Landmarcs schreef:Roger B. schreef:De mijne zat er bij de D2 al vanaf nieuw in...360.000km....producteigenschap zullen we maar zeggen...
Precies, ze gaan dus van 70.000 tot 360.000 km mee (en waarschijnlijk is de range nog groter).
Hoe eerder de pomp gaat des te onverwachter en ongemakkelijker (nu ja, 't is altijd even veel werk, maar bij een goed ingereden auto met 3-4 ton-kilometer houd je iets meer rekening met ongemak en/of ga je denken aan preventief vervangen).
Juist omdat die pomp soms ook gewoon in korte tijd de geest geeft, en je dus niet altijd een handige sleutel-faciliteit bij de hand hebt is (of was) een net luikje zo gek nog niet. Netjes ingepast en afgewerkt hoeft zoiets helemaal geen obstakel te zijn in het gewone gebruik, d'r zitten immers ook van die lengte-ribben op de laadvloer, daar had men best iets praktisch tussen kunnen designen.
Ik heb inmiddels geen Td5 meer dus op dit punt zelf geen zorgen meer (en bovendien laat ik veel van de lastige klussen graag door de vakman doen) maar voor een auto die bedoeld is om de rimboe in te gaan zou je zo'n luikje wellicht zelfs wensen om makkelijk bij het aanzuigfilter te kunnen?
Voor de designer geen echt punt, maar als zo'n luikje een klus van een uur verkort tot eentje van een kwartiertje dan is zo'n luikje snel rendabel.
Groeten MarcS
Zo zie je maar weer OOK op dat punt is de überdefender verder doorontwikkeld dan het origineel ....een D2 heeft gewoon zo'n luikje