Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor tim » 26 Nov 2013, 20:52

Coen, ik heb dat ding dubbel, als in nu onder de 110 en een as die bij ed ligt, die tzt onder de 110 moet, daar m'n huidige diff inmiddels het gehele repertoire van K3 zingt, en dat ben ik een beetje zat zolangzamerhand.
Die "reserve"as zou volgens de verkoper geheel okee zijn, dus zodoende , en daar zit dit element bij.
Je kunt 'm krijgen, is okee zo.

Afijn, kijk en vergelijk, en indien nutvol bij jou, prima. Heb je er niets aan, komt ie wel weer retour.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 26 Nov 2013, 20:55

Coen83 schreef:
Roger B. schreef:dat blok ga je niet "even" namaken (maar ik betwijfel of de kogelhouder bij jouw auto korter is dan die die ze mij mee willen geven)

dat "blok" is namelijk

Afbeelding
en bij de dealer te koop voor 68 euro..... daar maak je het niet voor denk ik

Nee dat maak ik niet na inderdaad. Tenzij ik iets smokkel van MDF. Schijnt ook goed te werken heb ik ergens eerder gehoord....
Maar even een leermomentje voor mij: hoe gaat dit helpen mij draagarmen naar achter te persen (m.a.w.: in hoeverre is dit anders dan het origineel?)?

kort en bondig: niets

alleen die dikke kogel die door het grote gat gaat zit vast aan je as, die immers iets naar achteren moet.
dus alles wat aan je as zit, moet mee naar achteren verhuizen: als je cardanas, je reactiearmen, je remleiding en dus ook deze montageplaat van eenerzijds de kogel en anderszijds het A frame wat aan je chassis zit.
Dus als dit element van een 110 wat dieper/langer dan van een 130 is, ben je er mee geholpen.
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2013, 21:00

Coen83 schreef:Nee dat maak ik niet na inderdaad. Tenzij ik iets smokkel van MDF. Schijnt ook goed te werken heb ik ergens eerder gehoord....
Maar even een leermomentje voor mij: hoe gaat dit helpen mij draagarmen naar achter te persen (m.a.w.: in hoeverre is dit anders dan het origineel?)?

dit onderdeel zou bij een 110 langer zijn dan bij een 130 (is mij nooit opgevallen, maar zou kunnen)

als jij je as naar achter drukt door spacers in de langsarmen, dan kantel je je as "voorover" omdat de kogel die in dit onderdeel geperst zit (in het grote gat) bovenop je differentieel aan de as vast zit, in de twee kleine gaten komen lange bouten en twee armen die aan het chassis zitten vóór de achteras. Als je de as dus naar achteren drukt, dan trek je met die kogel de as bovenop naar voren.

Dat zou je dus kunnen corrigeren door een langere versie van dit onderdeel te monteren. (K#tklusje trouwens)
gone

tim

Berichtdoor tim » 26 Nov 2013, 21:12

Coen, dat MDF gebeuren had betrekking op de spacers voor de 2 reactiearmen die Ed eens had gemaakt voor een klant als noodoplossing daar de stalen exemplaren niet tijdig voorradig waren ten tijde van de RDW keuring.

We kunnen natuurlijk ook je 130 van achteren volspuiten met MDF pur, en vervolgens 'm door de wasstraat rijden..
Dan drukt moeder materiaaleigenschappen de hele zooi wel naar achteren , en als je mazzel hebt hoef je gelijk die geplande ophoogkit ook niet meer aan te schaffen.. :mrgreen: :lol:

Nee laat maar coen, even een raar momentje.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2013, 21:18

Jongens, een 130 ís een 110 alleen dan met een stuk tussen het chassis gebakken. De ophanging is identiek.

Het enige is dat er bij de ombouw naar grijs wellicht naast de spacers in draagarmen en cardanas ook een andere kogelopname gemonteerd wordt. Is mij niets van bekend en lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen.

Bij mijn 130 zit iig een identieke in als ook in een 110 zit. Hebben we toevallig laatst naast elkaar gehouden toen we een nieuwe as onder de 127 van Johnny hebben gestoken. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 26 Nov 2013, 21:47

Dit is er bij onze 130 verwijderd, kan er niks anders van bakken 8-)
Bijlagen
IMG_5498.jpeg
IMG_5498.jpeg (33.7 KiB) 3558 keer bekeken
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2013, 22:48

Ron63 schreef:Dit is er bij onze 130 verwijderd, kan er niks anders van bakken 8-)

Zoals gezegd, heb het nooit gezien en kan zo ook absoluut niet zien of de maat anders is. Verder is het wel fijn om te weten of we twee 130's vergelijken met dezelfde assen?

Geen idee wat er bij Ron onderzit, noch bij Coen. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2013, 22:56

Coen heeft een 99er...gok salisbury

ron een td5...zou maar zo ook salisbury kunnen zijn
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2013, 23:06

Roger B. schreef:Coen heeft een 99er...gok salisbury

ron een td5...zou maar zo ook salisbury kunnen zijn

Ja, maar zit me net te bedenken dat de kogel en die bracket van het plaatje bij een Salls en Roveras hetzelfde zijn, die kun je o over zetten.

Dus daar zit het verschil niet in. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 26 Nov 2013, 23:45

Geen idee wat voor type as er onder zit, heb ik me nog nooit in verdiept.

Misschien wel "home made" door vorige eigenaar :)

Ps ik wil best wat opmeten indien gewenst
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”