als je nu foto's maakt om te wachten tot je een naheffing met boete krijgt zodat je DAN bij je leverancier verhaal kunt gaan halen ben je een L#L van de bovenste plank.......
NU naar je leverancier gaan en aan de bel trekken..... in mijn boekje heb je vanaf het moment dat je weet dat je auto niet, of misschien wel niet, aan de inrichtingseisen voldoet gewoon zelf verantwoordelijk als je geen aktie onderneemt om daar wat aan te doen
Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen
Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen
Waarom is het zo moeilijk om je auto conform de eisen te maken? Zorg gewoon dat je het goed voor elkaar hebt. Dat scheelt een bult gezeik en gedonder. De kans dat de regels dan juist vanwege het niet volgens de eisen weer aangescherpt gaan worden is dan ook kleiner (hoop ik)....
Snap er ook geen biet van dat LRN de 130's op deze manier aflevert..... Maar ja, da's blijkbaar niet hun probleem en ach, die 130 leveren ze binnenkort toch niet meer.... Oh ja, dat geldt voor alle Defenders
Ik kan in ieder geval de bak er zo aftillen (ok, met hulp van een werkplaatskraan o.i.d) en spatborden monteren als dat nodig is. Een andere bak (quadtech achtig) zit al in de planning....
Groeten,
Marc Rengers
Snap er ook geen biet van dat LRN de 130's op deze manier aflevert..... Maar ja, da's blijkbaar niet hun probleem en ach, die 130 leveren ze binnenkort toch niet meer.... Oh ja, dat geldt voor alle Defenders
Ik kan in ieder geval de bak er zo aftillen (ok, met hulp van een werkplaatskraan o.i.d) en spatborden monteren als dat nodig is. Een andere bak (quadtech achtig) zit al in de planning....
Groeten,
Marc Rengers
Marc Rengers
Land Rover 130 HCPU TD5 1999 (afneembare bovenbouw)
-
Roger B.
mrengers schreef:Waarom is het zo moeilijk om je auto conform de eisen te maken?
omdat die eisen niet duidelijk genoeg zijn..... waar ruimte is voor interpretatie ontstaat ruimte voor verschil van mening over hoe de eis uit te leggen is.....
Daarnaast worden die eisen nogal eens in meer of mindere mate aangescherpt
gone
Roger B. schreef:mrengers schreef:Waarom is het zo moeilijk om je auto conform de eisen te maken?
omdat die eisen niet duidelijk genoeg zijn..... waar ruimte is voor interpretatie ontstaat ruimte voor verschil van mening over hoe de eis uit te leggen is.....
Daarnaast worden die eisen nogal eens in meer of mindere mate aangescherpt
Niet duidelijk lijkt me redelijk. Heb zelf ook alles uitgezocht en toch met vragen blijven zitten die ook niet beantwoord (kunnen of willen) worden door de verschillende instanties.
Maar dat LRN die achterbak domweg met vaste bedrading monteert en ook de vulpijp weer vast zet?
Bij mij zit de vulpijp los in het gat (de rubberen ring van de TD5 vulpijp mist) en blijft op z'n plek door de tankdop.... Ofwel, tankdop los, stekker voor verlichting los en de spatlappen met vleugelmoeren los draaien van chassis, de 4 pinnen van de kipperscharnieren verwijderen en optillen. Kan ik binnen 5 minuten voorelkaar hebben. Moet dan wel een andere bak plaatsen of de losse spatborden ophangen en lichtbalk plaatsen. Kost ook 5 minuten. Volgens (tja, zeker weten doe ik het ook niet) mij heb ik het zo volgens de eisen....
Marc Rengers
Marc Rengers
-
Roger B.
heb me nooit verdiept in hoe die regels exact omschreven zijn...
als er uitgelegd kan worden (al dan niet met onredelijkheid) dat de LRN manier ook door de beugel zou moeten kunnen dan kan dat verklaren dat men gekozen heeft om de modifiacites (uit financieel oogpunt) tot een minimum te beperken. En daar zit dus het probleem.... als niet elk aspect beschreven is in de regelgeving is er ruimte voor interpretatie waarbij men kan interpreteren naar de geest van de wet en naar het voordeel van de wetgever...... of naar zijn eigen voordeel...... de ervaringsverhalen leren ons dat je beter naar het voordeel van de wetgever kunt interpreteren, omdat je anders kans op naheffingen loopt

als er uitgelegd kan worden (al dan niet met onredelijkheid) dat de LRN manier ook door de beugel zou moeten kunnen dan kan dat verklaren dat men gekozen heeft om de modifiacites (uit financieel oogpunt) tot een minimum te beperken. En daar zit dus het probleem.... als niet elk aspect beschreven is in de regelgeving is er ruimte voor interpretatie waarbij men kan interpreteren naar de geest van de wet en naar het voordeel van de wetgever...... of naar zijn eigen voordeel...... de ervaringsverhalen leren ons dat je beter naar het voordeel van de wetgever kunt interpreteren, omdat je anders kans op naheffingen loopt
gone
Kenden jullie deze leuke passage al uit een tekst van de RDW van januari 2015?
Vroeger stond er 'over de gehele breedte van de achterklep', nu dus ook naast de achterklep. Alweer een heel stuk lastiger te realiseren
Document voor de liefhebbers te downloaden vanaf onze website: http://www.one-ten.nl/content/Fiscale%20eisen%20bedrijfsauto.pdf
.
Wanneer om deze reden een verdikking op de laadklep wordt aangebracht moet dus de laadruimte ook worden ingekort aan weerszijden van de laadklep.
Vroeger stond er 'over de gehele breedte van de achterklep', nu dus ook naast de achterklep. Alweer een heel stuk lastiger te realiseren
Document voor de liefhebbers te downloaden vanaf onze website: http://www.one-ten.nl/content/Fiscale%20eisen%20bedrijfsauto.pdf
.
one-ten schreef:Kenden jullie deze leuke passage al uit een tekst van de RDW van januari 2015?Wanneer om deze reden een verdikking op de laadklep wordt aangebracht moet dus de laadruimte ook worden ingekort aan weerszijden van de laadklep.
.
Precies, het zijn steeds die kleine aanpassingen van regeltjes die een potentiële valkuil zijn.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Om die reden is de achterbak van mijn 130 met zo'n 30cm ingekort.
De achterbalk en achterklep zijn nu op "gelijke hoogte. De achterklep is nu een stuk praktischer in gebruik. Zo hoeft de aanhanger er niet af om iets te laden/lossen. dus geen "pukkel "op de achterklep. Die had ik wel op mijn vorige 130 en vond het een onhandig ding.
De huif moest daarom ook worden ingekort. Nu zal ik de huif ook in hoogte gaan aanpassen om de 130cm te verkrijgen. Ik ben al eens eerder behoorlijk nageheven door de fiscus. ik heb mijn (fiscale-) lesje geleerd.....
En dan rij ik de 130 particulier....
De achterbalk en achterklep zijn nu op "gelijke hoogte. De achterklep is nu een stuk praktischer in gebruik. Zo hoeft de aanhanger er niet af om iets te laden/lossen. dus geen "pukkel "op de achterklep. Die had ik wel op mijn vorige 130 en vond het een onhandig ding.
De huif moest daarom ook worden ingekort. Nu zal ik de huif ook in hoogte gaan aanpassen om de 130cm te verkrijgen. Ik ben al eens eerder behoorlijk nageheven door de fiscus. ik heb mijn (fiscale-) lesje geleerd.....
En dan rij ik de 130 particulier....
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
tookaphotoof
Even uit nieuwsgierigheid, heb je foto's van je wagen?
Nog niet, zal ze eens maken en plaatsen.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S1 1954 86"