JoostKenya schreef:Marc gaat niet zo makkelijk met de tijd mee, dat is inmiddels wel bekend.
Joost, nu overdrijf je wel een beetje, ik ben wel behoudend (en smaaksgewijze vind ik dikke banden onder een Defender niet staan), maar als mijn huidige (of de vorige) 110 direct al geleverd was met 235/85x16 (op stalen velgen) dan was ik niet bedroefd geweest (om het met een zeker understatement uit te drukken).
Ik was altijd goed te spreken over de Michelin XPC, ik denk zelfs dat dat een van de mooiste banden onder een traditioneel ogende Defender is, maar qua terrein-kwaliteiten blijft deze band achter dat weet ik ook wel, in de sneeuw is ie echter weer opvallend goed. De nu geleverde Michelin Latitude Cross is iets beter in het terrein, beroerder in de sneeuw en op de weg nogal "flodderig" dus geen waardige opvolger. Dus meneer Michelin heeft mij onbedoeld over de streep getrokken.
Het goede nieuws is dus: tzt (eerder als de meesten zullen denken) rijd ik ook op 235/85x16, ik ben er alleen nog niet uit welke. Als altijd een beetje "hors-du-commun" kijk ik al wat langer naar Goodyear Duratrack maar gek genoeg wordt deze band niet in het normale pakket in Europe gevoerd, ik zou dus naar parallel-import moeten kijken en dan direct een proefkonijn zijn en zo "hors-du-commun" hoeft het voor mijn nu ook weer niet.
Groeten MarcS