Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2013, 22:37

Dat dat via dat bedrijf zou moeten verlopen geld wellicht voor de dealerorganisatie maar zeker niet voor jou! Als jij hem zelf om wilt bouwen mag dat ook en er zijn genoeg bedrijven die het voor je kunnen. denk aan Daams, Saris, Jansen, Edward. :oops:

De bak moet wel echt als wisselbare lading vastzitten, dwz met een soort van snelkoppelingen. Ik gebruik meestal de scharnieren van een kipperaanhanger.Zie: http://www.protempo.eu/Catalog/Voertuig ... group.aspx

Die las ik op de bestaande chassis mounts voor en achter. De achterste steunen plaats ik vóór de achterbalk omdat het er anders niet uitziet en zo heb je een nagenoeg onzichtbaar koppelsysteem dat de Rdw oké vind.

Het project van Floris start komende week, Floris had wat vertraging door omstandigheden en komt eerdaags hierheen. Dan eerst naar de Rdw voor een check en het labelen van de onderdelen en dan gaat de zaag erin. Zodra de steunen van mijn 130 af zijn zal ik er wat foto's van maken.

Uiteraard kan ik ze ook voor je maken of de hele ombouw en keuring voor je doen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Johnny

Berichtdoor Johnny » 09 Sep 2013, 22:53

Zal ik dan maar af en toe komen buurten... Want jij en fotos dat ga je toch vergeten 8-) dat zag ik laatst nog :p
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2013, 22:57

Die kieper-koppelingen zie d'r goed beschouwd (althans op de tekeningetjes) een stuk serieuzer/beter uit als wat LandRover zelf gebruikt.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2013, 22:58

Johnny schreef:Zal ik dan maar af en toe komen buurten... Want jij en fotos dat ga je toch vergeten 8-) dat zag ik laatst nog :p

:oops: :oops: :oops: :oops: Euh, eehhhh, jamaar, ehm, eh ja...... Wacht, dat heb ik aan Floris gedelegeerd! :lol: :lol:

Pfoe, heb ik me daar toch weer uitgeluld.. :roll: :roll:
Edward van Vugt

one-ten

Berichtdoor one-ten » 22 Sep 2013, 19:26

Het jammere van het verlengen van een 110 naar 130 is dat je een MTM van 3050 (of 2950) kg krijgt, tenzij je 110 al als Hicap op kenteken stond.
Ik wil wat campers bouwen met langere chassis (+/- 150 inch), en ik kan het laadvermogen goed gebruiken. En ik vind het zonde om mijn beperkte voorraad 130's op te offeren voor verlenging. Liever verleng ik gewoon een 110 naar 150...

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 23 Sep 2013, 12:43

En het jammere (in mijn geval dan toch) is dat je geen trekgewicht op kenteken krijgt. Aangezien het voor mij geen prio heeft nog even niet achteraan gegaan moet ik zeggen.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2013, 13:16

Die 3500 kilo vind ik dikke onzin. De hulpveren van mijn 130 heb ik eraf gegooid want dat rijdt niet. 3000 kilo is meer dan zat voor zo'n matig onderstel. Als ik meer mee wil nemen dan pak ik wel een kar. :shock: :shock:

Overigens als je een 150" in UK besteld krijg je ook een verlengde 110 en daar wordt ook 3500 kilo gvw en 3500 kilo trekgewicht op gegeven. We zijn nu zelfs in gesprek over een 170".......

Heb al eerder aangegeven dat je een uitgebreid foto of videoverslag moet maken van de verlenging. Dan krijg je gewoon 3500 kilo op kenteken.... Mits het werk overeenkomstig de richtlijnen van de Rdw is gedaan natuurlijk....
Edward van Vugt

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 24 Sep 2013, 09:08

En de richtlijnen die ik van de RDW kreeg is dat het 'deugdelijk' moest zijn...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Sep 2013, 09:45

Lucas van Lierop schreef:En de richtlijnen die ik van de RDW kreeg is dat het 'deugdelijk' moest zijn...

Klopt, maar dat is natuurlijk een breed interpreteerbare term en dus moet je verder vragen. Maar het blijft een loterij, de ene keer gaat het zowat vanzelf en de andere keer praat je je tong uit je bek om iets voor elkaar te krijgen.....
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Sep 2013, 09:52

Lucas van Lierop schreef:En de richtlijnen die ik van de RDW kreeg is dat het 'deugdelijk' moest zijn...

Verder zegt de RDW mbt vervangingschassis dat die minimaal aan de specs van de fabrikant moeten voldoen, dus als je aan die "specs" voldoet zou het goed moeten kunnen komen.

MarcS

Terug naar “Techniek”