TD5 hiccup bij regen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
4opreis

Re: TD5 hiccup bij regen

Berichtdoor 4opreis » 22 Sep 2013, 19:47

Hoi,

Dank voor alle input. Inmiddels zitten we in Malawi. Mijn gevoel zegt ook dat het met het luchtfilter en de luchtmassameter te maken kan hebben. Reden: De eerste keer had ik het na 4 dagen regen de tweede/derde keer reeds na 10 minuten regen. De tweede/derde keer had ik een sok om de snorkel tegen stof, die zuigt natuurlijk water op wat mogelijk dan ook sneller mee naar binnen gaat.

De laatste maanden echter geen regen meer gehad en ook geen hiccups en heb dus ook de LMM niet los kunnen trekken om die uit te sluiten.

Dus krukassensor was mijn eerste verdachte en die heb ik vervangen, de bedrading ziet er ook daar nog goed uit.

Sterker: na het reinigen van de sensoren (LMM, Ambient Pressure) nu 6500KM helemaal geen fouten meer.

Bedankt voor alle tips, als ik de oorzaak vind dan meld ik die terug ;-)

Robert

LoLa-130

Berichtdoor LoLa-130 » 26 Sep 2013, 16:32

Heb je een snorkel op de wagen? Zo niet : plaats een snorkel. Ik heb precies hetzelfde gehad :D
LoLa

Defender 130TD5

4opreis

Berichtdoor 4opreis » 11 Mar 2014, 19:49

Allen,

Problem solved, bleek de lucht massa meter te zijn. In SA eindelijk weer eens serieuze regen gehad en dus kunnen testen en oplossen. Vervangen door een nieuwe LMM en geen hiccup meer gehad.

We zitten inmiddels in Kaapstad, de auto heeft zich 45000 km perfect gehouden en ze is nu slechts toe aan een setje nieuwe rubbers in de ophanging. Maar dat mag.

Landrover: the best 4x4xfar ;-)

Groeten,
Robert (www.4opreis.nl)

Terug naar “Techniek”