaar geleden kijk op.

Groeetn MarcS

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 03 Sep 2013, 08:38

Ik hou van mijn Land Rover omdat:

Hij stinkt,
maakt een hoop herrie,
lekt aan alle kanten,
mankeert altijd wel wat,
kost klauwen met geld.

Kortom: rationeel gezien een slechte investering, maar hij is zo leuk.

Verrek, als ik naar dat rijtje kijk zou het ook over een klein kind kunnen gaan......

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Terug naar “Kroeg”