Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Edward » 22 Nov 2013, 23:34

Ik heb nog wel een kopschot voor je te leen, dan kun je dat gebruiken voor de keuring en als alles goedgekeurd wordt weet je waaraan je geld uit moet geven. Ik zal hem woensdag aan Roger meegeven, dan komt ie wel in Nijmegen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 24 Nov 2013, 22:16

Ik heb bij mijn kopschot op de naad van het paneel wat er in gepopt zit de naad door geslepen.
Het gat mag voor de keuring gewoon open zijn en niet afgewerkt.
Na de keuring heb ik het paneel er weer in gezet en alleen afgekit.
Volgens de wet mag dat als je het maar niet permanent vast zit en dat is erg rekbaar.
Mocht het er uit moeten duw je hem er zo uit maar is wel waterdicht.
Broodtrommel wel permanent vast zetten en spacers zijn er nu tussenuit ivb trillen.
Niet opgeven alleen wel overkomen bij de keuring dat jij het wel weet bij mij volgens de rdw en de fiscus geen problemen.
Maar ik geef toe het is een losgeslagen zooitje bij de belasting.
Als je zo werk als zelfstandigen ben je binnen een kwartaal faliet.
Sterkte.
Gr Ben

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2013, 22:32

die spacers ertussenuit maakt dat ie nu dus niet aan grijs inrichtingseisen voldoet en je dus een erg dure grap tegenkomt mocht je in een totaalcontrole terechtkomen...het zal de belastingdienst niks interesseren hoe hard je auto zou trillen met die dingen, niet ertussen is minder dan 40% laadruimte voor de achteras en dus niet grijs.....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2013, 23:22

Je maakt mij ook niet wijs dat een paar spacers tussen de draagarmen van de achteras trilling veroorzaakt. Die ene in de cardanas wellicht, maar die kun je eenvoudig mét spacer laten balanceren.
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 24 Nov 2013, 23:24

Dat trillen, zou dat niet eerder komen door de scheve spiraalveren die je bij deze constructie/oplossing krijgt, al dan niet in combinatie met de schokbrekers(stand) ?

voor beide is natuurljk een oplossing te vinden, voor de veren een aangepaste veerschotel maken en de schokbrekerspunten kunnen makkelijk verlast worden.

maar voor coen geldt ook : wil ik ook op termijn aan grijs blijven voldoen zonder enig risico ;
is het fisueel acceptabel om een asymetrirsche setting te hebben aangaande het hartlijn verhaal van achterwiel/ronding scherm van de hcpu bak.
tenzij dat allemaal niet zo'n vaart loopt getuige de 10 mm dikte van/voor de spacer van de cardanas..
Neem anders even contact op met Johnny, die zal vast nog wel een enkele foto hebben van z'n donkergroene/matte 130 , alwaar ik meen ook voor deze constructie was gekozen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2013, 23:28

De as staat mooier in de wielkast mét spacers dan zonder. Zonder staat de as net te ver voorin. ;)
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 24 Nov 2013, 23:31

Ik moet toch eens m'n brilglazen oppoetsen.. :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 25 Nov 2013, 22:30

Het maakt wel degenlijk uit of ik met of zonder spacers rij.
Als je de as naar achter zet kantel je de as en wordt de hoek van de kruiskoppeling bij een salisbury groter en dat met een lange aandrijfas die verder uitgeschoven is gaat hij brommen/trillen.
Dus ze zijn er nu tussen uit.
En het klopt dat ik nu niet mee voldoe aan de eis.
Ik ben nu met de as bezig om de lagers te vervangen en ook voor dit een oplossing te verzinnen.
Gr Ben

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 25 Nov 2013, 22:36

Ben Gerrits schreef:Het maakt wel degenlijk uit of ik met of zonder spacers rij.
Als je de as naar achter zet kantel je de as en wordt de hoek van de kruiskoppeling bij een salisbury groter en dat met een lange aandrijfas die verder uitgeschoven is gaat hij brommen/trillen.
En het klopt dat ik nu niet mee voldoe aan de eis.
Ik ben nu met de as bezig om de lagers te vervangen en ook voor dit een oplossing te verzinnen.
Gr Ben

Ook spacers tussen chassis en A-frame? Dan kantelt de as weer terug.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Nov 2013, 22:44

Ben Gerrits schreef:Het maakt wel degenlijk uit of ik met of zonder spacers rij.

Gr Ben

als dat de enige oorzaak zou zijn zouden alle 130 HCPU in NL op grijs kenteken moeten trillen....

verder is de as niet (veel) verder uitgeschoven, daarvoor wordt ook tussen de as en de flens bij het differentieel een spacer geplaatst.

en waarom zou de hoek van de kruiskoppeling groter worden bij een salisbury (en dan vooral, want dat impliceert die uitspraak, waarom dan bij andere assen niet??)
gone

Terug naar “Techniek”