Tata-D2 schreef:Beste Ruben,
Mijn Td5 was van binnen erg vuil. 310.000 lachende km's inmiddels, maar roetmeting was elke keer weer een drama.
Toen de EGR klep ging lekken wist ik het wel..... De hele boel eraf laten rossen en blankingkit geplaatst. Merk geen verschil in verbruik of trekkracht etc. .......
Schone motor is erg belangrijk. Ben er erg tevreden over. Heb het bij de dealer laten doen.
Als je na laten we zeggen 200.000 kilometer het inlaattraject eens proper had gemaakt dan was je waarschijnlijk net zo tevreden geweest.
En dan was je motor ook "schoon" aan de uitlaat.
En met mijn Td5 was de roetmeting ook vaak moeizaam. Het enige wat echt hielp was even in z'n drie naar Bunschoten op en neer, dan was de roetwaarde weer subliem. Als je gewoon bent om rustig te rijden en vlot op te schakelen dan ligt er gewoon een berg roet in de uitlaat, wordt dan de roetmeting gedaan dan dwarrelen de roetophopingen ineens de uitlaat uit, en gaat de roetmeter in het rood.
Groeten MarcS