Offroad dag LRCH zondag a.s.

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Edward

Re: Offroad dag LRCH zondag a.s.

Berichtdoor Edward » 18 Aug 2013, 23:57

jobster schreef: Desondanks, toch maar eens op zoek naar een leuke 90 of 110 voor dit soort gein?

Ik weet niet of je de D3 netjes moet houden, maar met een paar mudbanden eronder komt die verder dan alles wat er vandaag verder aanwezig was....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Aug 2013, 23:58

tim schreef:Eveneens met Roger in de PC hoofd Range meegereden,ook hier weer, ik sta echt te kijken hoe zo'n totale standaard auto en dan ook nog eens met het bijbehorende gewicht , paden en heuvels neemt zonder enig noemenswaardig protest.

correctie..... grotere banden, modderbanden (zij het op de vooras met weinig (mm of 4) en op de achteras met iets minder weinig (mm of 8) profiel) en spoilerlip onder de voorbumper verwijderd.

maar verder fabrieksspecs
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Aug 2013, 23:58

Edward schreef:
jobster schreef: Desondanks, toch maar eens op zoek naar een leuke 90 of 110 voor dit soort gein?

Ik weet niet of je de D3 netjes moet houden, maar met een paar mudbanden eronder komt die verder dan alles wat er vandaag verder aanwezig was....... :roll: :roll:

er was ook iemand met een blauwe D4 :roll: :roll: :mrgreen:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Aug 2013, 01:03

In het terrein heb ik nog geen verschil kunnen ontdekken tussen die twee. Beide zijn ze met goede banden eronder nauwelijks te kloppen.

Als het meezit eerdaags het bos in met een nieuwe Range, eens kijken of die verder komt. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jobster

Berichtdoor jobster » 19 Aug 2013, 02:00

Edward schreef:

Ach, moeten, moeten.... niks moet. Ik geef toe, hij kan veel maar het is wel een beetje koninklijk offroaden, wwarbij je je kunt concentreren op het sturen. Een beetje bruut raggen met een fijne 90 lijkt me ook wel wat toch.

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 19 Aug 2013, 07:08

Wij hebben ook helemaal genoten!
Erg mooi gebied. Ben ook erg tevreden met de mud banden en de lier. Ik heb nog behoorlijk wat zwarte route gedaan en dus de lier ook wel nodig gehad :mrgreen:

En nu weer sleutelen! Hij schud en rammeld in eens heel erg. Ik denk dat er een motor of versnellingsbak rubber door is. :roll:
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Aug 2013, 09:35

Ook wij hebben weer heerlijk genoten van het terrein en de routes.. zaten toch behoorlijk uitdagende dingen tussen en ook iedereen weer bedankt die zo vriendelijk is geweest om ons weer los te trekken wanneer we ons weer eens vast gereden hadden (soms blijkt de uitdaging toch iets te groot met (redelijk versleten) standaard bandjes en slechte vering)..

maar de routes waren lekker uitdagend uitgezet en er was een lekkere combinatie van modder, gras, heuvels en greppels.

ps, simpele grindheuveltjes zijn nog het gevaarlijkst om vast te staan met een 109 ;)

had iedereen trouwens die rode route gereden met die afdaling waarbij je werkelijk het gevoel had dat de auto recht overeind stond? :P.. die was vet namelijk :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 19 Aug 2013, 09:43

arjan_de_jong schreef:Wij hebben ook helemaal genoten!
Erg mooi gebied. Ben ook erg tevreden met de mud banden en de lier. Ik heb nog behoorlijk wat zwarte route gedaan en dus de lier ook wel nodig gehad :mrgreen:

En nu weer sleutelen! Hij schud en rammeld in eens heel erg. Ik denk dat er een motor of versnellingsbak rubber door is. :roll:

Heb je niet een berg modder op of aan je aandrijf lijn zitten? Kijk daar eerst eens naar voordat je je een hoop werk op de hals haalt :D

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2013, 09:52

Piet... bedoel je de eerste afdaling op die bult bij het parkeerplaatsje bij de ingang?
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Aug 2013, 11:29

nee wanneer je uit het bos kwam, dan pakte je de buitenste route over het grasterrein (dat was die route met drie keer omhoog en een paar hele korte bochten er in en geen ruimte voor aanloop zegmaar. net voor je dan het terrein weer uit reed kon je rechts een rode route op. dan reed je eerst een stuk over een semi verhard pad en dan had je een scherpe bocht naar rechts.. daar zat nog een kleine heuvel en daar achter zat die steile afdaling. als je dan onderaan stond, dan kon je langs die eettent ook het terrein uit (waar we jou gepasseerd zijn op het einde van de dag).
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Evenementen”