OT, wel klussen gerelateerd: LASSEN

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Luke

Re: OT, wel klussen gerelateerd: LASSEN

Berichtdoor Luke » 25 Aug 2013, 22:58

Ed,

Ik moet nog gaam kijken hoe mijn linker balk eruit ziet maar als dat opo dezelfde plek als de rechter ook gatenkaas is, is dat doorzagen helemaal geen verkeerd idee.
Moet ik alleen van te voren wel even goed de exacte lengte maten opmeten, maar dat zal het probleem niet zijn, en op die manier heb je ook het gezeik niet de moffen op zijn plek te krijgen ;)

Het idee staat me steeds meer aan :)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Aug 2013, 23:04

die van floris moet doorgezaagd....en ruim 20" van elkaar geschoven weer aan elkaar gelast worden :lol:
gone

tim

Berichtdoor tim » 25 Aug 2013, 23:09

Edward schreef: 20 inch

Ik kan niet genoeg benadrukken dat we het hier over de lengte van een stuk chassisbalk hebben.
En dus niet over de diameter van een velg!! :mrgreen:

Voorts wil ik slechts melden dat enige suggestie aangaande een zogenaamd ietwat " hokkig" voertuig mij geheel , ik herhaal geheel, onbekend voorkomt.. :roll:

Luke; slijptol en lassen met die hap!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Aug 2013, 23:11

tim schreef:
Edward schreef: 20 inch

Ik kan niet genoeg benadrukken dat we het hier over de lengte van een stuk chassisbalk hebben.
En dus niet over de diameter van een velg!! :mrgreen:

waarom nie?? niks mis met een 20" velg...als dat betekend dat er een 45" band op gaat :mrgreen:

als je toch aan het lassen, zagen en verfrollen bent is wielkast aanpassen ook de moeite niet meer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 25 Aug 2013, 23:19

tja, als ik nu ga zeggen dat een stuk van 20 inch in mijn 110 chassis hoogstwaarschijnlijk gewoon vervangen moet gaan worden denkt iedereen nu natuurlijk dat ik in een wrak rij, dus laat ik dat nu maar niet doen :shock:

zijn er niet gewoon rechte stukken chassisbalk in de handel? zou wel zo makkelijk zijn

:P

Luke
Laatst gewijzigd door Luke op 25 Aug 2013, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

tim

Berichtdoor tim » 25 Aug 2013, 23:23

Euuh nee roger, het had iets vandoen met een eerdere recente posting.. :mrgreen:

afijn, we houden gewoon bij m'n huidige bandenmaat, 265, met de wens in de toekomst naar 285.
Maar dat gaat echt niet met m'n standaard wolf velgen, die 265 staan al (te) bol.
Moet even kijken hoe eea uitkomt met die 265 maat bij de hcpu bak, desnoods achter spacers ertussen, en die een fractie eventueel terug afdraaien naar 2 cm breedte.

Enkele gevallen daar gelaten, maar breder dan 285 op een defender vindt ik al erg snel een beetje ordi/plat.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Aug 2013, 23:25

tim schreef:Euuh nee roger, het had iets vandoen met een eerdere recente posting.. :mrgreen:

afijn, we houden gewoon bij m'n huidige bandenmaat, 265, met de wens in de toekomst naar 285.
Maar dat gaat echt niet met m'n standaard wolf velgen, die 265 staan al (te) bol.
Moet even kijken hoe eea uitkomt met die 265 maat bij de hcpu bak, desnoods achter spacers ertussen, en die een fractie eventueel terug afdraaien naar 2 cm breedte.

Enkele gevallen daar gelaten, maar breder dan 285 op een defender vindt ik al erg snel een beetje ordi/plat.

Goh, laat ik nou net een setje goede 285ers met mooie zwarte stalen velgen in de aanbieding hebben. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 25 Aug 2013, 23:25

Luke schreef:tja, als ik nu ga zeggen dat een stuk van 20 inch in mijn 110 chassis hoogstwaarschijnlijk gewoon vervangen moet gaan worden denkt iedereen nu natuurlijk dat ik in een wrak rij, dus laat ik dat nu maar niet doen :shock:

zijn er niet gewoon rechte stukken chassisbalk in de handel? zou wel zo makkelijk zijn

:P

Luke

Euuhh, ja, gewoon "U"profiel bij een fatsoenlijke metaalboer, als bv kokkeling in den haag.
en 2 maal een U maakt een koker..
110 HT 200 Tdi 1989.

tim

Berichtdoor tim » 25 Aug 2013, 23:26

Edward schreef:
tim schreef:Euuh nee roger, het had iets vandoen met een eerdere recente posting.. :mrgreen:

Goh, laat ik nou net een setje goede 285ers met mooie zwarte stalen velgen in de aanbieding hebben. :lol: :lol:

ik denk dat ik pakweg eind september gierend failliet ben..
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Aug 2013, 23:28

moet nog veel gebeuren aan mansion termaars :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Terug naar “Kroeg”