Jongeneel schreef:Ik heb begin 2013 een 130 HCPU van bouwjaar 1998 met een 300 TDI uit Duitsland gehaald en in de schuur geparkeert. Te wachten totdat Disco verkocht is, maar hier is nog weinig serieuze animo voor geweest.
Ondertussen hield ik jullie ervaringen en voortgang in de gaten. Nu zag ik dat jullie het eindelijk voor elkaar hebben gekregen. Gefeliciteerd.
Nu ga ik er ook werk van maken om mijn 130 ook op kenteken te krijgen, voordat ze de regeltjes weer aanpassen.
Door jullie ervaringen ben ik al een hoop wijzer. Mijn conclusie is dat ik niet voor het container kenteken ga, maar voor de normale grijskenteken utvoering.
De "coen specificatie".
Dus zoals Edward resumeert:
Spacers op de draagarmen van de achteras en cardanas
Laadruimteverkleiner op de achterklep
Kunststof wand in het kopschot.
Wie kan mij helpen aan de spacers en de laadruimteverkleiner of heeft hier een adres voor?
De kopschotaanpassing wil ik even uitstellen en de 130 aan bieden voor keuring zonder kopschot.
Ik was van plan om ook naar de RDW Nieuwegein te gaan, omdat ik hier vlakbij woon.
Ik ga er vanuit dat Coen uiteindelijk ook in Nieuwegein zijn goedkeuring heeft gekregen.
Graag reactie, vriendelijke groet John Jongeneel.
Even voor de duidelijkheid: ik heb uiteindelijk
niet de auto aangeboden met verzaagd kopschot, fiscale driehoek (broodtrommel) en spacers. De mijne is gekeurd als verwisselbare opbouw (volgens jou container keuring), dat is dus net zo "grijs'' (heet tegenwoordig bedrijfsauto) als dat jij wil doen.
Na keuring is, door de keurmeester van de RDW, de auto als fiscale P(ersonenauto) gekeurd. Dat wil zeggen, de RDW geeft aan de belastingdienst door dat het géén fiscale bedrijfsauto is en dan moet je BPM betalen en hoge MRB (470 per 3 mnd). Toen baalde ik dus als een stekker! Nieuwegein was mij dus niet erg goed bevallen, behalve dat er voor de APK niet 'moeilijk' gedaan werd (verstelmotoren van koplampen werk(t)en niet).
Echter, door de technische specificatie in de papieren (chassis-cabine met verwisselbare opbouw) is de auto door de belastingdienst (denk ik) toch fiscaal als bedrijfsauto aangemeld. Ik begrijp dat niet helemaal in ieder geval, de keurmeester heeft dus niet het eindoordeel gehad in het afgeven van het bedrijfskenteken. Als je me een PM stuurt geef ik je m'n kenteken even door, kun je op de site van de RDW checken hoe mijn auto op kenteken is gekomen.
Je kunt het uiteraard ook op de manier doen zoals je al schrijft, namelijk met verzaagd kopschot, fiscale driehoek (broodtrommel) en spacers. Zit je in ieder geval aan de 40% eis.
Ik heb de driehoek gekocht bij en terug gebracht naar Bisselink en Gerrits in Nijmegen.
Wellicht dat je daar terecht kunt, maar ik weet het niet zeker of ze ze zo meegeven aan 'iedereen'.
Succes met de ombouw en laat je vorderingen even weten! Overigens: laten doen bij hetzelfde bedrijf als Bisselink en Gerrits het laat doet kost € 1750 ex (inclusief keuring) oid. Achteraf zou ik misschien eerder voor die optie gaan (geen gedoe!). Maar da's achteraf. En in het gebied waar ik oorspronkelijk vandaan kom zegt men: Tsja.. achteraf.... is mooi wonen!